Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Bij mijn ouders thuis hebben we al een behoorlijke tijd last van een behoorlijk vervelend probleem:
we hebben meerdere computers op een wifi netwerk aangesloten, via een Thomson ST780 router. We hebben verschillende besturingssystemen draaien, windows xp, vista, en in t weekend max 3 computers nog met windows 7 64-bit. 1 van deze windows 7 computers geeft echter een probleem: het internet werkt normaal gesproken probleemloos, maar op het moment dat deze specifieke computer op internet gaat, dan crasht de router elke paar minuten, en daarmee valt dus het internet weg. De router moet dan weer opnieuw opstarten, en dit is natuurlijk vreselijk irritant. Tijdens het typen van dit korte berichtje is bijvoorbeeld het internet alweer een minuutje weggevallen. Dit probleem treed alleen op met die ene computer. Die computer heb ik ondertussen al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft, en ik heb geen flauw idee waar het probleem zit.

Iemand suggesties waar dit aan zou kunnen liggen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beetje gokken zo zonder informatie zoals foutmelding/logbestanden, maar goed:

- Staat er misschien een statisch IP adres ingesteld op de betreffende computer?
- "Valt alleen internet weg" of kun je intern alle computers ook niet meer bereiken?
- Betreft het alleen draadloos. Hoe werkt het bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk niet dat de Router crashed, maar dat je meerdere keren hetzelfde IP adres hebt.

Stel eerst maar eens een statisch IP adres in op de betreffende computer.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de router crashed zeker wel, als je er fysiek naast staat, dan klapt die er helemaal uit en start vervolgens weer opnieuw op. Als gevolg hiervan valt dus voor iedereen, zowel draadloos als bekabeld het internet eruit. Ik zit momenteel niet thuis maar ik ga straks even een statisch ip-adres proberen in te stellen. Het rare is alleen dat de andere computers wel gewoon goed werken met een dynamisch ip, ook met een verse w7 64bit installatie, het is echt alleen die computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb zoiets een keer eerder gezien. Dat was bij een Speedtouch.
Toen was ook het probleem dat de router steeds opnieuw ging starten.

Dat bleek toen opgelost te zijn door UPnP uit te schakelen.
Mogelijk kun je dit ook even proberen of dit het probleem oplost.

Helaas weet je dan de oorzaak nog niet, maar is het probleem in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvL2386
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 17:03
persoonlijk zou ik ethereal installeren op de box die problemen geeft, een capture maken van je wifi interface, een continuee ping laten lopen naar je default gateway en op deze manier dus boven tafel krijgen onder welke condities je router crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

Het er uitknallen van de router komt me bekend voor.
BIj mij was het probleem dat ie de upload van een PC niet aan kon, ik heb de upload van bepaalde programma's een stukkie omlaag gezet en nooit meer last van gehad.

Nu weet ik niet of dit echt van toepassing is voor je, maar dat horen we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 14:50
uTorrent toevallig geinstalleerd op die pc? uTorrent heeft als default max 750 verbindingen, véél te veel voor een speedtouchje. Gooi deze terug naar 100-200, en het zou opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wireless deel is wel een speedtouch ofso (router menu geeft als naam van de router die thomson aan, en bij wlan staat SpeedTouch69A161, terwijl het toch echt 1 kastje is). Ik ga UPnP proberen uit te zetten iig. Het probleem treed trouwens op met elk internet verkeer, zelfs met simpel surfen op het net, dus daar kan het niet aan liggen. Het ziet er trouwens naar uit dat UPnP idd problemen veroorzaakt, 1 ip-adres vraagt om de 20 seconden een UPnP mapping aan, en volgens mij gaat dat idd om die ene computer (kan nu helaas niet bij de cumputer, dus kan het niet helemaal met zekerheid zeggen). Is er trouwens ook iets wat ik aan de computer kant kan doen om dit te voorkomen? Er is namelijk maar 1 computer die er last van heeft, dus het lijkt toch ergens aan een instelling ofso te liggen. En heeft het uitschakelen van UPnP op de router geen nadelige gevolgen verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

UPnP is meer bedoeld als je vaak verschillende internet devices aansluit.

Mag ik je 1 tip geven: Stel alles statisch in, elk IP adres wat je gebruikt binnenshuis. Heb je dit soort dingen ook niet meer..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alle ip's op statisch gezet. Al werkte ook de pc's die wel een dynamisch ip hadden wel gewoon goed. Wij sluiten trouwens ook vaak veel verschillende internet devices aan. Het is meer regel dan uitzondering dat er minstens 2 laptops tegelijk draadloos aan staan. Dan is UPnP toch bijna een must?

@TvL2386
Hoe doe ik dat :$ volgens mij heb ik geen root toegang tot het kastje of wat dan ook, denk eigk dat dit niet mogelijk is...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na nog even wat googlen blijkt dat de windows media player network sharing service nog wel eens problemen kan veroorzaken bij de speedtouch. Heb deze nu maar uitgeschakeld, en het lijkt te werken. Hopelijk blijft het zo:P

edit:
hmm, ik dacht dat utorrent uitstond, maar blijkbaar heb me broertje hem weer op standaard opstarten gezet:O Instellingen daar ook aangepast, zou het idd ook nog wel s kunnen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 23:58 ]

Pagina: 1