kabelinternet via netgear router en losse switch erbij werkt

Pagina: 1
Acties:

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 14:44
hoi ik heb nu paar dagen ziggo alles-in-1 plus 30Mbit kabelinternet, ubee evw3200 modem (geen dhcp) en een netgear JWNR2000 wlan router 4 poorts als router én switch in gebruik. als ik echter in mijn computerkamer ook nog een switch plaats tussen de utp-kabel uit de netgear router en de pc, werkt het internet bijna niet, zo traag als stroop. zonder de switch werkt het weer als een speer op top speed. Is er een bekend probleem met de netgear router en een losse switch of is mijn switch deels kapot? Ik had er eerst een andere switch tussen hangen en toen werkte het helemaal niet met de router ertussen, maar zonder router met de modem via de switch op de pc had ik op een pc wel snel internet. toen de eerste switch door een andere vervangen die ik ook al in huis had, traag traag en de mediaplayer wilde niet afspelen maar zag wel mn network shares

ik gebruik windows 7 x64 redelijk moderne dualcore amd PC

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:41
Alles auto MDx ?

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:15

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Graag je TS eens goed leesbaar maken, dat zou al een stuk prettiger zijn.

Verder hoe staat je netwerkkaart ingesteld, Link Speed & Duplex, value Auto Negotiation? Te vinden in Apparaat Beheer, onder je netwerkkaart-eigenschappen, tabblad Geavanceerd.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

Weet je heel erg zeker dat het een switch is? Mocht je per ongeluk een hub gebruiken, dan kan het met al je mediaplayers en networkshares wel eens heel worden inderdaad.

Mocht het inderdaad zo zijn dat het een switch is, lijkt me het een feit van een andere switch testen om er achter te komen of het inderdaad een defecte switch betreft.

@remy007: Ik ga er van uit dat zijn netwerk en zijn router juist zijn ingesteld, aangezien deze twee wel goed werken als ze rechtstreeks met elkaar mogen babbelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 23:01 ]

• rrobinson41
@Remy007: wat bedoel je met TS leesbaar maken? ik snap je niet.

@Dukebox: auto MDx ?????

weet wel wat maar deze termen ken ik niet....

en ja, het is wel degelijk een SWITCH en geen HUB
en de spepd/duplex instelliing van de netw card staat op auto negotiation ja....

rare is dat de switch zonder router ertussen wel internet doorgeeft. nl ook geprobeerd.
aanvankelijk voor ziggo had ik adsl met een routermodem en toen had ik dus alleen een switch nodig om zowle pc als mediaplayer met netwerkshares te gebruiken....werkte perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door rrobinson41 op 29-03-2011 00:51 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46

lier

MikroTik nerd

Het zou heel goed kunnen dat je een cross calbe nodig hebt tussen de router en de switch.

Kan je voor de volledigheid nog even het merk + type switch melden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:59
Auto MDIX (googlen doet wonderen)

Het lijkt er op dat er wat mis is met je NAT routertje.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46

lier

MikroTik nerd

kokkel schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:23:
Het lijkt er op dat er wat mis is met je NAT routertje.
Op basis waarvan denk je dat (onderbouwing)?

Ik denk dat speed negotiation tussen de router en switch mis gaat omdat het werkt maar niet op de juiste snelheid.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 12:17
rrobinson41 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:46:
@Remy007: wat bedoel je met TS leesbaar maken? ik snap je niet.
Ik heb nu paar dagen ziggo alles-in-1 plus 30Mbit kabelinternet, ubee evw3200 modem (geen dhcp) en een netgear JWNR2000 wlan router 4 poorts als router én switch in gebruik.
Als ik echter in mijn computerkamer ook nog een switch plaats tussen de utp-kabel uit de netgear router en de pc, werkt het internet bijna niet, zo traag als stroop. Zonder de switch werkt het weer als een speer op top speed.
Is er een bekend probleem met de netgear router en een losse switch of is mijn switch deels kapot? Ik had er eerst een andere switch tussen hangen en toen werkte het helemaal niet met de router ertussen, maar zonder router met de modem via de switch op de pc had ik op een pc wel snel internet.
Toen de eerste switch door een andere vervangen die ik ook al in huis had, traag traag en de mediaplayer wilde niet afspelen maar zag wel mn network shares.

Ik gebruik windows 7 x64 redelijk moderne dualcore amd PC.

Wat bedoel je met TS leesbaar maken? Ik snap je niet.

• rrobinson41
ik heb het met twee switches geprobeerd:
*netgear FS605 (v3)
*Sitecom Ln 118

*de netgear doet helemaal niks, foutmelding: ongeldeige ip configuratie op lan verbinding, geen internet/onbekend netwerk. verschillende poorten geprobeerd en 2 versch utp kabels
-deze switch is auto-sensing enabled volgens internet.

*de sitecom geeft dus wel "verbinding" maar traag als stroop. ook meerdere poorten geprobeerd.
heeft geloof ik geen auto-sensing.

---als er wat mis is met de router, is ie kaputt of staat ie qua NAT niet goed ingesteld.?
zo dat laatste , wat moet er ingesteld staan?

Het is overigens geen echt drama om zonder de switch op te stellen. ik heb doorgaans maar één pc in de pckamer in gebruik. maar eebn enkele keer een twede om op te schonen of die bij te werken.... dna is het handiger aansluiten op internet met switch ipv buro naar voren en utp kabel uit de hoofd-pc en in de andere... vandaar de switch, speciaal gekocht daarvoor.... -

Overigens, met mijn vorige opstelling adsl modem-router ineen van Zyxel (telfort) , liep het wel goed en zelfs met (die) twee switches aangekoppeld, no problemo....

• rrobinson41
het probleem is inmiddels **opgelost**. het lag aan de UTP kabel tussen router en switch. die was brak/later geheel kapot gegaan...

THNX voor de reacties
Pagina: 1