Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:45
Hallo,

Ik heb een klein vraagje wat betreft een crossfire setup.
Ik ben van plan binnenkort een HD6850 te kopen, ter vervanging van mijn huidige HD5670.
Nu mag het zo zijn dat ik nog een 2e PCI-E slot vrij heb (x4 modus welliswaar), en ik zou daar dus graag mijn oude kaart in doen.

Nu komt dus de vraag, kunnen deze 2 kaarten met elkaar in Crossfire en zal het snelheidswinst opleveren? Het moederbord is overigens een Asus M4A785TD-V EVO en de voeding een OCZ StealthXStream 600W.

Bij voorbaat dank,

Falco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Jou oude kaart kan niks meer.
nadat je nieuwe gpu er in zit
dat komt omdat het niet dezelfde gpu,s zijn:)
Je zou je 2e kaart alleen voor een 2e beeldscherm kunnen gebruiken

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:18
Volgens mij kan ie er gewoon naast hoor? beide kaarten hebben CrossfireX en daar zijn geen 2 identieke gpu's/kaarten voor nodig voor zover ik weet.

Ook is die x4 bandbreedte geen probleem , bij een HD4890 (die toch een stuk rapper is) is de bottleneck tussen x16 en x4 maar 5 tot 7% .

Of ik moet er heel erg naast zitten qua Crossfire-X , in dat geval mag iemand me verbeteren :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Het antwoord: http://lmgtfy.com/?q=Crossfire+with+2+different+cards

En zoals als vis als al zij als je toch crossfire doet bijv met 2 x hd 6850 net als mij
over 4x dan krijg je bottlenecks
met 8x gaat alles goed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pannekoek141 op 28-03-2011 19:35 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

pannekoek141 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:33:
Het antwoord: http://lmgtfy.com/?q=Crossfire+with+2+different+cards

En zoals als vis als al zij als je toch crossfire doet bijv met 2 x hd 6850 net als mij
over 4x dan krijg je bottlenecks
met 8x gaat alles goed ;)
ja, is dat PCI-E 1.0? of 2.0? Scheelt nogal namelijk (dubbele snelheid)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Als het al zou werken (wat gewoon niet zo is) dan heb je er nog helemaal niets aan, Crossfire schaalt namelijk naar de traagste kaart. In het beste geval zou je dus ongeveer 80% van de performance van twee 5670's hebben, iets waar je met een enkele 6850 denk ik makkelijk overheen gaat. Dus zelfs al zou de bottleneck niet in je PCI-E x4 slot zitten dan nog lever je snelheid in als je die twee kaarten op een of andere magische manier in Crossfire zou kunnen laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Visgek24 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:23:
beide kaarten hebben CrossfireX en daar zijn geen 2 identieke gpu's/kaarten voor nodig voor zover ik weet.
Toch wel. Bron: de site van AMD. Ze hebben daar een mooi tabelletje staan waarin te zien is welke kaart met welke andere kaart in CFX te combineren is, en daarin zul je zien dat het alleen met kaarten met dezelfde GPU werkt. (HD5850 en HD5970 samen werkt bijvoorbeeld wel)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:45
KneoK schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:06:
Als het al zou werken (wat gewoon niet zo is) dan heb je er nog helemaal niets aan, Crossfire schaalt namelijk naar de traagste kaart. In het beste geval zou je dus ongeveer 80% van de performance van twee 5670's hebben, iets waar je met een enkele 6850 denk ik makkelijk overheen gaat. Dus zelfs al zou de bottleneck niet in je PCI-E x4 slot zitten dan nog lever je snelheid in als je die twee kaarten op een of andere magische manier in Crossfire zou kunnen laten draaien.
Dit is een antwoord waar ik nog het meeste aan heb. Die 6850 komt er toch wel, ik dacht alleen misschien een bonus te hebben aan mijn oude kaart. Ik ga het simpelweg proberen of het werkt, benchmark het en ga het ook zonder de oude kaart benchmarken. We shall see ;-).
bwerg schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:10:
[...]

Toch wel. Bron: de site van AMD. Ze hebben daar een mooi tabelletje staan waarin te zien is welke kaart met welke andere kaart in CFX te combineren is, en daarin zul je zien dat het alleen met kaarten met dezelfde GPU werkt. (HD5850 en HD5970 samen werkt bijvoorbeeld wel)
Als ik dat tabelletje zo zie zou ik inderdaad zonder tussenconnector die kaarten met elkaar moeten kunnen verbinden? Of is er altijd een tussenconnector o.i.d. nodig (heeft nog nooit 2 kaartjes sli/crossfire gezet :| )
Pagina: 1