Hoi, zijn er nog 1 letter domeinnamen te krijgen? Want de meeste bedrijven die een .nl domeinnaam verkopen zeggen als je 1 letter invult; ongeldige domeinnaam...
Technische eisen
Iedere domeinnaam moet voldoen aan een aantal technische eisen. Deze staan in de technische bijlage bij de ‘Algemene voorwaarden voor .nl-domeinnaamhouders’.
De belangrijkste eisen zijn:
* de domeinnaam bevat alleen letters, cijfers en het ‘-’ teken voor zover die behoren tot de ASCII-karakters;
* het ‘-’ teken mag alleen tussen twee letters en/of cijfers staan;
* een domeinnaam bevat minimaal 2 en maximaal 63 tekens.
Domeinnamen mogen bovendien niet in strijd zijn met de openbare orde of de goede zeden.
Volgens mij is er altijd een minimum van 2 karakters...Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:47:
Hoi, zijn er nog 1 letter domeinnamen te krijgen? Want de meeste bedrijven die een .nl domeinnaam verkopen zeggen als je 1 letter invult; ongeldige domeinnaam...
* remy007 spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door remy007 op 28-03-2011 22:49 ]
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Voor .nl is dat inderdaad 2 tekens, voor andere tld's kan dit inderdaad 1 zijn. Echter wil iedereen wel zo'n 1 (of zelfs 2)-letter domein, dus die zullen allemaal bezet zijn. Enkel bij sommige exotische extensies kom je nog wel een vrije 2-letter domein tegen.
En anders, er zijn 26 (36 als je cijfers meetelt) domeinen die hieraan voldoen, hoe ben je zo zeker dat je zo'n budget hebt om zo'n domeinnaam te bemachtigen?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Het gaat mij om een domeinnaam die makkelijk te typen is (soort redirect naar m'n favoriete websites)
En Twitter had t.co, dus ik dacht; dat kan.
Hoeveel kost het ongeveer?
En Twitter had t.co, dus ik dacht; dat kan.
Hoeveel kost het ongeveer?
Als je een domein vindt die nog vrij is, is hij niets duurder dan een normaal domein op die tld lijkt mij.
Als je een domein wil overnemen... Tjah, dan ben je verder van huis.
Er zijn TLD's die zeker voor premium domains een extra fee berekenen, ook al is het domein nog vrij. En dat komt dan niet van de registrar, maar van de beherende organisatie (registry).
Ik denk dat je niet zo veel vrije 1 letterdomeinen zult tegenkomen, en 2-letter dus ook niet, dus je zult vrijwel altijd moeten overkopen. En dan ben je duizenden euros verder.
Ik denk dat je niet zo veel vrije 1 letterdomeinen zult tegenkomen, en 2-letter dus ook niet, dus je zult vrijwel altijd moeten overkopen. En dan ben je duizenden euros verder.
[ Voor 32% gewijzigd door EDIT op 29-03-2011 10:33 ]
Populair, logisch. Populaire domeinnamen gaan gewoon voor grof geld de deur uit.Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:02:
Waarom is het zo duur?
Dan zou ik gewoon goedkoop doen, pas je hostfile aan op een specifiek domein (ik.ik ofzo) en redirect deze naar je favoriete website.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Omdat je niet de enige bent die een 1 letter domein wilt hebben.... duh....Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:02:
Waarom is het zo duur?
Marktwerking. Iets met vraag en aanbod enzo...Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:02:
Waarom is het zo duur?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
schaarste
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik geloof dat alle 3 letterige nl domeinen ook al geregistreerd zijn. Beperkte oplage, dus op = op
Wel humor trouwens, in je nick kan je maar geen genoeg krijgen van de letter "x", maar je domein wil je zo kort mogelijk
Ja, ik heb die domeinnaam best wel vaak nodig, en geen zin om ze telkens opnieuw te hoeven typen..
Gebruik favorieten/bookmarks? Richt een website in met een stel links en gebruik http://bit.ly met een customized link?
Overigens nog wat leesvoer: Wikipedia: Single-letter second-level domain
Alle drie letter domeinnen zijn al bezet al dan niet door domeinkapers die gewoonweg alles registreren wat los of vast zit.
Vier letter domeinen of drie letter domeinen gecombineerd met een - is vaak wel nog te vinden.
Bijv:
http://al-e.nl/
Vier letter domeinen of drie letter domeinen gecombineerd met een - is vaak wel nog te vinden.
Bijv:
http://al-e.nl/
1. Die heb ik niet op elke computer/mobielKorakal schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:36:
1. Gebruik favorieten/bookmarks? 2. Richt een website in met een stel links en gebruik http://bit.ly met een customized link?
2. Voor die website die ik in moet richten heb ik dan dus een korte domeinnaam nodig, die bit.ly onthoud ik niet.
Via tinyurl.com kun je zelf een alias instellen, dus in plaats van random getallen/cijfers de tekst die je zelf wilt.
Doe maar eens tinyurl.com/tweakers-net , heb ik net aangemaakt - even als voorbeeld.
Doe maar eens tinyurl.com/tweakers-net , heb ik net aangemaakt - even als voorbeeld.
Anoniem: 187577
Zet een eigen nameserver op en gebruik die nameserver! In android, linux, windows, iphone allemaal makkelijk in te stellen en zo kan je dus gewoon "x" "registreren".Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:25:
Ja, ik heb die domeinnaam best wel vaak nodig, en geen zin om ze telkens opnieuw te hoeven typen..
Edit: ik denk dat je zoiets ook wel met opendns kan doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 187577 op 02-04-2011 14:41 ]
@TS: Kom op, dit had je zelf best wel kunnen vinden.
Uit je topicstart en verdere reacties blijkt niet al te veel eigen inzet.
Hij gaat dan ook op slot.
Uit je topicstart en verdere reacties blijkt niet al te veel eigen inzet.
Hij gaat dan ook op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.