Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Dit soort vragen zijn vaker voorgekomen, maar niet specifiek die van mij (althans, niet gevonden via de zoekfunctie).

Per 1 mei loopt de eerste rentevaste periode van mijn ING hypotheek af. Ik moet deze dus verlengen. Ik kreeg alleen een aanbod, waar ik het niet eens mee was. Te duur.
De ING beweert dat vaste klanten niet meer anders behandeld worden dan nieuwe klanten en dus dezelfde rente betalen. Ik merkte al op dat het niet zo was, want op hun website staat al dat als je een combinatie van rentevoordeel 1 en 2 kiest, je dan 0,25% goedkoper uit bent.

Maar goed, ik kan dus kiezen voor:

1 jaar 3,50%, 2 jaar 4,20%, 3 jaar 4,30%, 5 jaar 4,65%, 6 jaar 4,95%, 7 jaar 5,15%, 10 jaar 5,65%, 12 jaar 5,90%, 15 jaar 6,15%, 20 jaar 6,35%

Deze tarieven gelden alleen als ik mij rentevaste periode bij hun vol maak. Mocht ik eerder af willen lossen (en dan lopen zij dus maandelijks kosten mis, waar we het over hadden), dan moet ik maximaal 3% boete betalen (weet niet wat ze bedoelen met maximaal...). Het gaat over NHG hier, 160.000E hypotheek.

Wil ik deze voorwaarde niet, dan kan dat en kost mij 0,15% meer.

De goedkoopste speler op de markt heeft voor 6 jaar 0,25% minder en voor 10 jaar 0,75% minder.

Grrr... oversluiten kost mij notariskosten en aan afsluitprovisie zo'n 2000-3000E heb ik snel uitgerekend (klopt dat?), dat betekent dus dat ik bij 6 jaar het er niet uithaal en bij 10 jaar in 3 tot 5 jaar.

Mijn vraag is ten eerste advies in het algemeen en ten tweede een controle of ik zo slecht kan onderhandelen of dat de meneer van de ING gelijk heeft, dat helemaal niemand tegenwoordig (sinds een jaar) nog korting krijgt. Dat het beleid is van de ING en dat niemand meer korting krijgt, of ze nou weggaan of niet. Het zij zo.
Klopt dit laatste? Zijn er mensen die wel korting gekregen hebben de laatste tijd?

Dank voor al het advies!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26

MrDry

Desperados!

Heb al een paar jaar exact hetzelfde probleem met de ING.

Toen ik mij hypotheek afsloot kreeg ik een prima rente maar toen de rentevaste periode was afgelopen was het allemaal minder rooskleurig. Volgens een bevriende hypotheek adviseur is dit de 'werkwijze' van ING. Niets aan te doen dus.

Ik heb gekozen om mijn rente voor 1 jaar vast te zetten. Leverde voor mij geen verhoging in de lasten op. Als je dat niet wilt is oversluiten toch de weg...je betaalt inderdaad boete rente maar die kan je weer mee-financieren. Uiteindelijk werd ik er niets wijzer van. Je betaald uiteindelijk (totaal) niet minder maar wel minder per maand....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Maar de ING is niet een hele dure speler op de markt hoor. Ergens in de middenmoot.

Boeterente betaal je niet bij oversluiten. De vaste renteperiode zit er nou eenmaal op en ik mag vrij weg (afgezien van 225E aan royeerkosten van de rekening oid... grrrr...).

Rente voor 1 jaar vast is inderdaad een optie, maar de rente zal weer omhoog gaan de komende tijd (is de verwachting).
Kijk de kosten maken mij niet zoveel uit (ik kan 1 jaar rentevast betalen, maar 30 ook). Het gaat mij meer om dat ik een goede deal maak. Als iedereen 10% betaalt, dan accepteer ik dat. Als ik 10% betaal en jij 8% omdat je beter hebt onderhandelt, dan baal ik... :-)

Wat is de beste keuze dus... Grrr! Hoop eigenlijk te horen dat er mensen zijn die wel korting gekregen hebben van de ING, want dan mag ik mijn hypotheekadviseur bellen en hem erop aan spreken zei hij.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je naar een andere bank gaat dan is er natuurlijk wel te onderhandelen over de rente en de afsluitprovisie. Dat kan je dus toch een voordeel opleveren. Dus concreet een goede offerte lospeuteren bij een andere geldverstrekker. Je kunt dan met die partij in zee gaan of het gebruiken om de ING te bewegen om alsnog te zakken. Al zou ik dat laatste persoonlijk niet doen. ING kan me nu niet echt bekoren.

