Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04 10:01
Hoihoi,

Ik heb een heel apart probleem. Elke keer als ik mijn PC opstart, werkt mijn USB niet. Geen van de 12 poorten functioneert. Windows vind de apparaten wel, maar als ik een USB-apparaat aansluit, zegt ie heel even dat hij de drivers aan het installeren is, maar vervolgens dat het apparaat niet is geïnstalleerd.

Dit is te verhelpen door het systeem m.b.v. Systeemherstel een paar dagen terug te zetten. Maar elke volgende keer dat ik m opnieuw opstart, doet de USB het weer niet. En om nou elke keer systeemherstel uit te voeren voordat ik mn pc kan gebruiken, zit ik ook niet echt op te wachten >.<

En zoals ik al in de titel aangeef, doet de USB het wel in de BIOS. BIOS flashen heb ik nog niet geprobeerd, misschien een oplossing? Ik weet het niet :-(

Mn pc is een zelfbouw apparaatje:

Moederbord: MSI P67A C45

Processor: Intel Core i5 2500K

RAM: 4GB Corsair XMS3

Voeding: OCZ ModXStream Pro 500W

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen, ik word er knettergek van!! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Installeer de meest recente versie van je chipset drivers eens.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
Als het goed is heb ik die al, ik zal nog wel eventjes op de MSI en Intel website kijken of er iets anders te vinden is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sowieso kan een bios-update geen kwaad en het zou kunnen dat dan je probleem opgelost is, maar ook kan je eens zonder usb-devices aangesloten gaan proberen. Wanneer Windows dan wel gewoon je usbpoorten ziet dan ligt het denkelijk aan een van de aangesloten usb-devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
Dat heb ik al eens geprobeerd. Als ik dan een apparaat aansluit, krijg ik dus de foutmelding die ik in het begin aangaf :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51

nhanssen

QVL is non-tweakers

Probeer anders eens de standaard drivers van Windows eens.
Dus in apparaatbeheer naar usb controllers en deze de drivers handmatig bijwerken en in het lijstje de standaard pci to usb ofzoiets selecteren. Doe dit even voor alle usb controllers.

Let wel op dat je muis en toetsenbord plots niet meer kunnen werken, uittrekken en inpluggen helpt :)

Daarna herstarten en dan nog eens proberen.

Als dat niet lukt alles van usb controllers verwijderen en herstarten, gebruik desnoods even tijdelijk een ps/2 to usb converter.

[ Voor 37% gewijzigd door nhanssen op 28-03-2011 19:14 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
Nope, werkt ook niet. Ik reageer nu even vanaf mn ipad, want ik ben dus weer systeemherstel aan het uitvoeren >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
Nou, ik heb de meest recente chipset drivers, BIOS draait op de laatste versie, de oplossing van de usb-controllers handmatig bijwerken heeft helaas ook niet geholpen, WAT NU??

Ik zou misschien een reinstall van Windows 7 kunnen proberen, maar dat wil ik liever zo lang mogelijk uitstellen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
als systeem herstel werkt, wat herstelt hij dan? enige updates oid? daar zou het probleem dan liggen lijkt mij.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
Het maakt niet uit naar wel punt ik herstel, elk punt, behalve de laatste, is goed. Geen verschil in welk punt ik selecteer. Eerstvolgende keer dat ik hem opstart, doet ie 't toch niet meer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zit nu aan iets anders te denken namelijk of je soms usb devices op de usb 3.0 poorten aangesloten hebt ( waarbij natuurlijk ook de USB 3.0 driver geinstalleerd moet zijn ) en dit ook soms voor problemen kan zorgen. Zonder erbij na te denken had ik namelijk ook per ongeluk een bluetooth stick op 1 van de 2 usb 3.0 poorten aangesloten op mijn moederboard waarbij ik een complete freeze kreeg en herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
Ik heb inderdaad 2 USB 3.0 poorten, maar daar zit alleen af en toe mn Samsung External Disk op aangesloten. Voor de rest zit daar nooit iets op.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Het lijkt op een softwarefout in Windows. Het beste wat je kan doen is gewoon windows 7 opnieuw installeren. Het lijkt misschien erg veel werk, maar zo door klooien door iedere keer systeemherstel te doen is op den duur meer werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik zit eerder te denken aan een herinstallatie van Windows.
Ik denk dat systeemherstel niet afdoende is.

Zou je dat eens willen proberen? Windows opnieuw instaleren?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

Aangezien je al de drivers opnieuw geinstalleerd hebt, je laatste BIOS versie hebt en al de Windows USB drivers geprobeerd hebt. Kan je het beste gewoon Windows opnieuw installeren. En dit duurt bij Windows 7 gelukkig geen dagen voordat je weer alles up to date hebt en alles geinstalleerd wat je wil.
Dan moet het probleem wel verholpen zijn lijkt me. En zorg wel er voor dat je de laatste drivers download voordat je een driver installeerd. (scheelt soms ook fouten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
Nou, ik heb maar opnieuw Windows 7 geïnstalleerd, nu doet de USB het weer zoals het hoort. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan ;)

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie hulp :D
Pagina: 1