Is dit de normale gang van zaken?

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb in juni 2010 een jaarabbonement afgesloten bij Hi. Dit voor in eerste instantie 32 euro in de maand om na een half jaar door te gaan naar 40 euro. Dit zijn dus kortingen die ik eerst kreeg en later vervielen :+ Ook is het toestel verzekert voor alle schadegevallen.

ik had in eerst instantie een Samsung Galaxy Spica uitgezocht. Die was gratis en met Android. Die met veel plezier een half jaar gebruikt totdat in 1 keer de aan en uitknop niet meer werken. Wat ook de ophangknop en nog meer functie's heeft. Die heb ik toen ingeleverd. Die heb ik 2x ingeleverd en toen die na de laatste keer het probleem nog niet verholpen was een nieuwe uitgezocht.... In totaal is die ongeveer een week of 8 niet in mijn bezit geweest....

Ik heb toen een HTC legend gekozen en die vervolgens opgehaald. Ik moest 10 euro betalen voor een Prepaid internetkaart omdat het systeem zo werkte. Nou ja prima als het systeem zo werkt dan is het geen probleem. Toen begon het probleem pas echt :/ Verschillende random 3G en HSDPA storingen die niet gerelateerd waren aan iets behalve het toestel. Geen netwerkstoringen dus. Die telefoon heb ik 3 week geleden ingeleverd. Ik had eerst veel overlegd met Hi via de twitter en ook met HTC en Hi gebeld in de hoop dat misschien zo afgehandeld kon worden...

Gisteren de telefoon weer opgehaald en direct naar huis om alles in te stellen. Wifi aan omdat het sneller werkt dan 3G/HSDPA. Nu ga ik dus vandaag naar school en werk dus niet meer via Wifi.... Weer freaking storingen en uitval. Precies zoals eerst.... Vandaag dus weer naar de winkel om daar verhaal te halen en kijken wat mijn mogelijkheden zijn....

De winkel kan weinig tot niets voor mij betekenen... Hi kan mij compensatie aanbieden voor de gemiste maanden 3G internet maar that's it.... Daarnaast moet ik zelf gaan bewijzen dat ik mijn toestel heb ingeleverd.... Dit moet aan de hand van de bonnummers... Ik heb er een stuk of 4 a 5 dus die ga ik gewoon vrolijk inleveren voor op zijn minst een cashback op wat ik gemist heb.... Dat het niet in het systeem of aan mijn account is gekoppeld vind ik apart maar tjah jammer dan...

Ik heb weer een leentoestel mee voor noodgevallen en mocht mijn eigen reservetelefoon echt uitvallen... Maar dit is niet waar ik voor heb getekend bij mijn abonnement..... Ik ben dus benieuwd is dit echt het enige wat men mij kan bieden of is er meer? Ik word bij elke instantie die ik bel van het kastje naar de muur gestuurd en ik begin er ondertussen echt schijtziek van te worden... Betaal veel geld maar krijg niet terug wat ik ervoor heb betaald.... Ondertussen zit ik nog steeds zonder informatie of wat dan ook en heb ik noodgedwongen een telefoon uit 2006 omdat die wel blijft werken...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:45
Zij zijn niet verplicht om jou een leentoestel te geven in geval van reparatie tenzij je hiervoor een aparte verzekering hebt afgesloten.

Overigens is het zo dat je de Samsung toestel meerdere malen hebt opgestuurd & de oplossing van Hi daarin vind ik zeker iets om over naar huis te schrijven. Alhoewel dat wel 1 van je rechten is is het tegenwoordig lastig om ook je recht te krijgen.

In mijn ogen heb jij dit zeker gekregen.

Dat zij niet in het systeem kunnen kijken hoevaak jij jou HTC & Samsung hebt ingeleverd voor reparatie slaat alles want dat kunnen zij WEL. Is gewoon de gemakzucht vanuit HI dat jij als klant alles moet bewijzen.

Zij komen je ook tegemoet in de kosten voor 3G, jij gaat daar niet mee akkoord. Wat zou jij zelf zien als een redelijke oplossing voor deze?