Bij die boeteregeling die je beschrijft heb je nog wel een percentage wat je wel boetevrij mag aflossen?
Galois schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:15:
...(afgezien van 225E aan royeerkosten van de rekening oid... grrrr...)...
Volgens mij is dat alleen bij hypotheken van na een bepaalde datum. Ik meen rond 2002 of zo. Maar inderdaad, als ze niet rechtsom kunnen vangen, dan doen ze het linksom. Goed lezen dus en zaken tegenover elkaar zetten zodat er wellicht te praten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 13:26

MrDry

Desperados!

Galois schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:15:

Boeterente betaal je niet bij oversluiten. De vaste renteperiode zit er nou eenmaal op en ik mag vrij weg (afgezien van 225E aan royeerkosten van de rekening oid... grrrr...).
Je hebt gelijk...ik heb al weer een paar jaar een rentevaste periode van 1 jaar...het ging om de taxatiekosten en notariskosten geloof ik... Het koste iig net zoveel als het opleverde.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:44
Ken het probleem, het is overigens bij alle bank zo hoor.
Waarom de rente vastzetten (ook voor 1 jaar)? Flexibele rente is (waarschijnlijk) goedkoper dan de 1 jaars rente. En dat geeft je alle vrijheid om uit te kijken naar een andere geldverstrekker en over te stappen als de deal goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beetje je goed verhaal hebben en bankshoppen kan een hoop schelen. Net bij de Rabobank een hypotheek bij een woning zonder NHG voor 10 jaar vast tegen 5.1% rente icm 0.75% afsluit provisie geregeld. Ik verwacht deze week de definitieve offerte.
Reken gewoon het verschil eens uit wat je het je aan het eind van de rit scheelt is niet al te moeilijk.

[ Voor 7% gewijzigd door DRaakje op 28-03-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

MrDry schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:08:
Heb al een paar jaar exact hetzelfde probleem met de ING.

Toen ik mij hypotheek afsloot kreeg ik een prima rente maar toen de rentevaste periode was afgelopen was het allemaal minder rooskleurig. Volgens een bevriende hypotheek adviseur is dit de 'werkwijze' van ING. Niets aan te doen dus.

Ik heb gekozen om mijn rente voor 1 jaar vast te zetten. Leverde voor mij geen verhoging in de lasten op. Als je dat niet wilt is oversluiten toch de weg...je betaalt inderdaad boete rente maar die kan je weer mee-financieren. Uiteindelijk werd ik er niets wijzer van. Je betaald uiteindelijk (totaal) niet minder maar wel minder per maand....
Bij oversluiten als je rentevasteperiode is afgelopen betaal je GEEN boeterente!!

Meteen maar even reclame maken voor een bedrijf dat ik goed ken:

http://nationalehypotheekbond.nl/hypotheek-check

Vul hier je gegevens in en zie binnen 2 minuten wat je kan besparen bij andere banken. In deze berekening wordt ook rekening gehouden met notariskosten.

De gegevens die deze tool vergelijkt worden DAGELIJKS geupdate... dus hij berekent altijd de huidige rente die banken op dit moment aanbieden.

[ Voor 20% gewijzigd door Naboo op 28-03-2011 17:14 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
DRaakje schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:05:
Beetje je goed verhaal hebben en bankshoppen kan een hoop schelen. Net bij de Rabobank een hypotheek bij een woning zonder NHG voor 10 jaar vast tegen 5.1% rente icm 0.75% afsluit provisie geregeld. Ik verwacht deze week de definitieve offerte.
Reken gewoon het verschil eens uit wat je het je aan het eind van de rit scheelt is niet al te moeilijk.
Wow wat een verschil! Bij de ING betaal je hiervoor bijna 1% meer!
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Mooie site, ik zie dat ik ruim 100 Euro per maand kan besparen op mijn huidige hypotheek. Zeer goede tip!

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

MacWolf schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:11:
[...]

