Netgear WNR3500 draadloos koppelen aan Sweex 150N M.b.v: WDS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo Tweakvrinden,

bij deze de volgende vraag van mijn kant.
Ik heb beneden een Netgear WNR3500 staan (van ziggo). Boven staat een Sweex 150N.

beide hebben ze WDS opties en opties om als bridge of repeater te worden ingezet.

Op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om deze 2 apparaten met elkaar te laten praten.

Nou heb ik echt veel gezocht maar ik snap ook nog niet helemaal hoe ik de boel moet regelen m.b.t. de ip ranges.

Kan iemand me hierbij helpen? Een kabel tussen beide is niet mogelijk omdat de apparaten in 2 verschillende woningen staan.

Mocht er meer info nodig zijn hoor ik het graag

ps: Benden is 1 pc draadloos met de Netgear verbonden en dit moet ook zo blijven. Boven moet de pc's ook wireless verbonden kunnen worden met de sweex en op het internet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat wil je exact boven doen?

Hoe je het wilt instellen hangt af van wat je wilt bereiken.

Als je boven een LAN (bedraad) aan de WNR3500 en LAN beneden wilt koppelen, dan moet je het als bridge instellen.
Als je boven enkel draadloze apparaten wilt gebruiken, kun je het als repeater instellen. Bedenk echter wel dat repeater-functionaliteit je snelheid om zeep helpt (halveert), idem mbt WDS.

Een kabel tussen twee woningen is IMHO prima mogelijk en te allen tijde een betere optie als het gaat om een permanente verbinding. Waar een wil is, is een weg, denk aan over een buitenmuur langs een regenpijp, of anders in een loze leiding tussen de meterkasten, of langs de plint van de trap etc. etc. etc... WiFi is prima voor laptops op de bank e.d., maar is een beroerde vervanging voor kabels bij vaste verbindingen. Wil je dat toch doen en betrouwbaarheid en performance hebben, dan kan het flink helpen als je line-of-sight hebt. In deze situatie zou je dus beide antennes uit de respectievelijke ramen willen hangen. Probleempje hier is dat de WNR3500 geen externe antennes heeft - het is niet bepaald ontworpen voor dit soort situatie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwabber31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-09 09:52
Wat je kunt doen is inloggen in de Netgear router, dan links in de optielijst bij Wireless repeating function de Base functie aanzetten, het Mac adres van de andere router ingeven, en hopen dat dit werkt.
Deze functie werkt wel icm met 2 van de Netgear routers, als Ziggo Service+ monteur al een aantal keren geplaatst bij een klant..

Kleine edit: Als Base functie is ingeschakeld is WPA2 niet beschikbaar... tevens moeten de SSID en de WPA sleutel hetzelfde zijn in beide routers.

[ Voor 18% gewijzigd door Zwabber31 op 30-03-2011 00:36 ]