Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:12
Afgelopen weekend heb ik een computer voorzien van een upgrade (nieuw moederbord, processor, geheugen en harde schijf). Het systeem start op zonder foutmeldingen, maar boot niet vanaf een Windows DVD, wel van een Windows CD. Ik heb verschillende DVD's geprobeerd, de DVD-drive van het systeem vervangen en een andere PATA kabel aangesloten. De DVD's werken wel op andere systemen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Kan het te maken hebben met de voeding of is het moederbord kapot? Het moederbord heeft een 24-pins aansluiting voor de voeding, voeding heeft 20-pins. Volgens de handleiding zou dit geen probleem moeten zijn: voeding moet minimaal 300W zijn en 15A leveren op 12V, gebruikte voeding geeft 350W en 17A op 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Voor de zekerheid: je hebt er wel 100% zeker een dvd speler in zitten? Het is niet een oud apparaat wat enkel met CD's over weg kan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
Ja, dat weet ik zeker. Ik heb twee DVD-drives geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
Wat bedoel je precies met hij niet boot van een DVD? Geeft hij aan dat er geen geschikt bootable media aanwezig is? Anders kun je ook gewoon windows installeren vanaf usb en in windows kijken of de DVD drive wel goed herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
Zodra de computer opstart leest de DVD-drive de DVD en spint hij wat. Na ongeveer 20 seconden verspringt de cursor twee regels naar beneden. Ik heb twee DVD's (Windows XP en 7), beide werken wel op een ander systeem, maar hebben hetzelfde resultaat op het systeem, zoals beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

JnX schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:56:
Ja, dat weet ik zeker. Ik heb twee DVD-drives geprobeerd :)
Wat bedoel je daar mee? Je hebt dus twee verschillende DVD-drives ingebouwd gehad en beide wouden niet booten vanaf DVD?

Ik denk eerder dat dit te maken heeft met je BIOS boot priority en aangezien het om IDE gaat dus om het primary/secondary master/slave verhaal ;)

Waar staat je DVD drive op ingesteld?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1