Overtuig me even dat ik een MacBook (Pro) moet kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Oke, ik heb thuis een workstation staan. WinXP erop, gebruik hem voor design spul en muziek maken.
Aangezien ik enige tijd geleden begonnen ben met DJ'en heb ik dus een laptop nodig.

Wat doe ik ermee :

- Photoshop
- Illustrator
- Renoise (muziekprogramma)
- Traktor (DJ programma)
- Internet, mail, download

Het enige wat ik me kan bedenken is dat het wat lastiger is om aan software te komen, en dan bedoel ik niet dat de winkel zover fietsen is :+

Werk op mijn werk ook met een Mac en het bevalt goed, vind het alleen schreeuwend duur :-(
Wie kan mij overtuigen niet een HP of Dell machine met Win7 te kopen!

Soundcloud

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-01 15:19
Waarom zou je switchen naar Mac als je nu ook XP gebruikt? Dat betekend dat Windows prima werkt en dus kun je voor minder geld veel betere hardware kopen als je Windows zou blijven gebruiken.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

bdalenoord schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:26:
Waarom zou je switchen naar Mac als je nu ook XP gebruikt? Dat betekend dat Windows prima werkt en dus kun je voor minder geld veel betere hardware kopen als je Windows zou blijven gebruiken.
Dat ie nu Windows gebruikt wil niet zeggen dat ie niet een keertje over kan stappen op iets beters.

En dat het duurder is, tja. Kwaliteit kost geld. Een Audi is ook duurder dan een Skoda.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 29-03-2011 10:27 ]

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 13:16

TDB

kaos- schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:22:
Oke, ik heb thuis een workstation staan. WinXP erop, gebruik hem voor design spul en muziek maken.
Aangezien ik enige tijd geleden begonnen ben met DJ'en heb ik dus een laptop nodig.

Wat doe ik ermee :

- Photoshop
- Illustrator
- Renoise (muziekprogramma)
- Traktor (DJ programma)
- Internet, mail, download

Het enige wat ik me kan bedenken is dat het wat lastiger is om aan software te komen, en dan bedoel ik niet dat de winkel zover fietsen is :+

Werk op mijn werk ook met een Mac en het bevalt goed, vind het alleen schreeuwend duur :-(
Wie kan mij overtuigen niet een HP of Dell machine met Win7 te kopen!
Waarom moeten mensen je overtuigen?

PSN: TDBtje

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 17:18
Als het je goed bevalt op je werk zou ik het gewoon doen, zijn mooie laptops. Zie ook de review op de frontpage. reviews: Macbook Pro's 2011: meer kracht in een bekend jasje

[ Voor 41% gewijzigd door Crim op 29-03-2011 10:28 ]

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2025

JohnVanZetten

Man on the run!

Software is in de meeste gevallen heel simpel verkrijgbaar in de Mac App Store ;)
En de prijs, je moet de meerwaarde zien van een Mac.
Door Mac OS X is alles op "mindere" hardware sneller dan Windows op dezelfde hardware.
Kijk maar eens hoeveel geld je kwijt bent aan een Windows laptop/pc die evengoed performed (snelheid, boottijd e.d.).
Denk dat je even duur uitkomt.
En het design is smullen natuurlijk.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• kaos001
  • Laatst online: 05-09-2025
Windows vind ik oke, maar Win7 is me veel te lomp en veel te veel poespas eromheen.
OSX werkt gewoon erg licht en werkt (hier tenminste) altijd. WinXP heb ik ook nooit onderuit gekregen thuis, maar toch het gevoel van een Mac spreekt me aan. Aan alles is gedacht en alles is kwaliteit.

Het enige wat mij dus nekt is die prijs. Want voor 1200 euro kan je 3 Dell desktops kopen :/

Soundcloud

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 15:19

BiLo

PSN: toiletcleaner

Bosmonster schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Dat ie nu Windows gebruikt wil niet zeggen dat ie niet een keertje over kan stappen op iets beters.

En dat het duurder is, tja. Kwaliteit kost geld. Een Audi is ook duurder dan een Skoda.
En toch heb je met een Skoda meer waar voor je geld ;)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• keanu_
  • Laatst online: 06-01 20:59
De vraag is, heb je dat ervoor over ;)
Bij Apple heeft kwaliteit gewoon zijn prijs...

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
je moet gewoon zelf kiezen, ik zou voor windows blijven, vooral als je overgaat van xp naar w7 is echt een verademing. Stukken beter van xp. Je koopt een mooie laptop, redelijk high end, volgens mij een deel xps 16 (zijn volgens mij goede laptops uit mijn hoofd) of een goede asus. Je hebt goede hardware voor redelijk weinig geld.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Of je kiest voor een Mac of niet is een geheel persoonlijke keuze. Er zijn een aantal objectieve redenen waarom je wel (of niet) voor een Mac moet kiezen. Maar daarna is het geheel een persoonlijke keuze. Ga 'ns naar een Apple reseller om met de Macs aldaar te spelen en beslis dan voor jezelf of je Mac wilt hebben of niet. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.