Outlook macro, toevoegen tekst aan einde mail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 14:44
Hallo,

ik hoop dat ik in de goed groep dit bericht plaats, anders mijn excuses!

Ik ben helemaal niet thuis in VB wat helaas gebruikt wordt voor macro's in de MS office suite. Ik wil eigenlijk iets heel simpels hebben wat mijn productiviteit dmv GTD kan verhogen.

Ik wil voor een aantal mailtjes voordat deze verzonden wordt de volgende tekst "[w]" aan het einde toevoegen. Hierna vangt een rule, waar ik de tag [w] zoek, de mail af voordat hij verzonden wordt en van de mail een kopie in een aparte map geplaatst. Dit laatste werkt nu goed en naar tevredenheid, echter wil ik de tekst [w] niet elke keer handmatig moeten tikken en dit dmv een macro doen.

Het lijkt natuurlijk simpel en ik dacht dat doe ik met een recorder, NOT. Outlook heeft dat niet :(

Wie kan mij helpen hier mee en mij de juiste richting op sturen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
'(Newbie vraag)' uit de titel gehaald. Een newbie leest eerst een boek en hoeft daarna niet meer te vragen ;) Bericht hoort trouwens hier inderdaad in OFF.

Ten eerste: dat wil je helemaal niet doen met een macro, definieer een handtekening en voeg die toe.

Als toch graag VBA: [google=vba add text to e-mail] => http://bytes.com/topic/ac...5214-add-text-email-macro en natuurlijk aanpassen naar wens en er een knop of sneltoets bij maken die je aan de macro koppelt :)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 29-03-2011 17:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Of je geeft het bericht een bepaalde categorie. Op deze manier voorkom je eventueel vragen van mensen wat die [w] in het bericht betekent ;)

Categoriën worden sinds Outlook 2007 ook niet meer (standaard) meegezonden met het bericht en regels op basis van categoriën werken ook sneller dan op basis van een bepaalde string in het bericht.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 14:44
Okay thnx..

Aan de sig had ik ook gedacht alleen leek het mij sneller om een (verzend) macro aan een toetscombi te hangen, zo kan ik 2 combies maken. 1 met [w] en 1 zonder de [w].

Betreft die categorie, je bedoelt dat ik een rule maak voor NA het verzenden een move naar de goede map?