Met WPS iedereen toegang?

Pagina: 1
Acties:

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Hoi.

Wij hebben sinds vanochtend 'nieuw' internet. Nu lukte het vreemdgenoeg niet om via de gegevens passkey (ook al kopieerde ik 'm letterlijk uit de 192-admin inlog) draadloze verbinding te maken. Toen stelde Windows 7 voor om de WPS-knop te gebruiken die op de draadloze router zit. Dat deed ik dus, en ja hoor, ik was in een keer verbonden met de router. Nu vraag ik me echter af: heeft nu iedereen die in de buurt van onze router was, verbinding ermee met zijn\haar draadloze apparaat? Aangezien een passkey dus helemaal niet nodig was. Zo ja, hoe kan ik er zeker van zijn dat ik deze mensen er weer vanaf schop?

Dank.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kan maar met 1 apparaat. anderen moeten via de conventionele manier aanloggen. Althans, zo is het in de KPN Experiaboxen geregeld.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-02 11:38

itsalwaysme

Graast voor DB

Weet je precies wat WPS is? Zie bijv hier

Om antwoord te geven op je vraag, nee, je moet namelijk die knop in drukken om het te activeren voor 1 pc.
Je kan in je webpagina zien welke apparaten er nu verbonden zijn.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Domokun
itsalwaysme schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:42:
Weet je precies wat WPS is? Zie bijv hier

Om antwoord te geven op je vraag, nee, je moet namelijk die knop in drukken om het te activeren voor 1 pc.
Je kan in je webpagina zien welke apparaten er nu verbonden zijn.
Maar als ik twee draadloze apparaten erbij houd, welke activeert 'ie dan?

Verwijderd

2.PBC Method, in which the user simply has to push a button, either an actual or virtual one, on both the AP (or a Registrar of the Network) and the new wireless client device (STA).
Support of this model is mandatory for APs and optional for STAs.

Er moeten dus 2 knoppen ingedrukt worden. Een ander kan alleen inloggen als hij de knop op jouw router kan indrukken.

• Domokun
Dat begrijp ik. Maar ik hoefde dus alleen maar op 1 knop op de router te drukken, en toen werd mijn verbinding geactiveerd. Ik vraag me dus af of andere apparaten ook op dat moment geactiveerd werden, want het lijkt me sterk dat 'ie maar 1 apparaat kan activeren per keer. Hoe zou het dan zitten als je twee van je eigen apparaten wilt activeren.

• Domokun
Blaat. Zie hierboven.

[ Voor 89% gewijzigd door Domokun op 29-03-2011 17:29 ]

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Domokun schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:54:
Ik vraag me dus af of andere apparaten ook op dat moment geactiveerd werden, want het lijkt me sterk dat 'ie maar 1 apparaat kan activeren per keer. Hoe zou het dan zitten als je twee van je eigen apparaten wilt activeren.
Is dus juist precies wel wat WPS doet, 1x drukken voor 1 apparaat toevoegen. Dus 2 apparaten kunnen niet tegelijk geactiveerd worden, die moeten dus 1 voor 1.
Pagina: 1