Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44
Met de introductie van de Amazon Appstore* is de eerste echt serieuze concurrent voor de Android Market van Google gelanceerd. Hoewel deze nog niet in Europa beschikbaar is op minder legale manier wel overigens is de manier waarop Amazon de applicaties aanbied misschien wel beter dan hoe Google dit doet op dit moment.

Komt bij dat Amazon inmiddels hun Cloud Player op de markt heeft gebracht die een streaming optie geeft tussen je computer en je smartphone, iets wat Google al enige tijd aangekondigd heeft maar nog niet beschikbaar heeft. Daarnaast kun je in de Amazon Appstore applicaties en games via je browser proberen en is er dagelijks een andere betaalde applicatie of game gratis te downloaden.

Nadelen zijn er ook want afgezien van de beschikbaarheid is er voor gratis games ook registratie met CC nodig en zijn er beperkingen aan het aantal installaties wat je met je gekochte software mag doen.

Nu is het bekend dat er nog andere spelers zijn die serieus aan het kijken zijn voor het creëren van een dergelijke appstore/marketplace voor Android applicaties. Waar andere aanbieders op de mobiele markt het met één centraal punt afkunnen lijkt op Android de segmentatie verder toe te slaan.

Blijven jullie trouw aan de Android Market aangezien dit het officiële kanaal van Google is of zien jullie jezelf overstappen op alternatieven? En ook wanneer er voor andere aanbieders bepaalde exclusieve apps komen (zoals Angry Birds Rio dit is voor Amazon op dit moment)?

Ben benieuwd hoe men er hier over denkt, dus spui je mening!

*ben benieuwd hoelang ze die naam nog mogen voeren.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Jullie willen liever niks kwijt hierover? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 22:07

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wom schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:49:

*knipje*

Blijven jullie trouw aan de Android Market aangezien dit het officiële kanaal van Google is of zien jullie jezelf overstappen op alternatieven? En ook wanneer er voor andere aanbieders bepaalde exclusieve apps komen (zoals Angry Birds Rio dit is voor Amazon op dit moment)?

Ben benieuwd hoe men er hier over denkt, dus spui je mening!

*ben benieuwd hoelang ze die naam nog mogen voeren.
Angry Birds Rio staat inmiddels ook gratis in de Google app market. Ik houd het nog wel even op de Google market, voldoende apps die goed werken. De Amazon app gebruik ik alleen voor de dagelijkse gratis apps (zo zijn we dan ook wel weer ;) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Het schijnt dat HTC het standaard met hun toestellen wil gaan meeleveren, dat vergroot de markt aandeel aanzienlijk. Maar ik heb het er zelf helemaal niet op dat je de one-click optie aan moet hebben staan. We zullen zien wat het wordt maar ik ben er in principe niet negatief over.
Wom schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:49:
Nadelen zijn er ook want afgezien van de beschikbaarheid is er voor gratis games ook registratie met CC nodig en zijn er beperkingen aan het aantal installaties wat je met je gekochte software mag doen.
Heb de daar ook een bron van dat er beperkingen aan het aantal installaties is? Ik heb dit nog niet bevestigd gezien.

[ Voor 43% gewijzigd door JoetjeF op 30-03-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aan de ene kant vind ik de fragmentatie wel jammer; één centrale market is wel zo makkelijk. Anderzijds, meer keuze is ook goed, google is al een hele grote speler en er is duidelijk ruimte voor meerdere aanbieders. Zeker als de alternatieve stores exclusieve content aanbieden, zoals nu met Angry Birds Rio. Maar hoe zit het met de veiligheid van de apps ? Google heeft een killswitch voor het geval er iets vervelends in de Market zit, hoe gaat Amazon dit potentiele probleem tackelen ?

Overigens zou ik zelf liever een soort Debian-model zien: Software-repositories die je zelf kunt toevoegen / verwijderen, en generieke tools voor installatie en updates van software uit alle repositories. Maar ik ben bang dat we met Android toch verschillende apps krijgen voor elke "appstore" afzonderlijk. Misschien maakt er nog wel iemand een vervanger voor "Market" die meerdere stores kan beheren ....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
janvanduschoten schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:52:
[...]

Angry Birds Rio staat inmiddels ook gratis in de Google app market. Ik houd het nog wel even op de Google market, voldoende apps die goed werken. De Amazon app gebruik ik alleen voor de dagelijkse gratis apps (zo zijn we dan ook wel weer ;) )
Hmmm call me stupid maar ik kan hem in android market nog niet vinden hoor. Maakt niet uit waar ik opzoek. Ik heb om het even on topic te houden wel een account aangemaakt om de gratis app te kunnen downloaden maar tot op heden ben ik nog niet veel boeits tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
JoetjeF schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:59:
Heb de daar ook een bron van dat er beperkingen aan het aantal installaties is? Ik heb dit nog niet bevestigd gezien.
Was een aanname naar aanleiding van diverse fora die ik volg. Maar kan dit nergens in de voorwaarden vinden, zal het aanpassen.

Eén van de andere spelers die een eigen appstore willen bouwen zijn de makers van The Nook Color:bron.
WeAreLegion schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:12:
[...]

Hmmm call me stupid maar ik kan hem in android market nog niet vinden hoor. Maakt niet uit waar ik opzoek. Ik heb om het even on topic te houden wel een account aangemaakt om de gratis app te kunnen downloaden maar tot op heden ben ik nog niet veel boeits tegen gekomen.
Angry Birds komt ergens deze week in de market, wanneer precies is nog niet bekend. Dit zal een add-supported gratis versie zijn. De betaalde versie zonder advertenties zal exclusief Amazon Appstore blijven.

[ Voor 35% gewijzigd door Wom op 30-03-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 22:07

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

WeAreLegion schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:12:
[...]

Hello stupid ;)
(even zoeken op "birds rio" en dan goed zoeken tussen de rommel)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TZM9Uvzc3hI/AAAAAAAABXU/1txMMbKrSI0/s512/snap20110330_162349.png
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TZM9hPUOnYI/AAAAAAAABXY/i7MWPOESEAs/s512/snap20110330_162144.png

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 30-03-2011 16:29 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Duh, hij stond echt helemaal onder aan ;) stupid zoals ik al zei haha :) maar goed thanks! Nou nog open dat amazon wat leuke gratis deals heeft de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wom schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:25:
[...]
Was een aanname naar aanleiding van diverse fora die ik volg. Maar kan dit nergens in de voorwaarden vinden, zal het aanpassen.
Er staat wel iets in de Terms of Use:
2.5 Downloading and Availability of Apps after Purchase. Once you have paid for an App, you may download copies of the App for your personal use to compatible Android devices. Each time you download an App to a particular device, you will first be required to download and install the Appstore Software, if it is not already available on the device, and to sign in to the Appstore Software using the user name and password for the Amazon.com customer account that you used to buy the App. We will usually continue making Apps you have purchased available to you in our Amazon Appstore so that you can download additional copies under the terms of this Agreement, but that is not always the case, and we may limit or disable further downloads of an App due to licensing restrictions or for other reasons.
Dat lijkt erop alsaf er geen beperkingen zijn. De laatste zin lijkt me vrij gebruikelijk om in een T&C te hebben.
Pagina: 1