Windows 8 krijg reset-feature, helpt dat tegen virussen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46
http://www.neowin.net/new...stem-reset039-image-leaks

Ok, je kan dus resetten, en zoals dat artikel zegt, goed tegen malware. Maar houden virussen rekening met dit soort dingen, kunnen ze daar niet omheen zeilen. Net zoals system restore ook geen afdoende truck hoeft te zijn als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Mwah, ik denk dat ik nog altijd fan zal zijn van een echte schone installatie als ik een virus oploop. Het zal er heel erg aan liggen hoe zoiets opgezet wordt. Als de bron ergens op een plek staat die 100% veilig is tegen "externe wijzigingen" is het wellicht een leuke optie. Als je echt al je software daarna opnieuw moet installeren is het mij alleen niet geheel duidelijk wat dan het voordeel zou moeten zijn ten opzichte van een restore van een herstelpartitie of een schone installatie.
The source also states that you can choose to keep you user account information and personal files
Je zou denken dat dat de functionaliteit al een stukje onderuit haalt. De kans lijkt mij toch redelijk aanwezig dat juist in die mappen vervelende stukjes programmatuur opduiken.

Desktop | Server | Laptop