[iphone4] batterij leeg na 7 uur door Push mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosce
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 14:39
Beschik over een Iphone4, versie 4.3. Ik maak gebruik van Wi-Fi, 3G en Push mail (voor werk). Batterijduur dik 24 uur; ik laad iedere 24-36 uur de batterij op.

Ben afgelopen weekend in Londen geweest en heb voor de zekerheid alle instellingen met betrekking tot internetverkeer uitgezet:
- Settings - Wi-Fi OFF
- Settings - General - Network - Enable 3G OFF, Mobile Data OFF (Data Roaming staat default OFF)
- Settings - Mails, Contacts, Calendars - Fetch New Data - Push OFF, onder Advanced alle accounts (3)
op Manual gezet
- Tijdens vlucht Settings - Airplane Mode ON gehad

Na terugkomst op Schiphol alle instellingen weer teruggezet. Sindsdien loopt de batterij in zo'n 6-8 uurtjes leeg. Na wat onderzoek op internet - het probleem komt vaker voor - en zelf wat te hebben geprobeerd, blijkt het probleem voornamelijk met Push mail te maken; als ik optie Manual gebruik, dan loopt de batterij beduidend minder snel leeg.

Is iemand bekend met dit probleem en heeft iemand een oplossing hiervoor? Op dit moment staat instelling mail op Fetch, maar Push optie heeft voorheen prima gewerkt en is wel zo makkelijk voor mijn werk-gerelateerde mail. Lijkt mij sprake van een 'bug' die pas optreedt na wijzigingen in de instellingen voor mobiel data & mail(?).

Software gisteren voorzien van 4.3.1 update maar helaas zonder resultaat. Ik kan nog een Restore proberen via iTunes, zal dit vanavond proberen (vraag me af of dit helpt aangezien een backup is gemaakt ten tijde van update naar 4.3.1; kan dus zijn dat vermoedelijke 'bug' mee is genomen in de backup?). Zit hele middag in overleg, zal dus vanavond pas kunnen antwoorden op mogelijk commentaar.

PS In Londen de telefoon opgeladen via het stopcontact met adapter (ANWB) / USB-adapter / USB-kabel. Dacht eerst hiermee de batterij om zeep te hebben geholpen, maar aangezien de batterij pas snel leegliep na terugkomst in Nederland ga ik ervan uit dat dit niet de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Gewoon de Pushmail wat langzamer zetten. Niet elk kwartiertje die shit updaten maar elk uurtje oid. Anders kan je zelf ook altijd manual die shit updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Push werkt niet zo TGH :')

Fetch is per kwartier/uur/etc.
Manueel is enkel als je mail opstart
Push is direct je mail binnen zodra het ook op de server binnenkomt d.m.v push/pull en werkt alleen als de server dit ook ondersteund (Exchange server met ActiveSync of varianten zoals Kerio Connect)

Verder overigens geen antwoord voor je probleem, het is bekend dat push meer batterij kost al doet mijn iPhone4 met 1 ActiveSync push account en 2 fetch accounts nog steeds wel een kleine 24 uur.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-10 19:49
Niet echt een oplossing, want je moet inleveren op internetsnelheid, maar 3G uitzetten bespaart aanzienlijk veel batterij!

Begrijp overigens niet waarom mensen zo angstvallig, alles uitzetten in het buitenland wat internet betreft. Als je ervoor zorgt dat 'dataroaming' uit staat, is er al niks meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb wel eens gelezen dat een optie genaamd 'ping' ook wel zorgt voor een battery drain sinds iOS 4.3

Wellicht kan je dat uitzetten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
Gunner schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:24:
Ik heb wel eens gelezen dat een optie genaamd 'ping' ook wel zorgt voor een battery drain sinds iOS 4.3

En dat doet men via ouderlijk toezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosce
Gunner schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:24:

Dank voor de tip, was ik ook tegengekomen. Bij mij maakt betreffende instelling helaas geen verschil (ON/OFF via Restrictions) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 20:21
Update naar 4.3.1? Oei, misschien wat minder snel lezen.....

[ Voor 57% gewijzigd door loeberce op 30-03-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchx3
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 14:36
Sluit je iPhone aan op iTunes, rechtsklik op je iPhone om even een back-up te maken ervan.
Vervolgens herstellen zodat hij naar fabrieksinstellingen gaat en vervolgens de back-up weer terug plaatsen. Ik heb dit al enkele keren gehad met mijn 3G en later ook met mijn 3GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
een snellere (mogelijke) fix is de home en power knop tegelijk ingedrukt houden totdat het toestel vanzelf uitgaat (dus ook als de rode balk komt ingedrukt blijven houden).

Hierna krijg je een zogenaamde koude boot, dit is vaak de oplossing. 3G uitzetten hoeft niet, tenzij je geen internet gebruikt en of geen emails met grote bijlagen verstuurt/bekijkt.
Mocht dit niet helpen, dan Mitchx3 zijn advies opvolgen.

Succes en laat even weten hoe het af is gelopen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 20:25
Blijkbaar zou het uitloggen in de App store helpen vraag me niet waarom maar dit stond op iPhoneclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchx3
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 14:36
Zoals Faust al zei, Home en power knop tegelijk ingedrukt houden.
Laat ze ook allebei wel weer op tijd los.(zodra het scherm uitschiet)

Mocht je hem hierna niet maar aankrijgen dan is hij in DFU mode gesprongen.
Dit kan worden opgelost door nogmaals de Home en Powerknop ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosce
Faust schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:39:
een snellere (mogelijke) fix is de home en power knop tegelijk ingedrukt houden totdat het toestel vanzelf uitgaat (dus ook als de rode balk komt ingedrukt blijven houden).

Hierna krijg je een zogenaamde koude boot, dit is vaak de oplossing. 3G uitzetten hoeft niet, tenzij je geen internet gebruikt en of geen emails met grote bijlagen verstuurt/bekijkt.
Mocht dit niet helpen, dan Mitchx3 zijn advies opvolgen.

Succes en laat even weten hoe het af is gelopen! :-)
Faust, dank voor de tip, maar helaas niet het gehoopte resultaat. Zou een mooie snelle oplossing zijn geweest :). Op naar de volgende tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosce
Mitchx3 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:32:
Sluit je iPhone aan op iTunes, rechtsklik op je iPhone om even een back-up te maken ervan.
Vervolgens herstellen zodat hij naar fabrieksinstellingen gaat en vervolgens de back-up weer terug plaatsen. Ik heb dit al enkele keren gehad met mijn 3G en later ook met mijn 3GS
Dank voor de tip. Ben vergeten van optie Herstellen gebruik te maken en heb meteen het reservekopie teruggezet. Ziet er niet naar uit dat dit geholpen heeft ;), zal zodadelijk ook even gebruik maken van optie Herstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik ben erg benieuwd of herstellen het beoogde resultaat heeft, wanneer je (zonder reservekopie terugzetten) nog steeds de klachten hebt, dan zou ik bijna vermoeden dat er tijdens je reis een defect is opgetreden.

Maargoed, als iP4 gebruiker weet ik wat je zou missen, dus ik hoop uiteraard erop dat herstellen de oplossing is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosce
Hersteloptie met terugzetten reservekopie heeft het probleem helaas niet opgelost. Volgende optie is inderdaad herstel zonder terugzetten reservekopie :|.
Pagina: 1