Het zoveelste topic in dit genre, ik weet het. Zoekfunctie heeft echter geen oplossingen aangedragen.
Net de Scythe Mugen Rev 2 B 2 geïnstalleerd, hele AM3 moederbord moest hiervoor uit de PC. Bij het verwijderen van de stock koeler, iets teveel kracht gezet waardoor de stock koeler mét CPU uit de socket sprong (terwijl de socket dus nog "locked" was, wel zo goed als rechtop eruit gesprongen, niet scheef).
Twee of drie CPU pinnetjes heel klein beetje (halve mm) verbogen aan één kant. Voorzichtig recht gebogen met nagel. Ik had géén handschoentjes aan of ander anti-statische voorzorg maatregelen.
Ik heb inmiddels alle tips uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492).
Hardware:
Probleem: PC start niet door. Wat gebeurd er verder:
Edit: Geen fysieke schade aan de CPU, alle pinnetjes staat letterlijk perfect in lijn (van beide kanten bekeken). Socket van de mobo ziet er ook goed uit, enige wat daaraan op te merken is, is dat er een heel klein beetje grijze koelpasta op de socket zelf zat (dus onder de CPU).
Edit 2: Ik merk dat als ik de socket open en dicht doe zonder CPU erin, dat het mechaniek soepel loopt. Als ik de CPU in de socket doe, dan sluit deze soepel, maar opent deze met een plotselinge klik (schiet dus ineens los). Kan dit nog duiden op socket beschadigingen (dus mobo) i.p.v. CPU?
Net de Scythe Mugen Rev 2 B 2 geïnstalleerd, hele AM3 moederbord moest hiervoor uit de PC. Bij het verwijderen van de stock koeler, iets teveel kracht gezet waardoor de stock koeler mét CPU uit de socket sprong (terwijl de socket dus nog "locked" was, wel zo goed als rechtop eruit gesprongen, niet scheef).
Twee of drie CPU pinnetjes heel klein beetje (halve mm) verbogen aan één kant. Voorzichtig recht gebogen met nagel. Ik had géén handschoentjes aan of ander anti-statische voorzorg maatregelen.
Ik heb inmiddels alle tips uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492).
Hardware:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 29,14 | € 29,14 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 77,60 | € 77,60 |
| 1 | Antec Three Hundred | € 52,- | € 52,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 430W | € 44,70 | € 44,70 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 36,63 | € 36,63 |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | MSI 770-G45 | € 69,44 | € 69,44 |
| 1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 102,84 | € 102,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 570,41 | |
Probleem: PC start niet door. Wat gebeurd er verder:
- Alle fans gaan aan: kast, videokaart, CPU,
- HD spint op
- Vervolgens een heel zacht rateltje (tikjes) gedurende 3 seconden, daarna stil
- Géén beeld
- Alle vier de blauwe LED lampjes op het moederbord gaan branden
- Géén enkel piepje.
- Na verwijderen geheugen, ook geen piepjes
- Kale boot (CPU, mobo, voeding) ook geen piepjes
- PC gaat direct uit na indrukken Power (aan/uit) knop.
Edit: Geen fysieke schade aan de CPU, alle pinnetjes staat letterlijk perfect in lijn (van beide kanten bekeken). Socket van de mobo ziet er ook goed uit, enige wat daaraan op te merken is, is dat er een heel klein beetje grijze koelpasta op de socket zelf zat (dus onder de CPU).
Edit 2: Ik merk dat als ik de socket open en dicht doe zonder CPU erin, dat het mechaniek soepel loopt. Als ik de CPU in de socket doe, dan sluit deze soepel, maar opent deze met een plotselinge klik (schiet dus ineens los). Kan dit nog duiden op socket beschadigingen (dus mobo) i.p.v. CPU?
[ Voor 7% gewijzigd door Barns op 28-03-2011 23:16 ]