Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers en andere wijze lui,

Gisteren werd mij door een vriendelijke doctor malware aangeboden een viruscheck te runnen op mijn pc, omdat die besmet zou zijn. Omdat ik nog net niet van gisteren was, heb ik dat aanbad maar afgeslagen en ben direct begonnen met een virusscan door avast. Toen dit nietsopleverde heb ik een boot scan gepland voor de eerst volgende reboot en mijn pc hergestart.

Toen sloeg mijn Trend Chipaway antivirus aan, om te melden dat mijn boot was geinfecteerd. Omdat deze geen verdere oplossing bood, heb ik voor c en y gekozen, in de hoop dat zo de avast bootupscan zou starten, de malwaredoctor gevonden zou worden en worden verwijderd. Helaas... een groot zwart scherm was alles.

Toen ik opnieuw opstartte, met mijn windows xp cd erin en drukkend op f5/f8 krijg ik ook bij keuze voor 'opstarten in veilige modus', met of zonder netwerkmogelijkheden, steeds weer uit bij dat zwarte scherm. Windows start gewoon niet, de avast bootscan start ook niet. De cd wordt ook niet gepakt als bootdisk.

Wat te doen? Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

SandStar

DPC-Crew

Zandster

in je bios je cd-drive op 1 zetten bij boot volgorde of iig boven je harde schijf.

Daarna de juiste boot herstel operatie starten hetgeen afhankelijk is van je windows versie