Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Hallo tweakers!

Ik ben nog niet bekend met televisies alleen ik heb wel een kort en bondige vraag. Kan ik met de Samsung LE32C530 verbinding maken met het netwerk wat ik thuis heb, zodat ik als ik een film wil kijken deze via het netwerk kan streamen?

Ik kwam in dit topic wel wat tegen over het gebruik van een dongle ofzo maar daar werd ik niet veel wijzer uit.

De TV beschikt niet over een internetpoort/netwerkkaart o.i.d. maar wel over een aantal HDMI aansluitingen en een USB-poort.

Heeft iemand voor mij wat meer informatie over wat wel en niet kan en wat ik mogelijk moet doen om het werkend te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefan|IA2 op 29-03-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zelf al aangeeft kan je dit doen met de samsung usb wifi dongle die je dan weer laat verbinden met je wifi router. Ik heb zelf de versie met netwerkkaart dus ik stream gewoon bekabeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Stefan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:15:
...

De TV beschikt niet over een internetpoort/netwerkkaart o.i.d. maar wel over een aantal HDMI aansluitingen en een USB-poort.

...
Streamen is over het algemeen over het netwerk. Mijn eerste reactie is dus: nee. Er zit geen streamingsoftware of mediastation in de TV ingebouwd, dus kan het niet. Nu zijn er natuurlijk zat andere oplossingen. Een HDMI kabel tussen je PC en je TV, zodat je de media player op je PC gewoon op je TV weer kan geven. En Presto, streaming zonder streaming ;)

EDIT: Of wat Samtax hierboven zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door _Buran_ op 29-03-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Ja dit werkt gewoon, je moet alleen via de service menu networking op wifi zetten en allshare op on zetten, hoe je dat kan doen kan je vinden in [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14

Ook hoef je niet speciaal de Samsung wifi dongle tekopen, voor weinig kan je ook de dlink 140 rev1 kopen die +- 15eu goedkoper is, let er wel op dat je rev1 krijgt rev2 werkt weer niet.