Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch veranderd menu

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-11 19:55
Hallo iedereen,

Ik ben benieuwd naar het systeem wat ze hier op tweakers gebruiken (of iets soortgelijks) voor hun menu. Op de frontpage heb je namelijk altijd natuurlijk de titels van de laatste berichten staan en ook links heb je een menu met de laatste artikelen.

Het lijkt mij dat dit automatisch gaat, aangezien je waarschijnlijk niet elke keer de code voor het menu gaat aanpassen en dergelijke.

Mijn vraag is dus: "Hoe doe je dit?"

Bij voorbaat dank
Ruben

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk menu bedoel je precies? Die menu's bovenin zijn volgens mij vrij statisch, daar verandert niet zo heel bijzonder veel aan.

En de trackers laten gewoon een overzicht zien van een aantal links, daar zal waarschijnlijk gewoon een AJAXrequestje achterhangen die eens in de zoveel tijd die dingen een keer refreshed. En de opmaak is gewoon CSS afaik, dat lijkt me weinig spannend eigenlijk.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat, en de content komt (al dan niet gecached) uit de database, waarna via dingen als PHP de code en tekst dynamisch wordt neergezet.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:48

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Wat spone zegt. Dit is van een dusdanig basaal niveau dat we er hier in de devschuur niets mee kunnen. Wij verwachten een beetje meer eigen inzet en onderzoek. Lees onze quickstart en het
Devschuur® Beleid eens door voordat je een nieuw topic opent.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.