Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:47
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende.
Mijn computer hapert/stottert af en toe.
Eerst dacht ik dat het aan FireFox lag. Zodra het startte, begon na een tijdje van alles te stotteren.
Maar sinds een paar dagen, is het ook voor gekomen dat mijn computer meteen stotterde.
Vaak duurt het wel een paar uurtjes voor dat het gebeurd.

Mijn specs:
Windows 7 x64 (SP1 geinstaleerd)
Asus P5k
Q6600 G0
MSI HD6950(geflashte bios)(11.4 catalyst drivers)
4 Gig RAM
600 Watt Zalman PSU

Ik heb al geprobeerd mijn C schijf te defragmenteren. Helaas zonder resultaat(in in ieder geval, resultaat dat de bedoeling was.)
Ik heb ook mijn C schijf laten controleren op fouten(deze computer, C eigenschappen, tabblad extra: controleren op fouten) Kwam uit dat er niks aan de hand was.
Ook draai ik af en toe Ccleaner.(1x in de 2 weken gemiddeld).

Wie o wie heeft er tips voor mij? :? :?

Overzichtje:
Cpu gebruik, max 10%
memtest geen fouten
Geen overclock meer.
Tempraturen:System: 36

HD1 19
HD0 21
Cpu 44
core 0 40
core 1 36
core 2 33
core 4 28

Volgens Catalyst is mijn videokaart 48.

Software: Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/i/software1.png/
Voorbeeld van het probleem: @ seconden 4 en seconde 30

Na nog wat experimenteren van processen uitzetten kan ik Firefox Aicharger, MSN messenger, Setpoint en iTunes uitsluiten

[ Voor 22% gewijzigd door psvpas op 03-05-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens naar je CPU gebruik? Staan er geen processen die het ding continu op 100% laten werken en daardoor je systeem heel traag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Hou ook de eventviewer eens in de gaten op het moment dat het probleem begint op te spelen. Misschien dat er leuke meldingen in verschijnen die wat zeggen over de aard van je probleem.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Teneerste: bedankt voor de reacties.
Even kijken, CPU is niet op 100%, maar op 3,% dus dat is het niet

Evenviewer ga ik nu ff checken(moet em wel ff googlen hahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:00
Misschien even je geheugen testen? Kan ook zijn dat er een probleem zit in je geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Oja, memtest ff draaien....

@Rupie, waar moet ik precies kijken bij eventviewer? ik heb namelijk geen idee:(
EDIT: Hij geeft een WHEA-logger fout

''Er is een gecorrigeerde hardwarefout opgetreden.

Gerapporteerd door onderdeel: Processorcore
Foutbron: Gecorrigeerde computercontrole
Fouttype: Fout met de algemene cachehiërarchie
Processor-id: 0
Zie de detailweergave van deze vermelding voor aanvullende informatie.''

Dus wel iets met de processor?
Ik heb laast wel mijn computer overgeclockt. Maar zoals ik dat nu zie is er iets met een van de cores aan de hand?

[ Voor 67% gewijzigd door psvpas op 28-03-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je de OC nog draaien of is die er al weer vanaf?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ik ben net bezig om hem eraf te halen, moment...

Ik zie ook, als ik mn ocmputer opstart, dat er achter mijn CPU staat: @2,73 en Count: 2....
Kan dat betekenen dat er 2 cores uit staan?
Dat was MET de overclock

EDIT: na uitzetten van de OC, ook count 2.

[ Voor 9% gewijzigd door psvpas op 28-03-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je neit in de bios maar 2 cores aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Dat kan ik niet kiezen, ik heb nu alles op standaard staan.

