Geen dts via optische kabel met panasonic home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:36
Sinds kort heb ik een nieuwe home cinema set van panasonic in bezit, de SC PT480 EG. Ik heb mijn playstation 3 op de set aangesloten door middel van een optische kabel. Vervolgens heb ik de ps3 op mijn plasmascherm, een panasonic P42G20, aangesloten via een hdmi-kabel. Ik ben er achter gekomen dat deze home cinema set van panasonic helemaal geen dts via een optische kabel accepteert, alleen dolby digital. Sterker nog, kennelijk kunnen vrijwel alle home cinema sets van panasonic dat niet. Ik had dus beter onderzoek moeten doen. Is er een mogelijkheid om dit probleem te omzeilen via het gebruik van de arc-eigenschap van hdmi 1.4? Zowel mijn tv als mijn home cinema set hebben namelijk deze versie van hdmi-poorten.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Speel je wel films af met een DTS soundtrack??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Op zo'n setje is het verschil tussen DTS en DD5.1 sowieso verwaarloosbaar dus lekker zo laten zou ik zeggen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:36
Nee, films kan ik alleen met dolby digital afspelen, immers geen dts via de optische kabel. Natuurlijk, als ik een film op dvd via de home cinema set afspeel, heb ik wel dts. Maar het gaat mij natuurlijk om blu-rays die ik via m'n ps3 kan afspelen. Maar goed, als op een dergelijk "setje" het verschil tussen dts en dd toch miniem is...

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:11
Waarschijnlijk gaat je dit nooit lukken want je hebt een HDMI-in (PS3 -> geluidsset/receiver) en HDMI-out (geluidsset/receiver -> TV) op je geluidsset nodig. Ik denk niet dat die erop zitten toch?

Daarnaast hoor je met zo'n setje inderdaad geen verschil tussen DTS of DD.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19