• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 23:22

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Hallo allemaal.

Sinds kort zijn de CPU temps aan de veel te hoge kant en begint de fan als een idioot te blazen wat zeer irritant is.
Het systeem is inmiddels al heel wat jaren oud ( 5/6 jaar)..

Als de PC niet gebruikt wordt dan blijft die bij 61 graden steken, maar zodra ik een HD youtube filmpje of game ga spelen dan vliegt de temperatuur naar de 96 graden, CPU 2 komt niet verder dan 95 graden.

Op de cooler zelf zit geen plaatje meer op, ook wil de koeler aan 2 kanten niet meer vast draaien omdat er aan 2 kanten en stuk is afgebroken, de rest klemt wel goed.
Paar dagen geleden heb er nog nieuwe koelpasta opgedaan maar dat mag blijkbaar niet baten.
Hierbij een screen, ik had hiervoor Secret Story 4cam aan:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v41/Speedygj/CoreTemp-Scr.png?t=1301378962

Wat zou ik hier eventueel aan kunnen doen?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
SpeedyGJ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:11:

Op de cooler zelf zit geen plaatje meer op, ook wil de koeler aan 2 kanten niet meer vast draaien omdat er aan 2 kanten en stuk is afgebroken, de rest klemt wel goed.
Waarschijnlijk maakt de koeler geen goed contact met de cpu, waarschijnlijk zit er iets schuin op.
Ik zou een andere koeler aanschaffen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Cheezus
  • Laatst online: 20:43

Cheezus

Luiaard

Je kunt de koeler dus maar half monteren? Waarschijnlijk staat hij dan scheef op je CPU waardoor er amper warmte afgevoerd kan worden. Als je de bevestigings pinnen niet kunt fixen/vervangen zul je een nieuwe CPU koeler moeten monteren..

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Maar gelijk de eerste vraag, weet je zeker dat je de juiste hoeveelheid koelpasta hebt gebruikt? Een rijstkorrel aan koelpasta is ruim voldoende. :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik zou eens checken
1. Of je cooler überhaupt werkt
2. of je cooler niet vol stof zit (gebruik GEEN stofzuiger/stofdoek ivm ESD)
3. Of je cooler goed gemonteerd zit

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Beatboxx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:18:
3. Of je cooler goed gemonteerd zit
TS geeft zelf nr 3 al aan wegens afgebroken onderdelen. Dus mijn advies: kijk es in V&A, daar worden zat s775 koelers aangeboden. Op deze manier heb je kans dat je pc er mee op gaat houden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 10:59
Als je koeler door de hitte kromgetrokken is (wat ook wel eens bij remschijven van auto's voorkomt), dan is er maar 1 oplossing: een nieuwe/andere koeler plaatsen.

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Zo'n vermoede had ik al een beetje, dus dat wordt kijken voor een andere cooler, welke zou ik voor deze cpu het beste kunnen gebruiken wat niet al te duur is?

@Brakkie: Ik heb er indd maar minimaal wat op zitten, daar was ik al voor op de hoogte :)

@Beatboxx:
1: Werkt.
2: Laatst nog helemaal schoon geblazen met de compressor :)
3: Dat is dus niet aan de orde gezien ik 2 schroeven niet kan aandraaien aan de linker kant.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:06
2 schroeven aan de zelfde kant = nieuwe koeler kopen

als het nou kruislinks kapot was had het nog wel kunnen werken

ja, daag.

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Het ligt dus inderdaad aan die 2 schroeven die ik niet kan aandraaien. Zodra ik de cooler aan de linker kan tegen het moederbord aan druk vliegt de temperatuur naar beneden. Bedankt!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Ik heb vandaag even rond gekeken voor een cooler, maar nu weet ik niet precies welke koeler ik eigenlijk moet hebben voor mijn systeem. Er zit nu 1 van Taisol in, standaard koeler.

Er moet zo wie zo 4 schroeven in worden gedraaid, ik weet niet of het ook met een ander systeem kan?

• Cheezus
  • Laatst online: 20:43

Cheezus

Luiaard

De bevestigingsmethode is onderdeel van de socket-specificatie.
Als een koeler geschikt is voor s775 zal hij dus passen. Bij erg grote koelers heb je nog een risico dat andere componenten in de weg zitten (geheugen/heatsinks op het moederbord) maar dit zal alleen bij exotische koelers voorkomen..

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Topicstarter
Oke bedankt voor je antwoord :) morgen maar effe naar LWD :)
Pagina: 1