Even kijken wat het doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
OC uit gezet van mijn CPU, is wel iets minder geworden. Als het nu hapert, dan is ''een keer'' en niet om de paar seconden...
En dan heb ik het over in game(Crysis 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 19:29

Rick-Jan

always connected

Reset je bios van je moederbord eens.
Kan misschien ook wel aan je geflashte kaart liggen, zet het eens terug naar de normale bios.
Kan best zijn dat jij een 6950 hebt die wel goed te flashen is, maar daarna niet goed draait.
Kijk ook eens of er nog nieuwe drivers zijn voor je moederbord/bios.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Sinds de OC uit is, is het heel erg veel minder. Bijna niet meer. En als het er nog wel eens, dan is het 3x een schokje, en het is weer over.

Nieuwste bios staat erop.
Bedoel je een CMOS clear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Hallo allemaal,

Sinds zaterdag nacht staat er een nieuwe Windows 7 x64 Ultimate op.
Maar ik heb er toch weer last van!

Ik heb zojuist een memtest gedraaid. Kwam niets uit.
Inmiddels is in het opstartscherm(Hier mee bedoel ik: het scherm, als ik op delete druk, ik in mn bios kom)Mijn CPU count wel weer naar 4 gegaan.

Hebben jullie nog tips voor me? Want het ligt dan niet eens aan Windows maar aan de software waarschijnlijk.
Software die ik nu heb staat in het plaatje.

Alvast bedankt voor het kijken en reacties! Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/5227/software1.png

[ Voor 27% gewijzigd door psvpas op 02-05-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:08
Hoe warm wordt alles? Volgens mij worden je componenten veel te warm waardoor je problemen krijgt. Post eens je temperaturen onder load, van zowel je processor als je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
boers706 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:26:
Hoe warm wordt alles? Volgens mij worden je componenten veel te warm waardoor je problemen krijgt. Post eens je temperaturen onder load, van zowel je processor als je videokaart.
Bedankt voor je reactie,

Nadat mijn computer gereboot is, heb ik meteen Speedfan gedownload en hier de tempraturen:
System: 36
HD1 19
HD0 21
Cpu 44
core 0 40
core 1 36
core 2 33
core 4 28

Volgens Catalyst is mijn videokaart 48.

P.s.Tijden het typen van dit bericht ook weer haperingen. Dus een reboot wilt het niet simpelweg verhelpen.

Ter verduidelijking van mijn probleem een filmpje gemaakt, waarin ik muziek afspeel en dan de hapering hoor.(geluid is vrij zacht, dus geluid moetje wat harder zetten om het te horen en te begrijpen.)

Voorbeelden@ seconden: 4, 30

EDIT2: Ik verdachte eerst Firefox ervan, maar na een uninstal bleef het nog...
EDIT3: Na nog wat experimenteren van processen uitzetten kan ik Aicharger, MSN messenger, Setpoint en iTunes uitsluiten

[ Voor 28% gewijzigd door psvpas op 02-05-2011 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20
Ok, ik heb wat tips voor je wat je zou kunnen proberen :

1. Zet T-probe functions in de bios uit
2. Update Sata controller drivers
3. Sluit HD eens aan op een andere sata port (wel zelfde controller!)
4. Update videokaart driver naar 11.4 (http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx)
5. Indien je een losse geluidskaart gebruikt, deze in een ander pci (of pci-x) slot doen

Eerste reden lijkt mss vaag, maar heb het pas geleden zelf ondervonden. precies dezelfde kwaaltjes die jij had, mijn thermal probe van mijn i5-750 bleek defect waardoor de cpu zich continu underclokte (naar 1.3 ghz), waardoor sommige dingen gewoon begonnen te haperen. na deze instelling gewijzigd te hebben draaide het systeem perfect. de snelheid van de cpu stond in de bios gewoon goed (gaf ook 2.66 ghz aan, ook in windows) maar met programma's zoals CPU-z kon ik de werkelijke snelheid zien en die was vèèl te laag.

Succes .

