Grafische kaart hdmi out + geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Hallo,

Ik ben op zoek naar een pci-e grafische kaart die het mogelijk maakt om ook het geluid via HDMI naar de tv over te brengen.

Ik heb op dit moment een 9800gt van Nvidia maar bij deze werkt het volgens verschillende fora niet.

Heeft iemand tips ervaringen voor mijn keuze?

Mvg
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij doet iedere ATI kaart dat zo'n beetje. Op m'n 4350 kan ik iig mijn geluid op HDMI zetten als ik bij de playback devices kijk van m'n geluidsdingetje. Ik heb het nooit geprobeerd, gezien ik geen HDMIcapabel scherm heb, maar het wordt wel allemaal geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reboot schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:41:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een pci-e grafische kaart die het mogelijk maakt om ook het geluid via HDMI naar de tv over te brengen.

Ik heb op dit moment een 9800gt van Nvidia maar bij deze werkt het volgens verschillende fora niet.

Heeft iemand tips ervaringen voor mijn keuze?

Mvg
Rob
Inderdaad een Ati kaart. Ik kan uit persoonlijke bron bevestigen dat mn HD5770 dat prima doet. Ik kan alle audio streamen naar mn receiver, zowel (multi-channel) PCM tot 192/24 als alle HD audio formaten (mbv ffdshow tryouts en MPC-HT). Mn receiver zit als 2e beeldscherm zit op HDMI out. De HDMI out zie je dan als extra geluidskaart/output.

Daarnaast heb ik een ik ook een 'gewoon' beeldscherm heb die op DVI zit en die krijgt geluid via mn onboard.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wil je een kaart met veel grafische kracht? Anders zou een AMD 5450 een prima keuze zijn, ideaal als HTPC kaart.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N