Locatie iTunes backup van iPad / iPhone veranderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb iTunes op mijn D: schijf staan, ondanks deze locatie zet iTunes zijn ipad/iphone backup bestanden in :

C:\Users\Username\AppData\Roaming

Dat zijn ondertussen 3GB en een belachelijke 23.000 files. Dit wil ik niet op deze locatie omdat c:\users op mijn 60gb SSD staat. Ik kan natuurlijk de users op een andere schijf zetten maar dan gaat ook alle andere data mee en dat wil ik niet.

Hoe krijg ik iTunes zover dat de backups op mijn D: schijf terecht komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:36

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hier staan een aantal suggesties, geen idee of het werkt (al lijkt het van wel), maar het proberen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
THX ! Ik geloof dat het werkt ik heb het volgende gedaan :

-De files van "c:\users\username\appdata\roaming\apple computer" verplaatst naar "D:\Apple Computer"

-Junction "c:\users\username\appdata\roaming\apple computer" "d:\Apple Computer"

Als ik nu kijk in Roaming zie ik de folder "apple computer" met een shortcut icon, de werkelijk gegevens staan op D:

Itunes opgestart en zo te zien vind hij alles, want alle apps icons e.d. staan er nog.

Bedankt !

Overigens : Ben gek op de iPad maar het is wel bijzonder jammer dat je die vreselijke itunes op je pc moet dulden. Wie weet maak ik nog eens een virtual machine om die rommel in onder te brengen. Laten we wel wezen 23.000 files voor een backup ?? Zelfs een beginnende programmeur compressed de files en zet zie in 1 zip/rar/enz file neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:36

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Om te kijken of het echt werkt, zou ik eens proberen een backup terug te zetten. Je hebt namelijk alleen de backuplocatie verplaatst, niet de locatie van waar je media opgeslagen is. App icons, muziek, eventuele boeken en dat soort dingen zal hij dus nog wel kennen ja. Echter, als het terugzetten van de backup lukt, dan weet je dat hij de (nieuwe) locatie heeft gevonden.

Waarom die 23.000 files nodig zijn weet ik ook niet precies, maar wellicht dat het meerdere backups (meer dan 1 iOS-device/meer dan 1 backup per device) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Thx voor de tip, ik heb het andersom gecontroleerd : Itunes opstarten, resource monitor opstarten, ipad aansluiten. Daarna kijken bij de disk activity in de resource monitor wat itunes aan het doen is. Tijdens het backup maken wordt er driftig geschreven naar "D:\apple computer\ mobilesync\backup". Ook zijn daarna de time/date van de files veranderd. Ziet er goed uit dus.

Vreemd / handig is wel dat de resource monitor dus de werkelijk disk i/o locatie laat zien en niet de junction link.

Bedankt, mijn SSD is weer veilig en minder vol !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 20:08

Bear

wench

Ik heb het geprobeerd met deze regel:
code:
1
mklink /J "C:\Users\(username)\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup" "D:\Backup"

Maar dan zegt hij bij mij: 'Kan geen bestand maken dat al bestaat'

Ik draai Win7

edit: hij werkt nu, bij C:\ moet je de backup map weg laten

[ Voor 12% gewijzigd door Bear op 31-03-2011 18:06 ]

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Vreemd dat hier 2 commando's voor zijn mklink en junction, leveren ze exact hetzelfde resultaat of zijn er toch ergens verschillen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
.

[ Voor 121% gewijzigd door vellichor op 23-01-2021 10:29 ]

Pagina: 1