Nog iets gevonden van een ander forum waar je wellicht wat aan hebt , is in lijn met tip 2 :

" Asus motherboard P5K drivers installation has a fault when installing drivers for Jmicron controller for Windows. It does not ask if you want to install for IDE or SATA drive compatability, but installs for SATA either way.
This can result in audio skipping/stuttering, mouse hanging and performance loss during HDD activity, when using IDE drives on wrong drivers. Windows will wrongly identify your IDE drive as SCSI in the Device Manager.
Jmicrons stand-alone installation asks if you use IDE or SATA, and fixes this problem! "

[ Voor 49% gewijzigd door Visgek82 op 02-05-2011 12:51 . Reden: link toegevoegd + extra informatie over tip 1 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Heey!
Hartstikke bedankt voorde tips! Ik zal als ik vanavond thuis ben, een even goed lezen en kijken wat je bedoelt. Ben op dit moment niet thuis namelijk. Denk dat het ook aan mn bios instellingen moet liggen...
Ik laat het zo snel mogenlijk weten, nog maals tnx man!

Edit:
Ben er een tijdje mee bezig geweest.
Aangezien ik de nieuwste drivers van mn GPU al heb, geen optie, evenals dat ik geen geluidskaart heb(ik gebruik die van mijn moederboord)

T-probe kon ik niet vinden in mijn bios. Dus ben ik met optie 2 aan de gang gegaan.
Eerst ben ik gaan googlen, hoe moet ik dit doen? al snel werd me duidelijk dat ik Jmicron moest instaleren. Dus heb ik de nieuwste gepakt, en die ook mijn OS ondersteunde, en geinstaleerd. Resultaat? het zelfde... het bleef haperen,stotteren.

Toen ben ik verder gaan zoeken. Ik kwam van alles tegen over raid, ICH9. Dus ik dat opzoeken en toen kwam er iets uit over de chipset driver. Die bleek ook niet up to date te zijn, en na veel moeite de goeie gevonden op de site van Intel. En sinds die instalatie(en reboot) heb ik nu 10 minuten zonder zwaar irriterende haperingen achter de computer gezeten!

Dus ik denk dat het opgelost is eindelijk! Echt heel erg bedankt voor die tip en de goeie richting in sturen, Mocht het terug komen, meld ik het meteen en vraag ik jullie hulp weer om verder te zoeken!

Thanx allemaal! En special thanx @visgek24!

[ Voor 68% gewijzigd door psvpas op 03-05-2011 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Nou het was van korte duur... Het is weer terug:S

EDIT: Even de SATA op andere poorten verwisseld,schijnt nu weer goed te doen...
EDIT2: Helaas, toch niet...

Ik heb 2 SATA harde schijven, moet ik dan nog wat specifieks instellen?

[ Voor 72% gewijzigd door psvpas op 03-05-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
psvpas schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:04:
Nou het was van korte duur... Het is weer terug:S

EDIT: Even de SATA op andere poorten verwisseld,schijnt nu weer goed te doen...
EDIT2: Helaas, toch niet...

Ik heb 2 SATA harde schijven, moet ik dan nog wat specifieks instellen?
Nee, in principe zou dit niet nodig moeten zijn.

De tip van de T-probe , dit kan ook andere namen hebben in de bios , zoals CPU Thermal Sensor , T-functions, dat soort dingen. wellicht kun je daar nog eens naar kijken.

P.s zijn die haperingen alleen tijdens het browsen? of ook bij andere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Visgek24 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:59:
[...]

Nee, in principe zou dit niet nodig moeten zijn.

De tip van de T-probe , dit kan ook andere namen hebben in de bios , zoals CPU Thermal Sensor , T-functions, dat soort dingen. wellicht kun je daar nog eens naar kijken.

P.s zijn die haperingen alleen tijdens het browsen? of ook bij andere dingen?
Oke, dus het gaat om het underclocken van de CPU... Ik ga zo eens op zoek. Ik dacht dat het Intel Speedstep heet bij mij.
De haperingen zijn niet alleen bij het browsen. Maar zo ook tijdens het gamen terwijl het firefox.exe proces uit staat.

