Nieuwe modem geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 09:02
Beste allemaal,

Onlangs heb ik een nieuwe modem (fritzbox 7340) bij ons thuis geïnstalleerd. Het internet werkt helemaal prima en ook de WLAN functioneert op de meeste apparaten foutloos.
Er zijn echter 2 pc's in huis die problemen hebben met het WLAN.

Bij één van de PC's (Redelijk oude Compaq laptop, WinXP) is de SSID van het netwerk te vinden en krijgt deze de mogelijkheid zich te verbinden. Na het invoeren van de WPA2 key gebeurt er echter niets (wacht op netwerk), wat vervolgens resulteert in een timeout. Opvallend is dat bij het invoeren van de sleutel alleen kan worden gekozen voor TKIP encryptie, en niet voor AES wat op andere PC's wel het geval is.

Bij de andere PC (Dell desktop, Vista SP1) is het netwerk uberhaupt niet zichtbaar in de lijst met beschikbare netwerken, terwijl allerlei andere netwerken in de buurt wel gewoon zichtbaar zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

Maardiweb

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:39
Zet je beveiliging is op WEP (64-bit) en kijk is of het dan werkt. Misschien kunnen de oudere pc's de encryptie niet trekken...

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 07:06
security downgraden wpa / wep
of laptop(s) met oude wifi kaarten vernieuwen door bijv usb wifi

en check of channel ondersteund word door de laptops vooral die DELL laptop

[ Voor 30% gewijzigd door osmosis op 28-03-2011 23:05 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

Controleer eens op de site van de fabrikant van je laptop of van de WiFi adapter of er nieuwere drivers en/of een firmware update beschikbaar is. AES wordt niet altijd ondersteund...

Voor wat betreft de Dell...kan je eens alles handmatig invoeren?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46
En zorg in het geval van XP ook dat deze helemaal geüpdate is.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:56
WinXP met de laatste updates zou gewoon AES moeten ondersteuen.
Ik zou dus die WinXP maar eens updaten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:59
FatalError schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:03:
WinXP met de laatste updates zou gewoon AES moeten ondersteuen.
Ik zou dus die WinXP maar eens updaten.
Je hebt ook te maken met de netwerk kaart, niet iedere ondersteunt dit. Denk hieraan oudere wifi netwerk kaarten.

[ Voor 6% gewijzigd door kokkel op 30-03-2011 09:13 ]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 09:02
Hoi allen,

Sorry voor mijn late terugkoppeling.

1 van de problemen is inmiddels opgelost. De XP laptop heeft drivers gedownload voor de FritzBox en nu doet deze het prima.

Probleem van de Dell is nog niet opgelost bij mijn weten, maar heb er verder niets meer over gehoord van mijn huisgenoot, dus het zal wel ;) Ik denk dat daar gewoon de drivers moeten worden geupdate inderdaad, is alleen zo lastig zonder internet..

Thnx voor de tips!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Verwijderd

Je kunt proberen de modem (router) op een ander channel te zetten. Ik heb ook wel eens gehad dat mijn laptop een draadloos netwerk niet zag, toen ik de router op een ander channel had gezet werkte het wel.
Pagina: 1