Hallo,
Ik probeer een subquery te maken met SQL, maar kom er niet uit. Ik werk met PHP en MySQL.
Het is een fictief project waar we een database aangeleverd hebben gekregen van de website Funda.
Ik heb een formulier waarmee ik moet kunnen zoeken naar huizen binnen een bepaalde postcode of plaats en de minimum- en maximum-verkoopprijs.
De volgende query werkt wel:
Dit staat in php tussen "" dus bij '$q' wordt de zoek-string neergezet door middel van deze code:
So far so good. Maar ik wou eigenlijk zoiets maken:
Maar dit werkt dus niet. Dus ik dacht laat ik eerst een simpele subquery maken zoals dit:
Maar dit werkt dus ook al niet en ik kom er niet meer uit.
Kan iemand mij alstublieft verder helpen!?
Ik probeer een subquery te maken met SQL, maar kom er niet uit. Ik werk met PHP en MySQL.
Het is een fictief project waar we een database aangeleverd hebben gekregen van de website Funda.
Ik heb een formulier waarmee ik moet kunnen zoeken naar huizen binnen een bepaalde postcode of plaats en de minimum- en maximum-verkoopprijs.
De volgende query werkt wel:
SQL:
1
2
3
4
| SELECT WOID FROM wo WHERE PC LIKE '$q' OR City LIKE '$q' LIMIT 15; |
Dit staat in php tussen "" dus bij '$q' wordt de zoek-string neergezet door middel van deze code:
PHP:
1
| $q = '%'.mysql_real_escape_string($_REQUEST['q']).'%'; |
So far so good. Maar ik wou eigenlijk zoiets maken:
SQL:
1
2
3
4
5
6
| SELECT * FROM wo WHERE WOID = (SELECT WOID FROM wo WHERE PC LIKE '$q' OR City LIKE '$q') AND Vraagprijs > $min AND Vraagprijs < $max; |
Maar dit werkt dus niet. Dus ik dacht laat ik eerst een simpele subquery maken zoals dit:
SQL:
1
2
3
4
5
| SELECT * FROM wo WHERE WOID = (SELECT WOID FROM wo WHERE PC LIKE '$q' OR City LIKE '$q' LIMIT 15); |
Maar dit werkt dus ook al niet en ik kom er niet meer uit.
Kan iemand mij alstublieft verder helpen!?