Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lokomoko
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11-2024
Beste tweakers,

Ik heb een aantal vragen over waterkoeling, omdat ik erover nadenk om ernaar over te stappen.
Is het stiller als koelen met fans? Blijven de temperaturen van componenten lager bij waterkoeling? Wat is er allemaal voor een goed waterkoel systeem nodig en aan wat voor prijskaartje moet je dan denken?
Ik zit nu op een Ati Radeon HD 5830 en een AMD Athlon II X4 635, maar denk er over om over te stappen naar de intel 2600K. Is waterkoeling een slimme keuze hierbij of overbodig?
Een hoop vragen en hopelijk kan ik snel antwoord ontvangen :)

Alvast bedankt,

Wesley Knook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Stiller dan met fans is het meestal niet, want om rads te koelen heb je nou eenmaal ook fans nodig. Het is meestal wel koeler dan normale koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:38
je kan het wel koeler en stiller krijgen met waterkoeling, dit omdat de vloeistof de hitte transporteert naar een punt waar de hitte beter afgevoerd kan worden, en de ventilatoren dus ook optimaal hun werk kunnen doen.

Waterkoeling kan altijd, of nooit een goede keuze zijn, afhankelijk van jou eisen, wensen en verwachtingen.
Lees zeker de andere topics eens door over waterkoeling, en de FAQ, daar staan meer als genoeg voorbeelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Ik zou zeggen, begin hier: [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Mijn pc is bijna onhoorbaar, :D ik heb de wc-setup dan wel met geluidsproductie in het achterhoofd gemaakt.
Componenten blijven koeler, en op een constantere temperatuur.
Veel onderhould (kwartiertje per jaar?) hoef ik niet te doen, echter het verwisselen/upgraden van hardware is meer werk.

(Bij mij zijn de cpu en 7 hdd's watergekoeld. de fans van de radiator blazen over de passief gekoelde vga-kaart en het moederbord.)

De kosten kunen behoorlijk oplopen, een paar jaar geleden begon het degelijke spul bij 200-300 euro.
En dan is er nog het risico van lek-stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lokomoko
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11-2024
Bedankt voor de reacties, ik zal even naar de FAQ's kijken en bedenken of ik de keuze maak. d:)b