• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:06

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Wij hebben een nieuw huis, en daar moet natuurlijk een vlammend snelle internetverbinding komen, om sneller te kunnen GoT'ten (en natuurlijk keihard downloaden/gamen).
Nu biedt Ziggo zo'n mooi all-in-one abonnement aan waar dus digitale TV in zit. Op zich wil ik genoegen nemen met 'alleen' digitale tv in die zin dat er toch nog weinig HD uitgezonden word.

Nu heb ik via de Ziggo Helpdesk het volgende uitgevonden:

Je krijgt gewoon een kabelaansluiting (COAX) van de muur naar je TV toe. Die aansluiting is desgewenst op te splitsen naar 2 apparaten, wanneer je dus bijvoorbeeld zo'n digitale HD recorder erbij wilt.
Ziggo zegt: Je kunt (met korting! :P) een Ci+ module kopen zodat je TV alle kanalen digitaal binnen krijgt. Je kunt echter ook kiezen (de kortingsactie is een of/of) voor een Digitale HDTV recorder die dat voor je doet, zodat je ook nog eens kunt opnemen.

Nou wil ik gewoon én/én hebben, want ik wil niet steeds perse via de decoder zappen en dat ding uberhaupt aan hoeven hebben als ik alleen maar TV wil kijken.

Mijn simpele gedachte: Koop met de maximale korting bij Ziggo die recorder, en koop zelf een losse Ci+ module. Nu begrijp ik echter uit andere topics en uit de Wiki, dat in die Ci+ module een smartcard gaat, die bepaalt welke kanalen jij krijgt.
Ik weet ook niet welke recorder je krijgt bij Ziggo, of dat ding zijn geld (€149,- na aftrek korting) wel waard is en stel dat ik beide apparaten niet bij Ziggo betrek, moet ik dan losse smartcards bij Ziggo kopen?

M.a.w. : Wat is wijsheid:

Ziggo HD Recorder kopen met korting en zelf een Ci+ aanschaffen (of via Ziggo voor de volle mep: € 79,-)
Ziggo Ci+ kopen met korting (€39,-) en zelf een leuke recorder kopen, bv een Sony (net zoals mijn TV)
Beiden zelf kopen en kortingsactie niet gebruiken

Verder lees ik op Wiki dat het met Ci+ (CAM) mogelijk is bepaalde blokkades aan de klant op te leggen zoals de onmogelijkheid reclames door te spoelen of bepaalde programma's te blokkeren voor opname door een recorder.

Weet iemand of deze restricties bij Ziggo ook worden gebruikt?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

laat je in ieder geval niet leiden door de korting die ze zeggen te geven op de Cisco, maar kijk even wat de ervaringen ermee zijn. De vorige was een ramp, dus als deze net zo is ben je een stuk beter af met een Humax (al mis je dan het interactief TV gedeelte).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verder mis je met CI+ de timeshift-mogelijkheid die je met een hdd-recorder wel hebt. Ik heb hier zelf een Humax iHDR-5050c staan, heb er later nog een 2TB harddisk ingebouwd en dat werkt prima. Mijn TV heeft wel een CI+ slot, maar ik heb nog geen reden gezien om daar een module voor aan te schaffen. Analoog zapt die TV trager dan die Humax digitaal (Sony Bravia 40EX500), dus digitaal durf ik niet eens aan te denken op dat ding.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

mr.paaJ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:50:
laat je in ieder geval niet leiden door de korting die ze zeggen te geven op de Cisco, maar kijk even wat de ervaringen ermee zijn. De vorige was een ramp, dus als deze net zo is ben je een stuk beter af met een Humax (al mis je dan het interactief TV gedeelte).
De Cisco is wel verbeterd sinds dat die gereleased is. De zwarte versie is in principe hetzelfde als de grijze.
De firmware updates hebben ervoor gezorgd dat die een stuk sneller is, niet meer vastloopt etc.

Even over de vraag van de TS:
Ik zou zeker voor de decoder gaan, met de decoder kan je zowel tv kijken als opnemen tegelijkertijd (ook in HD).
Haal voor 4 tientjes een Logitech Harmony, alles gaat automatisch aan, zappen is lekker snel. Geen probleem.
Voordeel van de Cisco is ook dat hij interactieve tv ondersteund (wat dat allemaal inhoud moet je maar even hier bekijken.)

Mocht je dit nu nog niet willen dan ben je natuurlijk niet van de Cisco afhankelijk, mocht je het echter in de toekomst leuk lijken dan ben je al voorbereid. De insteekmodule is echt niet slecht, de Cisco biedt gewoon veel meer functionaliteit, ik zou dan ook niet ze alle 2 aanschaffen. Alleen de decoder.

Je went er snel genoeg aan om zo'n ding in te schakelen (want als je eenmaal digitaal kijkt kan je het verschil echt goed zien), desnoods dus zo'n harmony. Je kan voor (rond de) 15e een smartcard halen. Hier ontvang je de pakketten op die je bij Ziggo hebt lopen voor dezelfde prijs. Je kan dus 3 smartcards registreren voor hetzelfde maandelijkse bedrag, en per kaart eenmaal een aanschafprijs van 15e.

