PC gaat uit wanneer ik telefoon uitzet

Pagina: 1
Acties:

• Lennartvg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-11-2016
Dat kan ik me ook echt niet voorstellen maar de situatie was zo toevallig.
Ik wist niet in welk forum dit topic het best geplaatst kon worden, ik dacht het kan misschien aan het moederbord liggen nog.

Een paar minuten geleden deed ik mijn telefoon uit terwijl die nog via de achterkant van het moederbord aan het laden was over USB. Precies wanneer de telefoon uit ging, ging mijn PC ook ineens uit. Ik zou nooit hebben gedacht dat een USB apparaat daarvoor verantwoordelijk kan zijn, maar aangezien dit echt precies gelijk op ging en dat mijn PC nog nooit zo maar is uitgevallen, vond ik het wel interessant genoeg om de mening te vragen van tweakers.

Temperaturen waren allemaal goed, PC deed ook verder niks bijzonders op dat moment. Alleen de browser stond aan. Het is ook verder nog nooit eerder voorgekomen. Ik heb wel eerder wat bijzonders gehad met mijn vorige telefoon (N900) zo nu en dan. Wanneer ik die dan van de USB afhaalde, was soms ineens het batterij niveau ongeveer 2% terwijl hij gewoon vol hoorde te zijn.

Relevante specs:
Moederbord: Asus P6T Deluxe V2
Voeding: Seasonic M12D-850
Telefoon: HTC HD2 met Android 2.3.3

Was dit puur toeval? Of is het mogelijk.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:45

Aganim

I have a cunning plan..

Het eerste wat ik zou doen, is reproduceren. Het kan een toevalstreffer zijn, maar de enige manier om dat te bevestigen is gewoon weer proberen imho.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Mijn gok is dat de telefoon op een of andere manier sluiting maakt op de USB 5V, dat zou verklaren dat de PC uitvalt.

• Lennartvg
Heb het net nog een aantal keer geprobeerd zonder 'succes', PC valt niet uit. Ik zou ook niet denken dat het weer voorkomt tot ongeveer 100 of meer telefoon shutdowns van nu.

Indien er inderdaad sluiting plaatsvindt waar Remco het over heeft, zou het helpen om een andere USB poort te gebruiken?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:33
Zou ook een beetje statische lading geweest kunnen zijn of iets dergelijks. Ik zou uitgaan van toeval/pech, als het nog een keer voorkomt kan je verder gaan zoeken.

Desktop | Server | Laptop

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ging de pc echt in 1 klap uit, of sloot windows af? Want in dat eerste geval is het ws. kortsluiting oid, waardoor je voeding of moederbord uitgaat ter beveiliging. Als het eenmalig gebeurd is zou ik me er niet te druk over maken.

Als windows afsloot is het iets softwarematigs, wat bijv. door drivers of een tooltje van je telefoon veroorzaakt wordt. Al lijkt me het sterk dat er zo'n functie in zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Palomar op 28-03-2011 18:15 ]

• Lennartvg
PC ging inderdaad in 1 klap uit. Moederbord had nog wel stroom (lampjes stonden aan) en hij wou ook gewoon weer aan zonder problemen.

Ik zal er gewoon vanuit gaan dat het toeval was. Bedankt voor alle hulp!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk niet zozeer een kortsluiting maar eerder een stroompiek bij het uittrekken van die usb-stekker, want uiteindelijk staat op een usb verbinding 5 V. Met een beetje te sicure beveiliging in de voeding kan het heel goed zijn dat die dan in slaat ondanks dat het maar een laag stroompiekje geweest is.

Het geval bij je vorige telefoon ( de N900 ) en opeens een bijna lege batterij kan ook gekomen zijn door een kortstondige stroompiek die de batterij ontladen heeft, althans ik vermoed dat je meer die richting uit moet gaan denken maar ik zou me er niet al te druk om maken.
Pagina: 1