Je kan natuurlijk net 2X achter elkaar net het verkeerde toestel krijgen, hopen dat als je je HTC weer terughebt wel alles goed werkt & blijft werken !

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
ictinteresse schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:41:
Zij zijn niet verplicht om jou een leentoestel te geven in geval van reparatie tenzij je hiervoor een aparte verzekering hebt afgesloten.
Verzekering is er met leentoestel mogelijkheden. Het leentoestel heeft daarentegen geen mogelijkheid tot ontvangen van mail of het synchroniseren van mijn contacten via Google. Daarom gebruik ik nu mijn E61i omdat die het wel kan.
Overigens is het zo dat je de Samsung toestel meerdere malen hebt opgestuurd & de oplossing van Hi daarin vind ik zeker iets om over naar huis te schrijven. Alhoewel dat wel 1 van je rechten is is het tegenwoordig lastig om ook je recht te krijgen.

In mijn ogen heb jij dit zeker gekregen.
Dit is overigens uiteindelijk opgelost via mijn verzekering en niet meer via Samsung. Ik vind het inderdaad netjes dat ik een nieuw toestel mocht uitzoeken. Maar het is wel mijn recht uiteindelijk gezien ik gewoon een verzekering heb (en daar dus ook 5 a 6 euro in de maand voor betaal)
Dat zij niet in het systeem kunnen kijken hoevaak jij jou HTC & Samsung hebt ingeleverd voor reparatie slaat alles want dat kunnen zij WEL. Is gewoon de gemakzucht vanuit HI dat jij als klant alles moet bewijzen.
Tot nu toe heb ik er 4 gevonden en die heb ik via Twitter doorgestuurd naar de Servicedesk. Aangezien dit werd gevraagd van mij :+ Inderdaad jammer dat het zo moet... Maar daar valt nog mee te leven.
Zij komen je ook tegemoet in de kosten voor 3G, jij gaat daar niet mee akkoord. Wat zou jij zelf zien als een redelijke oplossing voor deze?
Ik vind een teruggave van mijn kosten voor het niet kunnen gebruiken van mijn 3G het minste wat ze kunnen bieden eigenlijk. Ik ga hier mee akkoord want het is op zijn minst iets. Maar ik wil gewoon meer zien of weten hoe het er nu precies aantoe gaat...
Je kan natuurlijk net 2X achter elkaar net het verkeerde toestel krijgen, hopen dat als je je HTC weer terughebt wel alles goed werkt & blijft werken !
Ik kan inderdaad 2x het verkeerde toestel krijgen maar dan zit ik dus wel elke keer met een wachttijd van ongeveer 3 a 4 weken per reparatiepoging. Dit tot maximaal 3x want daarna heb ik recht op een ander toestel of nieuw toestel aangezien hij dan zo goed als onrepareerbaar verklaard kan worden.

Wat ik daarentegen wel erg raar vind is dat niemand kan vertellen wat er nu de vorige reparatiebeurt met het toestel is gebeurd. Ik heb hiervoor 3 nummers gebeld om uiteindelijk het laatste bedrijf bereid te krijgen om mijn reparatierapport op te laten sturen naar de winkel. Ik kan hopelijk morgen hier meer informatie over krijgen....

Ik baal er alleen van dat ik nu dus een abonnement met telefoon heb uitgezocht. Ik er een toestel bij heb gekozen. Maar ik de helft van de tijd dus het toestel niet kan gebruiken omdat het toestel bij de reparatie ligt.... Als ik zelf een toestel los had gekocht en daarbij een sim-only had gedaan dan had ik ongeveer 15 tot 20 euro in de maand kunnen besparen.... Dat is namelijk op dit moment de meerprijs die ik betaal voor eigenlijk een sim-only en wachttijd totdat mijn toestel weer binnen is....