Verder zijn de NL Publieke omroep zenders (1/2/3) gratis in HD te ontvangen.

Edit:
Nog wat meer gezwam van mij; de Cisco decoder kost normaal gesproken 400 euro ofzo. Dat is best veel geld en de aanbieding is dan ook echt wel aantrekkelijk.
pricewatch: Cisco 8455DVB HD PVR

Je kan met een opgenomen programma wel door de reclame heen spoelen, hij maakt zelfs hoofdstuk selectie aan. Wat ik las in je startpost is dat je anders een Sony pvr zou halen? (Die alleen analoog kan opnemen?) Dat lijkt me verschrikkelijk dan kan je dus niet alle zenders opnemen en allemaal in slechtere kwaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 29-03-2011 14:54 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb die Cisco, en hoewel het een raar apparaat is (smartcard aan de voorzijde, uitstekende kachel), werkt hij eigenlijk best redelijk.

Ik wilde ook een CI+ kaartje kopen, maar heb niet echt de behoefte gehad. Het voordeel van altijd kijken via de Cisco is dat je altijd je programma gewoon kunt pauzeren, zonder dat je dan op dat moment eerst dat apparaat aan moet zetten. Dat is wel zo handig als de telefoon of de deurbel gaat :)

Hij kan ook uitzending gemist afspelen, en Ziggo biedt ook nog wat betaalde diensten aan als films on demand en nog wat uitzending gemist achtige dingen voor niet-publieke zenders :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:06

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ok, daar heb ik zeker wat aan. Generaal advies lijkt dus te zijn: Laat die Ci+ kaart zitten, en neem de HDTV Recorder van Ziggo, want dan krijg ik de door jullie besproken Cisco waar automatisch een decoder inzit? Lijkt mij een goeie deal voor die €149,-.

Dat van die timeshift had ik nog niet bedacht, idd best handig om je live tv te kunnen pauzeren. Dan maar met 2 apparaten werken, wel jammer dat ik dan geen 'Sony only' omgeving meer heb, vind dat best mooi om te zien, van die bijpassende apparaten.

Helaas heeft mijn versterker maar 1 optical ingang, en die word al door mijn PS3 gebruikt.
Moet ik toch weer een nieuwe versterker regelen ;(

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
een optical switch kost maar 10 euro.

Neem t hd-pakket, want dat is toch wel erg fraai.

• _JGC_
  • Nu online
Ziggo gaat per 1 juni de zenders allemaal opnieuw indelen, de standaard HD zenders zouden dan gewoon in het standaardpakket komen. Overigens heb ik zelf een tijdje HD zenders op proef gehad direct na het activeren van mijn smartcard, maar de kwaliteit van HD zenders was niet noemenswaardig veel beter dan die van SD zenders dat je daarvoor extra geld uitgeeft voor een HD zenderpakket.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-02 23:20
Ferry34 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:13:
een optical switch kost maar 10 euro.

Neem t hd-pakket, want dat is toch wel erg fraai.
En komt straks in het standaard premium pakket,

o spuit elf voor mij ><

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
_JGC_ schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:17:
Overigens heb ik zelf een tijdje HD zenders op proef gehad direct na het activeren van mijn smartcard, maar de kwaliteit van HD zenders was niet noemenswaardig veel beter dan die van SD zenders dat je daarvoor extra geld uitgeeft voor een HD zenderpakket.
Mee eens. Ik weet niet of het aan de upscaling van mijn tv ligt of aan het beperkte kwaliteitsverschil tussen de aangeboden HD en SD signaal / content, ik zag het verschil niet. En zoals gezegd is dat probleem sowieso over een paar maanden opgelost.

Ik heb een tv met LAN verbinding en uitzendig gemist e.d. on board. Toegegeven dit is niet altijd feilloos geimplementeerd en het reageert soms wat langzaam, maar het werkt prima. Voor mij weegt de extra ruimte die een externe decoder / recorder inneemt en de prijs daarvan niet op tegen de extra functionaliteit.

Dit lijkt me dan ook de keuze die je voor jezelf moet maken. Wat mis je aan functionaliteit als je een CI module in plaats van externe decoder neemt? Is het de meerprijs waard? Vind je het erg om een extra apparaat in je tv meubel te hebben staan? Vooral dit laatste is voor partners niet altijd onbelangrijk weet ik uit ervaring.

• _JGC_
  • Nu online
De meeste aangeboden HD-content is gewoon hetzelfde als wat jouw TV doet: upscalen van SD-content. Bij sommige programma's zie je wel wat verschil, maar bij de meesten helemaal niks.
Ik heb ook gewoon internet op mijn Sony TV zitten, kan ik het een en ander op terugkijken, maar wat ik zelf kan opnemen is nog altijd meer dan wat er aangeboden wordt op de diverse uitzending gemist diensten van Sony.

Overigens kijk ik al weken geen opgenomen programma's meer, ik neem nog wel eens wat op, maar neem de moeite niet om het te kijken. Ik kijk de laatste tijd veel meer gedownloade series (krijg je ervan als SBS besluit midden in een seizoen te kappen met uitzenden terwijl de Amerikanen gewoon doorgaan).
Pagina: 1