Mooie site, ik zie dat ik ruim 100 Euro per maand kan besparen op mijn huidige hypotheek. Zeer goede tip!
Hou wel altijd rekening met eventuele notariskosten en eventuele boete op je huidige hypotheek... ;)
Maar ook dat geeft de site aan. Zo kan je eenvoudig zien of het rendabel is om ondanks de kosten evengoed te switchen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Naboo op 28-03-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd helemaal niet van risico's

3,5 jaar geleden verklaarde iedereen mij voor gek toen ik mijn spaar hypo vastzette voor 25 jaar tegen 5.05%.
Rentes zaten toen rond de 3.1 tot 3.8% (tot 7 jaar).

Ik heb gewoon gekeken wat de gemiddelde rente was de laatste 20 jaar en die zat rond de 7/8% en zou dus gemiddeld 2% onder het gemiddelde blijven,Denk dat de rente altijd wel met pieken en dalen zal gaan dus de ene keer zal ik goedkoper zijn, andere tijden wat duurder..

Ik weet wat ik nu betaal en wat ik over 20 jaar betaal..
Daarnaast krijg ik 5.05% rente over mijn inleg, dat tikt de laatste jaren van de hypotheek wel lekker aan..

Kennissen van mij zijn na 7 jaar ineens 200 euro netto meer kwijt per maand waar ze niet op gerekend hadden. Ik kies liever voor een beetje zekerheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.renteoverzicht.net/hypotheekrente.jpg
Hier een overzichtje van de laatste 35 jaar..
Na 2005 (vanaf 2007 ontbreekt maar is wel terug te vinden op internet, de lijn gaat in ieder geval naar boven) zie je weer een stijging en als je kijkt na de laatste 5 jaar blijft het langzaam stijgen. Mijn gevoel zegt dat het komende 30 jaar wel weer naar de 10-14% kan stijgen... Maarja dat ik koffiedik kijken.
Daarom heb ik toen gekozen voor 25 jaar vastigheid.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Je kunt daarentegen ook het verschil met die korte rentevaste periode van bijna 2%, opzij leggen om bij een hogere rente de extra kosten te dekken.

Het nadeel van lange rentevaste periodes is dat je er zo weinig aan hebt wanneer je ruim binnen die periode gaat verhuizen. Als je zeker weet dat je ergens 20 jaar woont...

Maar goed, uiteindelijk moet je je prettig voelen bij een bepaalde constructie, want je bent zelf degene die de rekening betaalt en in het huis woont.

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie op 28-03-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Roenie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:43:
Je kunt daarentegen ook het verschil met die korte rentevaste periode van bijna 2%, opzij leggen om bij een hogere rente de extra kosten te dekken.

Het nadeel van lange rentevaste periodes is dat je er zo weinig aan hebt wanneer je ruim binnen die periode gaat verhuizen. Als je zeker weet dat je ergens 20 jaar woont...

Maar goed, uiteindelijk moet je je prettig voelen bij een bepaalde constructie, want je bent zelf degene die de rekening betaalt en in het huis woont.
Dat sowieso... Je moet altijd kijken naar je toekomst verwachtingen.
Maar in sommige gevallen kan je je bestaande hypotheek overzetten naar je nieuwe woning en dan kan het wel weer gunstig zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Galois schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:02:
Maar goed, ik kan dus kiezen voor:

1 jaar 3,50%, 2 jaar 4,20%, 3 jaar 4,30%, 5 jaar 4,65%, 6 jaar 4,95%, 7 jaar 5,15%, 10 jaar 5,65%, 12 jaar 5,90%, 15 jaar 6,15%, 20 jaar 6,35%

Het gaat over NHG hier
Vind het vrij duur. Enkele maanden geleden verlengd bij Rabobank, 5 jaar a 4,20%. Geen NHG, hypotheek ongeveer 100% van de executiewaarde. Mij viel het indertjd mee. We hadden zes jaar eerder bij wijze van promotie de NHG-rente gekregen, ook al hadden we geen NHG. Ik heb het gevoel dat we nog steeds NHG-tarief betalen, terwijl ik toch vreesde dat de promotie alleen voor de eerste rentevaste periode zou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 19:47
@Naboo : mooie site, alleen gaat hij de mist in met de maximale NHG (is volgens hun nog steeds €265.000), maar je kunt er later toch wel mee rekenen...

Heb even lopen rekenen en oversluiten zou me 150 euro per maand netto meer kosten, mooi om te weten :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
In januari heb ik bij de ING voor 4% afgesloten met NHG. Dit voor 10 jaar vast. Lijkt mij sterk dat de rente zo snel gestegen is.