Ik zie op verschillende fora ook dat er iets met de AHCI ACPI etc etc etc... Dus ik speel ook een beetje met de Bios instellingen en als het niet stabiel is/niet opstart: Load default bios settings

[ Voor 13% gewijzigd door psvpas op 03-05-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
psvpas schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:10:
[...]

Oke, dus het gaat om het underclocken van de CPU... Ik ga zo eens op zoek. Ik dacht dat het Intel Speedstep heet bij mij.
De haperingen zijn niet alleen bij het browsen. Maar zo ook tijdens het gamen terwijl het firefox.exe proces uit staat.

Ik zie op verschillende fora ook dat er iets met de AHCI ACPI etc etc etc... Dus ik speel ook een beetje met de Bios instellingen en als het niet stabiel is/niet opstart: Load default bios settings
Kun je proberen inderdaad.

Iets wat me ook nog te binnen schiet , het lijkt mij om een IRQ conflict te gaan. wat je kunt proberen is een optie te vinden in de bios die heet "Plug & play capable OS" of iets dergelijks. Als dit op Nee staat , probeer het eens op Ja en andersom. dit heeft te maken met het toewijzen van IRQ's, bij sommige pc's doet Windows dit beter, bij andere de bios. Wat je wellicht wel krijgt als je die optie wijzigd , is dat Windows 7 nieuwe hardware vind (die hij eerder al kende, maar nu anders ingedeeld is) , maar dat is niet erg.

Btw, gebruik je een wireless internet kaart en/of dongle? die krengen willen ook nog wel eens voor dit soort vreemd gedrag zorgen.. Mocht je er een hebben, verwijder deze eens uit apparaatbeheer of unplug 'm , niet uitschakelen maar echt even verwijderen. kijken of het probleem dan opgelost is.

Nog een tip , probeer windows eens in veilige modus op te starten. die doe je door vòòr het windows logo komt tijdens het opstarten op F8 te drukken , en dan te kiezen voor veilige modus. Er worden dan geen drivers geladen, en je zit met een lage resolutie te werken, maar probeer dat voor de time being even uit , en kijk of daar de haperingen zich ook voordoen. mocht dat zo zijn lijkt het meer om een hardware probleem te gaan dan om software.

P.S speedstep , C1E en dat soort dingen zijn niet wat ik bedoel. maar laat dat maar die dingen maar even voor wat het is , denk dat het probleem ergens anders zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Visgek82 op 03-05-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfran
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-02-2020
Met alle respect,maar ik denk echt dat het aan een harde schijf ligt...
Waarom..wel nu omdat we het zelf meegemaakt hebben met een spiksplinternieuwe Hitachi-schijf.
Let wel alle testen waren goed..,maar na vervangen van de schijf waren de problemen ineens weg en draaide alles als een zonnetje..

Waarom en hoe..ik weet het niet echt,maar als niets helpt kun je het allicht proberen.

Veel suc6. 8)

als het je koud laat,is je hart op slot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
alfran schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:52:
Met alle respect,maar ik denk echt dat het aan een harde schijf ligt...
Waarom..wel nu omdat we het zelf meegemaakt hebben met een spiksplinternieuwe Hitachi-schijf.
Let wel alle testen waren goed..,maar na vervangen van de schijf waren de problemen ineens weg en draaide alles als een zonnetje..

Waarom en hoe..ik weet het niet echt,maar als niets helpt kun je het allicht proberen.

Veel suc6. 8)
Zou kunnen.. maar als de TS geen schijf heeft liggen is dit iets moeilijker te testen dan wat ik gevraagd had.

