Toon posts:

Macbook pro in de verkoop

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik wil graag mijn macbook pro 13 2.4ghz verkopen en heb al een aantal bieders die er interesse in hebben.
Nou komt het erop neer dat ik mijn macbook pro veel goedkoper heb dan in de winkel en die acties.
Ik wil dan ook mijn macbook pro met winst verkopen omdat ik daar zeker vanuit ga en dat is gewoon zo.
Het probleem is iedereen wil voor het gemak de bon erbij hebben voor de garantie. Het kan ook met de serienummer volgens mij alleen ben ik daar niet bekend mee hoe dat in zijn werking zit met garantie.
Hoe los ik dat op eigenlijk op en op de bon staat een bedrag waarvoor ik het heb gekocht maar kan het voor meer verkopen uiteraard.

Ik wil verder dan ook mijn macbook helemaal cleanen maar ben bang dat de licensie van office verdwijnt en niet meer opnieuw kan gebruiken. Dan is de enigste oplossing om hem helemaal schoon vrij te maken en office erop te laten lijkt mij..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is nu je probleem? Het gaat er niet om wat jij ervoor betaald hebt, maar wat die ander er voor over heeft. Garantie is onderdeel van de prijs. Blijkbaar wil je niet dat de ander weet dat je winst maakt? Juist een dergelijke houding wekt wantrouwen, en terecht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Er is niks van wantrouwen in ieder geval ben gewoon eerlijk en open tegen ze. Kijk als je een macbook tweedehands kan kopen voor 1000 en in de winkel 1049 dan leg je die 50 euro wel bij. Ook al moet je office enzo erbij kopen.

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:39

muhda

Time & Space traveler

Lijkt me natuurlijk logisch dat mensen de bon der bij willen hebben voor garantie.
Als mensen niet de volle vraagprijs willen betalen, dan kan je altijd nog der voor kiezen om je MBP niet aan die persoon te verkopen?

Reactie gewijzigd,

[ Voor 96% gewijzigd door muhda op 28-03-2011 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die wil ik gerust wel mee geen maar het probleem is als die gene akkoord met mij gaat over de prijs en hij ziet de bon ook even ben ik bang dat die het gaat afwijzen. Omdat er een prijs opstaat waarvoor ik hem heb gekocht maar voor meer verkoop.

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-01 20:00
Dan vraag ik mij ten zeerste af hoe jij hem met de bon in een winkel neem ik aan zoveel goedkoper hebt kunnen aanschaffen..

Verder kun je hem toch ook gewoon verkopen voor iets minder, het is in mijn ogen gewoon een smerige streek.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk zelf in een elektronica zaak dus met wat kortingen eraf scheelt dat mij heel wat eigenlijk. En ik ga hem niet verkopen voor iets minder dan hou ik hem liever. Dan hou ik me MBP liever tot dat die helemaal naar de klote is.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37

iichel

Gazoooo

Wat is het probleem?

De waarde van je MBP is toch niet gerelateerd aan de toenmalige nieuwprijs? :P
Tweedehands is altijd een beetje 'wat de gek ervoor geeft'.
De keus voor de koper is:
- Nieuw in de winkel bijvoorbeeld voor de winkelprijs
- 2e hands voor jouw tweedehandsprijs

Dan maakt 't niet uit wat jij er voor betaald hebt.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

funkeey schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:11:
Verder kun je hem toch ook gewoon verkopen voor iets minder, het is in mijn ogen gewoon een smerige streek.
Waarom? Het gaat er om wat het voor de koper waard is, niet voor wat de verkoper er voor betaald heeft. Zolang het maar niet een van de vrachtwagen gevallen Macbook is, is het niet relevant wat de verkoper ervoor betaald heeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09
Wat wil je hier nou horen? Als jij die MacBook zo kan verkopen dat de koper die prijs niet erg vind en het ervoor over heeft, prima. Al vraag je 1.000.000 en iemand wil dat ervoor geven, prima toch. Als de koper je bon ziet en dan zegt "hoho, ik bied toch minder" (onder je aanschafprijs), dan is het toch aan jou om dat te accepteren of af te wijzen?

Ik snap het punt niet.

PSN: Sluuz

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-01 14:56

MsG

Forumzwerver

Dan prijs je hem toch expliciet aan dat je hem op een manier goedkoper hebt gekregen wat een andere sterveling niet zal lukken. Ik heb hetzelfde scenario ook weleens gehad. Toen gewoon uitgelegd dat de marktprijs hoger ligt dan de huidige aankoopprijs.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik zie niet in wat een topic dat eigenlijk neer komt op 'hoe krijg ik $potentiële_koper zover dat hij/zij mijn MBP koopt zonder factuur voor teveel geld?' hier te zoeken heeft. Daarnaast sluit ik me aan bij de meerderheid van de reacties hier: ik snap namelijk ook het punt niet ;)

Op slot dus.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.