Kan je niet is een tussenpersoon aanschieten om een indicatie te geven van de rentetarieven. Misschien kan je daar iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:43:

Dit is niet waar.. ik kan verhuizen wanneer ik wil zonder gevolgen.
Ik kan mijn hypotheekvoorwaarden mee verhuizen naar een nieuw huis.
Stel dat ik over 6 jaar verhuis dan heb ik nog steeds de mogelijkheid om mijn huidige hypotheek te behouden tegen dezelfde voorwaarden en rentes.
Dus als tegen die tijd de rentes 10% zijn, houd ik het gewoon op 5.05%. (met de duur van de resterende looptijd van bv nog 15 jaar)

Ik kan altijd oversluiten, maar dan moet ik wel een boete betalen..
Als het huis verkoop en niets weer koop kan ik zonder boete mijn hypotheek aflossen en opzeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:29:
[...]

Dit is niet waar.. ik kan verhuizen wanneer ik wil zonder gevolgen.
Ik kan mijn hypotheekvoorwaarden mee verhuizen naar een nieuw huis.
Stel dat ik over 6 jaar verhuis dan heb ik nog steeds de mogelijkheid om mijn huidige hypotheek te behouden tegen dezelfde voorwaarden en rentes.
Dus als tegen die tijd de rentes 10% zijn, houd ik het gewoon op 5.05%. (met de duur van de resterende looptijd van bv nog 15 jaar)

Ik kan altijd oversluiten, maar dan moet ik wel een boete betalen..
Als het huis verkoop en niets weer koop kan ik zonder boete mijn hypotheek aflossen en opzeggen.
Tja, ik kan niet in jouw hypotheekvoorwaarden kijken natuurlijk ;) Dat het bij jou kan, wil niet zeggen dat het bij anderen ook kan. Het is dus zaak dit soort dingen van te voren af te wegen en de voorwaarden goed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Naboo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:11:
[...]

Bij oversluiten als je rentevasteperiode is afgelopen betaal je GEEN boeterente!!

Meteen maar even reclame maken voor een bedrijf dat ik goed ken:

http://nationalehypotheekbond.nl/hypotheek-check

Vul hier je gegevens in en zie binnen 2 minuten wat je kan besparen bij andere banken. In deze berekening wordt ook rekening gehouden met notariskosten.

De gegevens die deze tool vergelijkt worden DAGELIJKS geupdate... dus hij berekent altijd de huidige rente die banken op dit moment aanbieden.
Mooie site. Maar wow wat is er veel veranderd in een jaar....
Vorig jaar mijn hypotheek afgesloten voor ruim 300k, 10 jaar vast voor 4,50% (banksparen onder NHG). - die site geeft een maandlast van 730 euro.
De goedkoopste aanbieder nu zou obvion zijn, die er 200 Euro per maand aan rentelasten bovenop gooit.
Sterker nog, als ik DEZELFDE hypotheek nu zou afsluiten zou ik 250 Euro per maand extra kwijt zijn!

Bizar hoe snel het is gegaan...

@ Galois:
Mijn opvatting is dat je met je hypotheek lang en breed bezig kan zijn, maar wat uiteindelijk telt, zijn de maandlasten. Als je zelf tevreden bent met wat je maandelijks betaald, woon je prettig. Ga daar dus ook vanuit bij je beslissing voor rentevasteperiode en/of overstap naar een ander.
Hoewel het gras elders misschien groener lijkt, hoeft het dat niet te zijn. Je moet immers bij die nieuwe aanbieder maar door de acceptatie komen...

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagaBaSH schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:03:
[...]

Als je zelf tevreden bent met wat je maandelijks betaald, woon je prettig. Ga daar dus ook vanuit bij je beslissing voor rentevasteperiode en/of overstap naar een ander.
Hoewel het gras elders misschien groener lijkt, hoeft het dat niet te zijn. Je moet immers bij die nieuwe aanbieder maar door de acceptatie komen...
Maandlasten zijn zeker belangrijk, maar kijk ook verder dan je neus lang is, gemiddeld is de rente nu rond de 5.8% als je het een paar jaar wilt vast zetten.
Variabele of 1 jaars rentes zijn nog lager, maar houdt dan wel rekening als je bv 1 jaar vast zet dat je volgend jaar misschien zomaar 1,5% meer rente moet betalen.. (bij een hypo van 200k is dit al een stijging van 3k bruto per jaar zeg maar 120 euro netto per maand.)

