Hapering ondanks snel systeem

Pagina: 1
Acties:

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02 12:23
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag.
Heb deze week een nieuwe pc binnen gehad. Enkel specs:

Dell XPS 8300
-8GB DDR3 1333Mhz
-ATI HD 5870 1GB (verbonden met HDMI kabel naar monitor)
-Intel Core i7 3.40Ghz 8MB Cache
-2TB HDD 7200 rpm.
-Samsung 23" Full HD LED monitor

Ik heb hier fifa 11 op geïnstalleerd en tijdens het gamen kwam ik erachter dat mijn beeld niet vloeiend gaat wanneer het om snelle beweging gaat. (niet de refresh maar meer schokken).

Ik heb wel alle instellingen hoog staan (maar vsync uit) maar het lijkt me niet dat mijn pc dit niet aan kan.

Mijn vriendin was vanmiddag gewoon op spelen.nl een spelletje aan het spelen waarbij het mij opviel dat het ook niet geheel vloeiend ging.

Mijn gedachte ging uit naar de software update, DirectX 11 heb ik op mijn PC staan en van Ati heb ik de laatste software geupdate. Helaas zijn er met de laatste versie van Catalyst Control Center nogal wat problemen wat betreft het opstarten ervan. (Wijgert vaak op te starten maar wordt wel in taakbeheer aangegeven).

Heeft er iemand van jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik kan me niet voorstellen dat mijn nieuwe pc, een spel als FIFA11 niet aankan op max settings?! 8)7

Mijn dank alvast ,

Dillen

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-02 14:37
Heb je al geprobeerd met V-sync aan te spelen? misschien is het wel screen tearing wat je ziet in Fifa.

[ Voor 87% gewijzigd door Redblader op 28-03-2011 21:39 ]

• DeeleNL
Ik denk eigenlijk niet dat dit het geval is. Ik heb al vele dingen geprobeerd. Mijn beeldscherm is 2ms. ik zie bij fifa trouwens ook soms wel van die vegen achter de mannetjes aan, terwijl Samsung beweert geen ghosting te hebben!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
Klinkt mij ook gewoon als een v-sync gevalletje in de oren.

• DeeleNL
Oke, Dan zit ik weer met de vraag; waarom is dit bij een game op www.spele.nl ook het geval? Heeft windows zelf ook vsync instellingen?

• HAZEMANIA
  • Laatst online: 22-06-2011
Dat heeft iig niks met je videokaart temaken. Is het bij 1 spel zo of bij meerdere? Probeer andere browser of flashplayer update. Ligt denk ik gewoon aan het spelletje op spele.nl

• DeeleNL
Nee dat had ik ook niet verwacht van mn HD 5870.
Het is bij FIFA11, meerdere spellen heb ik er nog niet op gezet. Maar omdat het ook bij andere, online spellekes is.

Heb ook nog FSX liggen, misschien daar eens mee proberen.
Welke instellingen moet ik in ATI CCC hebben? Vsync vanmiddag aan gezet maar het hielp niet.

Moet ik, als ik in ati ccc de instellingen optimaal heb staan ook nog instellingen in de graphics van het spel doen? Staat nu op 1920x1080 met AA 8x en vsync aan.

PS: Het gaat om hele kleine haperingen, bijvoorbeeld een arcering om een speler op het veld wanneer hij een sprint trekt, hoort vloeiend over het beeld te gaan maar gaat met hele snelle haperingen.

• DeeleNL
*EDIT* lees net dat er een patch (1.01 dacht ik) is voor FIFA wat het stotteren met ATI kaarten zal verhelpen? Installeer het vanavond en dan horen jullie meer.
Pagina: 1