Ik vind het alleen zo irritant dat niemand iets voor mij kan betekenen. Ik rustig moet afwachten en ik het gevoel krijg alsof er ondertussen niets word gedaan en ik alles zelf moet regelen.... Het blijft mij geld kosten en het levert niets op.... Ik kan nergens een klacht indienen of informatie opzoeken...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Touchdomex schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:09:
Ik baal er alleen van dat ik nu dus een abonnement met telefoon heb uitgezocht. Ik er een toestel bij heb gekozen. Maar ik de helft van de tijd dus het toestel niet kan gebruiken omdat het toestel bij de reparatie ligt.... Als ik zelf een toestel los had gekocht en daarbij een sim-only had gedaan dan had ik ongeveer 15 tot 20 euro in de maand kunnen besparen.... Dat is namelijk op dit moment de meerprijs die ik betaal voor eigenlijk een sim-only en wachttijd totdat mijn toestel weer binnen is....
Wanneer je zelf een toestel had gekocht, had je het aankoopbedrag in een keer betaald, maar dat toestel zou evengoed stuk kunnen gaan en dan zou je er ook een aantal weken niets aan hebben.
De meerprijs, die je betaalt t.o.v. een sim-only kun je dan ook niet als "verlies" zien, je hebt er immers een toestel voor gekregen.
De kosten voor de internetbundel zou je wel als verlies kunnen zien, wanneer je hiervan geen gebruik zou kunnen maken met je leentoestel. Aangezien je echter een reserve-telefoon hebt, waarmee je wel kunt emailen, etc., kun je dus ook je internetbundel gewoon gebruiken. En eigenlijk "verlies" je dus niets, alleen is het natuurlijk vervelend, 't een aantal weken zonder je vertrouwde toestel te moeten doen en bijzonder frustrerend, wanneer dit een paarmaal achter elkaar voorkomt.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Marly schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:08:
[...]

Wanneer je zelf een toestel had gekocht, had je het aankoopbedrag in een keer betaald, maar dat toestel zou evengoed stuk kunnen gaan en dan zou je er ook een aantal weken niets aan hebben.
De meerprijs, die je betaalt t.o.v. een sim-only kun je dan ook niet als "verlies" zien, je hebt er immers een toestel voor gekregen.
Het toestel waar ik voor betaald heb/voor ga betalen gedurende mijn abonnement heb ik daarentegen niet kunnen gebruiken zoals verwacht of waar ik voor betaal. Het maakt wel onderdeel uit van mijn pakket.

Daarnaast is het tweede toestel vanaf het begin eigenlijk al stuk geweest (nooit echt goed gewerkt, was niet storend) Na nog geen 2 maanden is hij compleet ingestort en dus onbruikbaar geworden. Vind dit bizar snel en niemand kan mij ermee helpen... alleen zeggen ja sorry meneer maar ja wij zullen hem weer moeten opsturen.... Ook als je aankaart dat het vanaf het begin al is...
De kosten voor de internetbundel zou je wel als verlies kunnen zien, wanneer je hiervan geen gebruik zou kunnen maken met je leentoestel. Aangezien je echter een reserve-telefoon hebt, waarmee je wel kunt emailen, etc., kun je dus ook je internetbundel gewoon gebruiken. En eigenlijk "verlies" je dus niets, alleen is het natuurlijk vervelend, 't een aantal weken zonder je vertrouwde toestel te moeten doen en bijzonder frustrerend, wanneer dit een paarmaal achter elkaar voorkomt.
Zie het eerste verhaal. Ik heb als ik vanuit mijn positie redeneer en vind dat mijn telefoon onderdeel is van het contract wat ik getekend heb wel degelijk verlies heb.

Overigens heb ik alleen die E61i vanwege de mail... Anders moet ik als ik de hele dag mijn mail niet heb kunnen beantwoorden bij thuiskomt een bericht of 40 doorspitten.....

Vind het wel nog steeds bizar dat niemand mij kan vertellen wat er nu precies gebeurd met mijn telefoon of wat ermee gebeurd is.... Hopelijk heb ik morgen meer informatie want dan word eindelijk het reparatierapport verzonden naar de winkel.