Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb aardig wat rond zitten neuzen, maar niet echt een passend antwoord gevonden, daarnaast verbaasde ik mij dat ik zo weinig kon vinden over de Slingbox op GOT. Daarom mijn post, mijn situatie en wat ik nou wil.

Mijn situatie
- Ik heb een alles in 1 pakket bij UPC met Digitale Televisie en HDTV.
- Ik heb een Philips HD decoder met DVR (deze dus: http://www.hwsw.hu/kepek/hirek/2008/03/upc/back.jpg)
- Ik heb de televisie aangesloten op de UPC HD box via HDMI.

Wat ik wil
- Ik wil tijdens mijn reis door Europa gewoon televisie kunnen kijken op mijn iPad en MacBook Pro. Hoeft niet tegelijk natuurlijk.
- Wel moeten de mensen hier thuis nog gewoon kunnen blijven zappen.

Hoe? Dat is de vraag. Want op het ene forum lees ik dat HDMI niet wordt ondersteund bij de combinatie UPC - Sling (in verband met HDCP ofzo). Op een ander forum lees ik dat de Scart en HDMI outpout tegelijk niet werken, maar op een ander forum weer wel.

Moet ik nu een Slingbox Pro HD kopen, omdat ik HDTV heb, of heb ik daar geen ruk aan omdat het toch niet gaat werken via HDMI? Als ik via Scart moet gaan kijken kan ik net zo goed een Slingbox Solo kopen toch? Liever geen geld uitgeven voor de PRO HD als die toch geen meerwaarde biedt.

Nadat ik 1 van deze 2 Slingboxen gekocht heb kan ik natuurlijk gaan testen of het aansluiten van de TV en de Slingbox tegelijk werkt op de Philips HD DVR decoder. Als dit niet werk kan ik toch gewoon een decoder erbij halen bij UPC, die ik dan gewoon alleen ga gebruiker voor de Slingbox?

Ik ben benieuwd of hier wat mensen zitten met ervaringen op dit gebied. Het is niet iets heel speciaals lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Als je onafhankelijk van thuis tv wilt kijken heb je een 2e decoder nodig of thuis moeten ze dan analoog kijken.

HDMI werkt inderdaad niet, tenzij je er een duur stukje hardware tussen zet (100-300 euro).

Ik zou dan voor de slingbox solo gaan, daar je waarschijnlijk alsnog wel heel acceptabel beeldkwaliteit krijgt op je ipad en macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:45:
Als je onafhankelijk van thuis tv wilt kijken heb je een 2e decoder nodig of thuis moeten ze dan analoog kijken.

HDMI werkt inderdaad niet, tenzij je er een duur stukje hardware tussen zet (100-300 euro).

Ik zou dan voor de slingbox solo gaan, daar je waarschijnlijk alsnog wel heel acceptabel beeldkwaliteit krijgt op je ipad en macbook.
Oke, een 2e decoder is in principe geen probleem, die haal je zo bij de UPC winkel. Thuis de verbinding op analoog gooien zou ook geen probleem moeten zijn. Misschien wel een goed idee ook :)

Krijg ik acceptabele beeldkwaliteit op de Slingbox Solo, of krijg ik gewoon exact hetzelfde beeld als het beeld dat ik via de Pro HD zou krijgen? Ze moeten dus sowieso op dezelfde manier aangesloten gaan.

Ook vraag ik mij af hoe het zit met streamen als de internet verbinding op locatie wat brakker is. Gaat de stream via de Slingbox HD dan haperen omdat ie gewoon te veel data wil pompen of gaat ie gewoon "minder goed" streamen? Upload hier in NL is in ieder geval geen probleem.

Edit: Toch maar de Slingbox Pro HD besteld (met het oog op de toekomst ook via satelliet te willen kijken). Zal mijn bevindingen hier later posten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Executor16 op 29-03-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:00
Aangezien de tour de France er weer aan komt, denk ik dat ik toch ook maar eens aan de slingbox moet. Ik wil hem bij mijn familie neerzetten zodat ik lekker in het buitenland tv kan kijken. Echter, ik vraag me af welke box ik moet hebben. Ik wil tegelijkertijd verschillende programma's kunnen bekijken als mijn familie in Nederland.

Moet ik dan de slingbox pro hebben? Werkt de ingebouwde tuner met alle Nederlands glasvezel kabelbedrijven? Of moet ik sowieso een losse tuner eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:05:
[...]

Edit: Toch maar de Slingbox Pro HD besteld (met het oog op de toekomst ook via satelliet te willen kijken). Zal mijn bevindingen hier later posten :)
Hoe zijn je bevindingen? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07-2022
Ben er ook benieuwd na

heb inmiddels ook een slingbox
en heb gewoon beeld hier op me pc
maar zou het prettig vinden als ik het zou kunnen bekijken via vlc
Pagina: 1