Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 22:23
Dag Allemaal,

Ondertussen hebben we een ongeveer een jaar de linksys wrt54g2 wireless router staan. Na de aankoop hebben we onmiddellijk problemen gekregen wat betreft wireless connectie. Iemand van de winkel is hem toen komen configureren maar had de snelheid aangepast naar 11mbps. Op dat moment heb ik er niet veel aandacht meer aan gegeven maar vandaag de dag heb ik een nas aangekocht die films moet streamen naar mijn mediaplayer...en dan zit je met 11mbps wel met een probleem. Daarom had ik de snelheid van de router terug aangepast naar 54mbps en inderdaad...connecteren is niet meer mogelijk via wireless (getest met 2 laptops en smartphone). Je ziet het wireless netwerk nog wel maar het is altijd 'limited access'. Als ik terug switch naar 11mbps is het probleem onmiddellijk opgelost. De lanverbinding van de router blijft altijd werken.
Na wat zoeken op internet zie ik dat de router wel wat connectieproblemen heeft met wireless maar nergens kom ik mijn situatie tegen of een deftige oplossing.

Iemand een idee hoe dit fenomeen mogelijk is en wat ik eraan kan doen?

Extra info:
DHCP is uitgeschakeld op de router (ingeschakeld hetzelfde probleem)
WEP 64 bit beveiliging
OS laptop 1: Vista, OS laptop 2: XP
Wireless mode router: Mixed

Kicken binnen 24 uur is niet gewenst. Groeten hoeft ook niet.

[ Voor 2% gewijzigd door IEF op 07-04-2011 12:30 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
Wireless mode router: Mixed => instellen naar G-only al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:00

itsalwaysme

Graast voor DB

Heb je al een firmware update gedaan?
Heb je al een alternatieve firmware geprobeerd?
Is niet echt gewenst binnen 24 uur ;)

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:26

RammY

Dát!

Zet eens eerst die WEP uit om te testen.
Desnoods WPA kiezen.
Daarna eens kijken of er een firmware update is en het dan eens opnieuw proberen...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
RammY schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:17:
Desnoods WPA kiezen.
Daarna eens kijken of er een firmware update is en het dan eens opnieuw proberen...
De switch WPA / WEP heb ik al getest. Hier ook geen verbetering merkbaar.
Ik zal deze avond nieuwe firmware van linksys proberen alsook de switch naar g-only. Alternatieve firmware houd ik liever als last result.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:32

M2M

medicijnman

RammY schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:17:
Desnoods WPA kiezen.
wep is geen beveiliging... Dan kun je nog beter helemaal niets hebben.

Enfin. Ten eerste moet je eens gaan checken of in jouw buurt, de hoeveelheid draadloze netwerken niet gigantisch is. Als dat zo is moet je een kanaal op zoeken die ver buiten de rest ligt. (kanalen overlappen per 4 als ik me niet vergis).

Vervolgens met 1 laptop naast de router gaan zitten en het ding daar instellen. Dan weet je zeker dat je geen slecht signaal hebt en dat het daaraan niet kan liggen.

Gewoon op G snelheid instellen, en DHCP ingeschakeld laten. Anders krijg je geen IP adres van de router.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
M2M schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:51:
[...]

wep is geen beveiliging... Dan kun je nog beter helemaal niets hebben.

Enfin. Ten eerste moet je eens gaan checken of in jouw buurt, de hoeveelheid draadloze netwerken niet gigantisch is. Als dat zo is moet je een kanaal op zoeken die ver buiten de rest ligt. (kanalen overlappen per 4 als ik me niet vergis).

Vervolgens met 1 laptop naast de router gaan zitten en het ding daar instellen. Dan weet je zeker dat je geen slecht signaal hebt en dat het daaraan niet kan liggen.

Gewoon op G snelheid instellen, en DHCP ingeschakeld laten. Anders krijg je geen IP adres van de router.
Wat betreft DHCP: van deze router mag ik geen ip adres krijgen. Het volledige netwerk is verspreid over 2 routers en enkel eentje mag dus ip adressen geven anders kunnen de apparaten elkaar niet zien.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:32

M2M

medicijnman

tboheeren schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:02:
[...]

Wat betreft DHCP: van deze router mag ik geen ip adres krijgen. Het volledige netwerk is verspreid over 2 routers en enkel eentje mag dus ip adressen geven anders kunnen de apparaten elkaar niet zien.
?

Je hebt twee routers staan, waarvan eentje bedraad is aangesloten op nummer 1. Nummer twee dient dus enkel als accesspoint? Of mis ik nu iets?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
M2M schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:26:
[...]

?

Je hebt twee routers staan, waarvan eentje bedraad is aangesloten op nummer 1. Nummer twee dient dus enkel als accesspoint? Of mis ik nu iets?
Die dient grotendeels als access point maar mijn NAS & desktop hangen hier bekabeld aan.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:00

itsalwaysme

Graast voor DB

tboheeren schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:12:
[...]

Die dient grotendeels als access point maar mijn NAS & desktop hangen hier bekabeld aan.
juist, dus staat de DHCP uit van je AProuterSwitch?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
itsalwaysme schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:48:
[...]

juist, dus staat de DHCP uit van je AProuterSwitch?
Ja die staat uit. Als ik hem aanzet (louter voor het testen van dit probleem) kan ik nog steeds niet connecteren via wifi.
Gisteren getest: G-only ipv Mixed. Geen succes. Net dezelfde problemen
Gisteren getest: 11mbps werkt perfect, 24mbps werkt perfect, 36mbps werkt ok maar heb de indruk dat dit langzamer werkt dan 11 of 24. 48mbps werkt totaal niet (geen connectie). 54mbps werkt totaal niet (geen connectie). 'Auto' speed werkt totaal niet (geen connectie).
Vandaag zal ik testen met nieuwere firmware van Linksys

[ Voor 3% gewijzigd door tboheeren op 30-03-2011 14:09 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ok hier komt die (na ongelooflijk veel stress):

Ik had de nieuwe firmware (1.5.01) geïnstalleerd. Na enkele testen bleek dat het probleem zelfs verergerd was. 24 en 36 mbps werkten ook niet meer naar behoren. Het wireless viel regelmatig uit of was ontzettend traag.
Enkel mijn android gsm kon wel met succes connecteren op alle snelheden na de nieuwe firmware.
Vervolgens heb ik de WEP beveiliging disabled. Toen kon geen enkel apparaat connecteren en dit zelfs op elke snelheid.
Vervolgens heb ik de WPA2-AEK beveiliging geactiveerd (na eerder WPA) en toen...werkte ineens elk apparaat correct en met elke snelheid.
Goed alles werkt nu correct maar toch blijf ik het een zeer bizarre router vinden.

Alleszins bedankt RammY voor jouw opmerking. Ik had waarschijnlijk nooit WPA2 getest :-)

Een extra vraagje voor diegene die ook video via wifi streamen: Wat is zowat het maximum van videokwaliteit dat je door een 54mbps verbinding kan halen? Divx gaat nog net bij me maar een hd of hdrip geeft hier problemen...

[ Voor 12% gewijzigd door tboheeren op 01-04-2011 20:45 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
tboheeren schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:43:
Een extra vraagje voor diegene die ook video via wifi streamen: Wat is zowat het maximum van videokwaliteit dat je door een 54mbps verbinding kan halen? Divx gaat nog net bij me maar een hd of hdrip geeft hier problemen...
Tenzij je er naast zit (als in niet ver weg...) max dan een dikke Divx. Die 54Mbps verbinding haalt niet de 54Mbps hoogstens maximaal de helft.
Pagina: 1