Dit geld natuurlijk ook voor 10 jaar vast, maar dan heb je wel meer tijd om erop te anticiperen.
Zo groeien mensen in 10 jaar ook vaak nog flink in salaris. (ik verdien nu in mijn eentje net zoveel als toen in het begin van mijn hypo samen met mijn vrouw)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Galois schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:02:
Grrr... oversluiten kost mij notariskosten en aan afsluitprovisie zo'n 2000-3000E heb ik snel uitgerekend (klopt dat?), dat betekent dus dat ik bij 6 jaar het er niet uithaal en bij 10 jaar in 3 tot 5 jaar.
Wat dat kost is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat de afsluitprovisie is. Toen ik destijds mijn hypotheek afsloot viel daar nog wel over te onderhandelen. Notariskosten zullen denk ik iets van € 500,- zijn, en als je kunt onderhandelen dat de afsluitprovisie op 0,5% komt dan ben je dus maar ~ € 1500,- kwijt aan notaris, afsluitprovisie en royeringskosten.

Ik zou gewoon eens gaan praten met 1 of 2 hypotheekverstrekkers en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik moet zeggen dat ik in het verleden nooit echt weg was van de ING ( toen nog Postbank ). Op zich boden ze wel een redelijke renten, maar er zaten een hoop nadelige voorwaarden aan vast. Die kon je stuk voor stuk weer afkopen met een beetje extra rente, en uiteindelijk had je nog een forse rente.

[ Voor 16% gewijzigd door Woy op 30-03-2011 10:26 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:24:
[...]

Wat dat kost is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat de afsluitprovisie is. Toen ik destijds mijn hypotheek afsloot viel daar nog wel over te onderhandelen. Notariskosten zullen denk ik iets van € 500,- zijn, en als je kunt onderhandelen dat de afsluitprovisie op 0,5% komt dan ben je dus maar ~ € 1500,- kwijt aan notaris, afsluitprovisie en royeringskosten...
Die 500 euro is inclusief het doorhalen van de oude hypotheek bij het Kadaster neem ik aan? Want de goedkoopste hypotheekakte kost je 350 euro. oyement heb je ook wel voor 75 euro, dus voor 425 ben je klaar.

En inderdaad, flink onderhandelen over de afsluitprovisie. Check ook de voorwaarden van je huidige hypotheek of dat daar wel iets staat over royement.De ING doet dit pas sinds een jaar of 8-9 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
ZGaro schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:01:
In januari heb ik bij de ING voor 4% afgesloten met NHG. Dit voor 10 jaar vast. Lijkt mij sterk dat de rente zo snel gestegen is.

Kan je niet is een tussenpersoon aanschieten om een indicatie te geven van de rentetarieven. Misschien kan je daar iets mee.
He? Zo laag? Zou ik gelijk voor tekenen!

Heb je onderhandeld, of was dat de rente op dat moment? (lijkt mij idd ook sterk dat het in 4 maanden met 1,5% is toegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 21:08
Rente is het laatste half jaar heel hard gestegen. Het heeft inderdaad even rond de 4.0% gestaan voor 10 jaar vast. Nu zit het rond de 5.1%/5.2% geloof ik. Snap daar zelf overigens weinig van. Is onze kijk over komende 10 jaar het laatste half jaar opeens heel erg veranderd?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phriz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Afgelopen Januari een Hypotheek afgesloten van 4.3% 10 jaar vast. Krijg het gevoel dat ik zon beetje op het goede moment getekend hebt, al kan je natuurlijk nooit vooruit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 20:21

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

pingkiller schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:26:
Rente is het laatste half jaar heel hard gestegen. Het heeft inderdaad even rond de 4.0% gestaan voor 10 jaar vast. Nu zit het rond de 5.1%/5.2% geloof ik. Snap daar zelf overigens weinig van. Is onze kijk over komende 10 jaar het laatste half jaar opeens heel erg veranderd?
Inderdaad, maar in januari stond de rente volgensmij al hoger overal, ik denk dat de offerte datum van iets eerder geweest is. Ik had bij de abn voor 4.1% (10 jaar vast) offerte van eind november en de hypotheek ook pas in januari gepasseerd. In december was de rente al dermate gestegen dat ik geen scherper aanbod van andere partijen meer kreeg.

Are you following me, Are you following me?

Pagina: 1