[UPC] niet-upc voip sip provider, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik heb na telfort a- en v- dsl nu upc internet, kabel. Het cisco kabel modem heeft 2 sip poorten, net als mijn zyxel xdsl modems hadden.
Die werken vast wel, met upc telefonie, echter, in dat niet zelf te beinvloedden cisco modem met aangepast mini menu, kan je zelf dUs gEEn sip en voip instellingen doen (?) EIgenlijk zie je na inlog alleen status en een log blad, dichtgemetseld dus dat stukje "vrije en open markt"....

Mijn wifi router die achter het modem de laptops en pc's hier van kabel/draadloos internet voorziet, bevat geen sip poorten.
Sip/voip bellen lukt wel met de pc aan, via de webcam microfoon, pc speakers. Gebeld worden (085 nummer) kan ook! nadat ik de speakers als ring device opgaf. Maar dan moet de pc altijd aanstaan en hier gaat ie uit tijdens het slapen. Of als we op pad zijn.

Nu zag ik wel wat apparaatjes, achter routers met daar dan weer de telefoon op aangesloten, maar ik heb er verder NUL ervaring/kennis van.

Is er, kan ik, met een apparaatje, aan te sluiten op de router, weer naar een situatie waarbij mijn draadloze telefoon, 'door UPC(- 's modem) heen' te gebruiken is met mijn sip provider, dus incl. dat het werkt als de pc uit is, en met inkomende call's op het 085 nummer?
Zijn er upc kabel internet geschikte modems, met zelf in te stellen sip, en zo ja, laat upc dat dan toe / door?

Upc zelf meld dat ze alleen vragen rond hun eigen telefonie ondersteunen...

Alle ervaringen en / of tips in de goede richting welkom, bij voorbaat dank.

[ Voor 4% gewijzigd door notsonewbie op 29-03-2011 16:22 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Google eens op "analog telephone adapter" (ATA). Dat is in essentie wat je nodig hebt en wat in vele hedendaagse DSL (+VOIP) modems/routers zit ingebouwd.

UPC wil liever dat je van hun (te dure, alhoewel het erger kan) telefonie diensten gebruikt maakt en zullen het daarom niet makkelijker voor je maken. Ziehier de 'zegeningen' van de telecomprivatisering. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Het UPC modem krijgt zijn VoIP instellingen mee vanaf het kabelnetwerk en deze zijn in principe niet aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:05:
Google eens op "analog telephone adapter" (ATA). Dat is in essentie wat je nodig hebt en wat in vele hedendaagse DSL (+VOIP) modems/routers zit ingebouwd.

UPC wil liever dat je van hun (te dure, alhoewel het erger kan) telefonie diensten gebruikt maakt en zullen het daarom niet makkelijker voor je maken. Ziehier de 'zegeningen' van de telecomprivatisering. ;(
@CJS Dank je wel voor de tip en zetje in de goede zoek-richting.
Door te zoeken op voip phone router sip ata e.d. vond ik naast vele oudere harddisks :) ook een 'telfoon router'. Linksys 3102 (als ik het goed onthield , die met QoS in elk geval)
Na veel lezen en proberen heb ik nu dus voip werkende met de draadloze telefoon op de linksys ata, die op de router zit, welke aan het upc modem hangt. Pffwweeew dat was een puzzle.

@plofkotje, ja jammer en 'anti-vrije-markt' is dat. Slecht voor het milieu ook en niet te vergeten mijn energie rekening, nu moest ik het met een derde stuk aangekochte hardware oplossen om aan de vaste 'keuze' voor UPC te ontkomen..

[ Voor 16% gewijzigd door notsonewbie op 03-04-2011 21:51 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)