Toon posts:

Problemen met online gamen. Hoe poorten openzetten? KPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons thuis hebben ze sinds kort zo'n experiabox van KPN.
Ik kan nu niet meer online gamen via mijn xbox die op een router aangesloten is. Verbinding maken lukt wel alleen ik heb beperkte mogelijkheden.
Nu heb ik wat gezocht maar het taalgebruik is me erg lastig omdat ik niet in het computervak zit.
Ik las wat over het openzetten van sommige poorten om mijn router maar hoe gaat dit precies in zijn werk?

Alvast bedankt,

Sander.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een linksys router en een Xbox 360.
Ik kan gewoon in het router menu komen maar weet niet wat ik moet doen ik kan apllicaties toevoegen staat er maar ik weet niet welke poort enzo.
Sommige hebben het over NAT mischien kan ik daar iets mee?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:39
Regel 1:

Verwijder router, hang apparaat in kwestie direct aan het door ISP geleverde modem. Doet ie het? Hiep hoi, gamen. Doet ie het niet? www.portforward.com , UPnP aan, poorten forwarden blablabla, hiep hoi, gamen. Doet ie het dan nog niet? Bel ISP op voor beetje support op het door hun geleverde modem.

Moet lukken toch?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:02
Het Grote Poortmappingsverhaal

Dat lijkt me even het lezen waard.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat gelezen en dat programma voor mijn router gedownload.
Alleen dan moet je nog registreren en dat kost geld toch?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-02 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

Ik kan je nu al zeggen dat dit je niet gaat lukken, ik zit ook op een k*t xperiabox, welke ik niet kan vervangen IVM telefonie. En ik heb er zeker een goede week werk in gestoken al prutstend met de poorten.
Andros schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 02:29:
Regel 1:

Verwijder router, hang apparaat in kwestie direct aan het door ISP geleverde modem. Doet ie het? Hiep hoi, gamen. Doet ie het niet? www.portforward.com , UPnP aan, poorten forwarden blablabla, hiep hoi, gamen. Doet ie het dan nog niet? Bel ISP op voor beetje support op het door hun geleverde modem.

Moet lukken toch?
KPN timmert alles dicht sinds ~2006 en bied ook geen andere opties aan. Dreigen met stappen heeft geen nut aangezien er al petities zijn geweest met meer als 100K handtekeningen. NOG doet KPN er niks aan, en beloven ze al bijna 2 jaar een update welke NAT routering verbeteren zou.

* D4NG3R Is direct weg bij KPN zodra het jaarcontract verloopt.

[ Voor 66% gewijzigd door D4NG3R op 30-03-2011 18:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je bericht. Ik lees dit meer.
Voorheen had ik ook KPN gewoon adsl nergens last van. Nu met de experia box loop ik dus tegen een firewall aan zodat ik niet kan Gamen op mijn xbox 360.
Ik lees sommige berichten dat het mensen wel is gelukt.

Maar met poorten openzetten kom ik er dus niet?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee, ikzelf heb alle vereiste poorten al open gedonderd. En ook ik had op het oude ADSL (van KPN) geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
53, 80 en 3074 zijn dat dan als ik in dat programma kijk?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/9531/17135790.png

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens als ik een poort openzet moet ik toch mijn ip adres invullen die ik hier op mijn laptop vind bij ipconfig toch?
Want als ik bij xbox bij network settings kijk zie ik een ander ip adres wat begint 192.168.2.... En die 2 kan ik niet veranderen bij die port range forward pagina zeg maar.

Dit is overigens de eerste keer dat ik zoiets doe dus bedankt voor de info.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat het zo moet alleen snap ik niet waarom je dan ook nog 8080 moet doen.
Want dat doe jij niet in je voorbeeldje net.
Ik heb trouwens zo'n linksys router mocht dat er toe doen.

