Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Ik ben al geruime tijd opzoek naar een nas en was er bijna uit:
Een synology DS211 met 2x 2TB schijven (zo rond de 50/60euro p.s.)
Ik was aan het bekijken welke harde schijf ik het beste kon nemen,
maar toen kwam ik de iBood van vandaag tegen.
Omdat ik zelf een leek ben op het gebied van NAS, vroeg ik mij af of iemand mij een beetje op weg kan helpen qua keuze. Met andere woorden: Wat zouden jullie doen/kiezen?

iBood van vandaag: http://www.ibood.com/nl/n...orten_en_maarliefst_4_TB/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-04 19:56
Waar ga je het voor gebruiken?

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
Ik wil de NAS voornamelijk gaan gebruiken van het backuppen van mijn (school)werk.
Daarnaast wil ik graag op afstand de NAS kunnen benaderen, eventueel er een website er op draaien om die te testen (voor korte tijd dus) en iTunes/DLNA is ook wel handig, ik wil namelijk de NAS ook van een mediacenter o.i.d. kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:52

Grin

Ride si sapis.

De iBood van vandaag is echt goed.
De Netgear zou sneller moeten zijn (zelfs sneller dan de DS211+), er zit een snellere processor in en het dubbele aan intern geheugen.
Maar wanneer de DS goedkoper is en je niet veel hecht aan prestaties, lijkt me niet noodzakelijk gezien jouw verwachte gebruik, dan kan je ook voor de DS gaan.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klopt het dat de netgear 1gb geheugen heeft, en de synology 128mb?

ik ben op zoek naar een nas voor mn toekomstige mediaspeler, en voor foto en werkbestanden opslag.
delen via internet is zeer handig lijkt me.

moet ik doorzoeken? of vandaag knoop doprhakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 20:31
Ik zit met dezelfde keuze. Ik heb vooralsnog maar besloten om het niet te doen (ibood). Voor mij als voordelen zijn dat de DS211 ondersteuning biedt voor een USB geluidskaart. Daarmee heb je de mogelijkheid om je mobiele telefoon als afstandsbediening te gebruiken om de muziek die op je NAS staat af te spelen.
Netgear heeft deze feature niet en dat zou betekenen dat ik weer een squeezebox oid moet hebben. (kan ook mijn PS3 gebruiken, maar wil niet constant mijn tv aan moeten zetten om te zien door welke folders ik blader)

Daarnaast kwam ik laatst ook ergens tegen dat iemand remuxen van .mkv bestanden werkend had op de DS211. Kan het alleen zo snel niet meer terugvinden. Ook wel fijn, aangezien ik een PS3 heb. Dit werkt voor zover ik weet niet op de Netgear Ultra 2. Kwa processing power zou het geen probleem moeten zijn, er is alleen geen software die het doet.

/edit: Gevonden. http://pcloadletter.co.uk...ynology-nas-with-arm-cpu/

[ Voor 5% gewijzigd door Arson op 29-03-2011 13:55 ]

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
Ik ben voor de iBood gegaan, de problemen die jij tegenkomt zijn voor mij niet relevant, mocht ik muziek willen luisteren o.i.d. dan gooi ik mn laptop open, of zet ik een mediacenter aan.

Bedankt voor de reacties trouwens!

[ Voor 9% gewijzigd door BigJeff op 29-03-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

lier

MikroTik nerd

BigJeff schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:52:
Ik ben voor de iBood gegaan, de problemen die jij tegenkomt zijn voor mij niet relevant, mocht ik muziek willen luisteren o.i.d. dan gooi ik mn laptop open, of zet ik een mediacenter aan.
Volgens mij heb je een hele goede koop gedaan (en ook tegen een mooie prijs)!

Ik heb (meen ik) gelezen dat mensen er Debian op draaien, dus mocht je functionaliteit missen, dan kan je dat altijd nog overwegen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 17:40
lier schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:24:
[...]

Volgens mij heb je een hele goede koop gedaan (en ook tegen een mooie prijs)!

Ik heb (meen ik) gelezen dat mensen er Debian op draaien, dus mocht je functionaliteit missen, dan kan je dat altijd nog overwegen.
Zeker een mooie koop gedaan BigJeff, als ikzelf al in December geen DS211+ had gekocht had ik hier zeker voor gegaan.
Had me toch al snel 150€ bespaard.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 20:31
Weet iemand hier of het mogelijk is om met de Readynas Ultra 2 .mkv video's te transcoden zodat ik ze direct vanaf de NAS naar mijn PS3 kan streamen? Kan dit met TwonkyMedia voor de readynas ultra?

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Ik zou willen weten of de Netgear te gebruiken is als Usenet client. Zijn daar plugin's voor o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 17:40
Is prima SABnzbd op te installeren, heb het voorbij zien komen op het product forum van Ibood.
Ook Transmission (torrent client) is mogelijk.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oossie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 22:13
ik ben ook gegaan voor de iBood aanbieding, voor die prijs kon ik de netgear niet laten liggen. En is gelijk een mooie vervanging van mijn Asus Server. (toch een beetje meer groen gaan denken :D )
Pagina: 1