BIOS fout geflashed

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Gisteren heb ik mijn BIOS geupgrade van mijn KT7-RAID moederbord. Nadat hij geflashed was heb ik gereset. Hij gaat dan 1 seconde aan en daarna meteen weer uit. Ik heb echt een probleem volgens mij.

Iemand kennis voor een remedie? PLEASE...

Verwijderd

Zo wanhopig dat je meerdere topics open? >:) heheh LOSER

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ja iemand zoeken met zelfde mobo en dan hot flashen dit is meest simpele oplossing anders naar zaak terug gaan en kijken of hun bereid zijn dit voor je te doen

Verwijderd

ben bang dat als je geen andere bios in de buurt hebt dat je m naar asus duitsland kunt sturen hebt m met een week ofzo terug

ASUS COMPUTER GmbH (Europe)
Marketing
Address: Harkortstr. 25, 40880 Ratingen, BRD., Germany
Tel: +49-2102-95990
Fax: +49-2102-442066
E-mail: sales@asuscom.de (for marketing requests only)

Technical Support
Hotline: MB/Others: +49-2102-9599-0
Notebook: +49-2102-9599-10
Fax: +49-2102-9599-11
E-mail: http://www.asuscom.de/de/support (for online support)
WWW: http://www.asuscom.de
FTP: ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM

henk

Verwijderd

mmmm, 'n abit-bordje naar asus sturen...

Verwijderd

het is nog vroeg....

• murdock
  • Laatst online: 17-01 14:50
Welke cooler gebruik je het kan zijn dat als je geen cooler gebruik op de fan1 aansluiting dat hij niet opstart is een beveiliging in de bios

Sluit ff een cooler aan op de fan1 aansluiting

Anders sterkte*D

Verwijderd

was bij mij ook gebeurt, gewoon een oude ISA/PCI videokaart erin douwen, want oude ISA/PCI videokaarten hebben ook nog een bios. Dan kan je van een bootdiskette booten.Config.sys leeghalen gewoon wat regeltjes veranderen in de autoexec.bat:
AWDFLASH bios.bin en klaar is piet. is bij mij ook gelukt.

P.S bios.bin is natuurlijk wel de originele bios

Verwijderd

Gewoon een mailtje sturen naar technical@abit.nl en dan krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd.

Verwijderd

Toen ik dat probeerde kreeg ik dit
Geachte heer/mevrouw,

Wij kunnen een nieuwe bios plaatsen, dit kost fl 40,00 ex btw, dit valt
namelijk niet onder de garantie.

Met vriendelijke groet,

Alternate Computerversand

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:18
hehehe... 40 piek lijkt me een koopje, anders een nieuwe mobo

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Er zit in de nieuwe bios een beveiliging dat als je CPUFAN niet aangesloten zit hij vanzelf uitgaat.
Check ff of je CPUFAN op connector FAN1 zit ;)

• Foxclone
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Ja, ik zit Alternate wel altijd af te zeiken, maar ik moet zeggen dat Fl 40,- voor een BIOS flash een redelijk aanbod is. Ben toch weer blij wat goeds uit Ridderkerk te vernemen... de fout ligt immer aan jou kant:)

nVENTIV

Verwijderd

Als je Abit gewoon mailt, dan krijg je een nieuwe bios opgestuurd. Dit is gewoon gratis
alleen moet je dan je oude terug sturen.

Verwijderd

nou ik wil jou wel de bios opsturen
het is de ww verzie heb ook de wz of zelfs de yz verzie ,voor de kt7a raid

Verwijderd

of bel ze even 0773204428 :7
vertel een wazig lul verhaal van dat de nwe bios corrupt was ofzo iets >:) heb ik ooit ook is gehad binnen 2 dagen had ik een nwe bios in de brievenbus liggen van hun,
goede service van die gasten

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Ik had precies hetzelfde! Toen die reset jumper verwijdert en aangedaan, weer erin gezet en toen deed'ie het gelukkig weer. Probeer nog eens een paar keer de bios te resetten, misschien lukt het dan. Iets anders weet ik ook niet. Wel vreemd trouwens, want tijdens het flashen leek alles OK te gaan. Enige probleem wat ik nu heb is dat ik de FSB niet meer kan aanpassen :? of zit dat gewoon in die nieuwe bios???

Succes!

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Je moet gewoon effe Abit mailen dat je bios flash is foutgegaan en dan krijg je gratis een nieuwe. Heb ik ook gedaan. Dus nix 40 piek!!
Mail naar [url="mailto:support@abit.nl?subject=Mislukte Bios Flash Kt7-Raid"]support@abit.nl[/url] en leg uit wat er mis is en of je een nieuwe chip kan krijgen.
Zuuk6

GreeTZ
The-Force

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Lucky_me
  • Laatst online: 19-09-2024
Thnx Mensen ik waardeer dit echt. Ik ga het zo meteen proberen, zit nu namelijk op een andere pc.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:25

RvV

Zoals iemand hiervoor al zei, de bios resetten. Alleen een jumpertje verzetten en klaar. Het staat ook in je boekje hoe het moet denk ik.

Y'24

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Nee man, koeler omdraaien van CPU!!! Ik had precies hetzelfde! Gewoon ff de CPU koeler stekkertje op de andere fan stekker zetten (als het goed is zitten er 2) En dan zal je zien dat hij het doet. Wel direct ff Bios instellingen weer goed zetten en dan kan je weer los :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Op zaterdag 17 maart 2001 10:43 schreef Foxclone het volgende:
Ja, ik zit Alternate wel altijd af te zeiken, maar ik moet zeggen dat Fl 40,- voor een BIOS flash een redelijk aanbod is. Ben toch weer blij wat goeds uit Ridderkerk te vernemen... de fout ligt immer aan jou kant:)
het kan ook ghoedkoper met do'n isa kaart, zie mijn andere post 2 hoger dan mijn topic met dat van ALTERNATE
Pagina: 1