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/6936/router02ml5.gif

Verwijderd

Topicstarter
Verkeerde afbeelding moest deze zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/9126/router03hx5.gif

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:00
Het probleem van die 2 betekent dat je xbox achter je router zit.
Deze deelt ook ip-adressen uit, maar dan in de range 192.168.2.xxx, terwijl jouw experiabox uitdeelt in 192.168.1.xxx (of in ieder geval een andere range)

Dit maakt het allemaal nog wat ingewikkelder want dan moet je vanuit de experiabox forwarden naar je Linksys en daaruit naar jouw laptop of xbox.
Mogelijk ondersteund de experiabox DMZ, dit betekent alles forwarden, als je die richt op de Linksys. Hoef je alleen te spelen met de poorten in de Linksys. Maar de experiabox is voor de zeer-beperkte internetgebruik en ik betwijfel of dergelijke functie bestaat.

Je zou ook het hele DHCP gebeuren (ip adressen uitdelen) van je Linksys uit kunnen zetten en hem slechts als Switch gebruiken.
De experiabox is dan master. Hiervoor geld wel dat de WAN ingang van je Linksys NIET aangesloten mag zijn.
Maar alleen de 4 uitgangen, hier moet de experiabox dan ook aan vast.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 30-03-2011 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo we hebben de experia box die gaat naar de linksys draadloos router en die gaat ook nog een keer naar een switch.

De xbox zit op de laatste switch.
Kabels verleggen is niet zo snel een optie alleen als er niks anders is uiteraard. (vooral als het blijkt dat het toch niet gaat lukken)

Dus hoe kan ik het nou het beste aanpakken dan?

Verwijderd

Topicstarter
De router deed het voorheen gewoon goed he.
Als ik de poorten openzet op de experiabox moet ik er zijn dan (mits het lukt, denk het niet aangezien dat hier al gepost werd)
Alleen welk ip adres moet ik daar invoeren als ik een poort open zet?
Die van de experiabox zelf?

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Zet de routerfunctie van je Linksys uit en forward de poorten in de Experiabox. Hoe je dit moet doen is prima via de search van dit forum en anders Google, de handleiding van je Linksys en portforward.com te vinden.

Je hebt nu twee routers welke in dezelfde range routeren. Sowieso wil je als huis-tuin-en-keuken user geen twee routers in één netwerk. Dat het gewerkt heeft is geen argument, alleen al omdat alles kapot kan en momenteel heb je zelf een probleem gecreëerd door twee routers in één netwerk in hetzelfde subnet te laten routeren, nogal wiedes dat dat niet lekker werkt.

Succes ermee!

...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik begrijp het. Ik moet de linksys dus als switch gaan gebruiken en verbinding maken met de experia box. Alleen laptops op de bovenverdieping kunnen geen draadloos verbinding maken omdat de experia te zwak is. Dit moet dan wel naar de linksys.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen dat mijn xbox direct op de experia box zit.
Dit maakt het een stuk gemakkelijker. Ik heb de poorten opengezet op de experiabox en het werkt.

Ik zit nog met 1 probleem en ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
Mijn router (linksys) word nu dus gebruikt alleen voor draadloos. Er gaat dus maar 1 kabel heen die van de experiabox af komt.
Ik heb op de router de DHCP wel gedisabled omdat ik eerst nog dacht dat de xbox daarop zat.
Maar wou dit nu dus terug zetten maar kom niet meer in mijn router interface.
Als ik ipconfig doe en kijk naar mijn ip kom ik bij de experia box uit. Ook al heb ik draadloos verbinding of via kabel met de router.

Ik heb dan de kabel van die van de experiabox afkomt wel in een ethernet port zitten en niet in de port "internet"
Dan kan ik namelijk geen verbinding maken.

Sander.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:39
*Wijst naar post boven je*

Staat het helemaal in uitgelegd, lees die voor de gein nog eens door. En waarom wil je eigenlijk die DHCP weer aan hebben, dan zit je straks met een ander apparaat op die router die gaat bokken...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-02 16:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)
Pagina: 1