Tis een pittig probleempje, ben benieuwd naar zijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
een dergelijke hapering kan inderdaad aan een harddisk liggen, heb je al eens naar de smart waardes gekeken?
als je maar 2 harddisks hebt (en vermoedelijk 1 dvd-drive), alles aansluiten op de ICH controller
de jmicron controller is rommel, die zet je indien mogelijk in het bios gewoon uit of disabled in windows
ik heb ook al eens gelezen dat het soms nuttig is om een poortje over te slaan (dus gebruikt je bv SATA1, SATA3 en SATA5)

zoek ook eens naar nieuwere audio-drivers, die dingen worden ook dikwijls geupdate (soms wel moeilijk te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ik ga voor de oplossing gewoon het rijtje af: dus eerst heb ik de Plug and play van Off naar On gezet. Eerste indruk is goed, maar dat heb ik al vaker gehad:P Maar terwijl ik dit typ... Weer een hapering. Dus dat lost em niet op. Kan het trouwens wel worden veroorzaakt door een BIOS instelling?

Ik heb inderdaad draadloos internet. Een Linksys WMP600N Adapter. Daarvan heb ik slechts 2 streepjes van de 6 ontvangst. Binnenkort komt de router wat dichter bij te staan. Maar die situatie ligt wat lastiger. Maar die komt hopelijk snel dichterbij te staan. Ik ga nu ook even die kaart verwijderen en testen.

Op dit moment werk ik met 2 harddisks. Beide van Samsung. 1 van 750 gig(HD753LJ) en 1 van 1,5 TB(HD154UI) Windows staat op de 750 Gig HD.
Ik heb al een schijfcontrole laten uitvoeren op mijn C schijf. Ik zal nu ook even mijn overige partities doen.(die niet mee geformatteerd zijn bij de herinstallatie van Windows).
@catfish
Hoe check ik de smart waardes? Ik heb inderdaad 'maar' 2 Harddisks en 1 DVD drive. Ik heb geen idee wanneer ik iets op de ICH controller aansluit, en wanneer Jmicron.
Ik heb slechts 4 SATA aansluitingen, dus om en om gaat niet:P
Southbridge
4 xSATA 3 Gb/s ports
JMicron® JMB363 PATA and SATA controller
1 xUltraDMA 133/100/66 for up to 2 PATA devices
1 xExternal SATA 3.0 Gb/s port (SATA On-the-Go)
1 xSATA 3.0 Gb/s ports
Support RAID 0,1,JBOD
http://www.teknohaber.com/userfiles/000000056671eg5.jpg
Zou je misschien iets kunnen aangeven wat ik dan waar moet aansluiten? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
psvpas schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:55:
Ik ga voor de oplossing gewoon het rijtje af: dus eerst heb ik de Plug and play van Off naar On gezet. Eerste indruk is goed, maar dat heb ik al vaker gehad:P Maar terwijl ik dit typ... Weer een hapering. Dus dat lost em niet op. Kan het trouwens wel worden veroorzaakt door een BIOS instelling?

Ik heb inderdaad draadloos internet. Een Linksys WMP600N Adapter. Daarvan heb ik slechts 2 streepjes van de 6 ontvangst. Binnenkort komt de router wat dichter bij te staan. Maar die situatie ligt wat lastiger. Maar die komt hopelijk snel dichterbij te staan. Ik ga nu ook even die kaart verwijderen en testen.

Op dit moment werk ik met 2 harddisks. Beide van Samsung. 1 van 750 gig(HD753LJ) en 1 van 1,5 TB(HD154UI) Windows staat op de 750 Gig HD.
Ik heb al een schijfcontrole laten uitvoeren op mijn C schijf. Ik zal nu ook even mijn overige partities doen.(die niet mee geformatteerd zijn bij de herinstallatie van Windows).
@catfish
Hoe check ik de smart waardes? Ik heb inderdaad 'maar' 2 Harddisks en 1 DVD drive. Ik heb geen idee wanneer ik iets op de ICH controller aansluit, en wanneer Jmicron.
Ik heb slechts 4 SATA aansluitingen, dus om en om gaat niet:P

[...]

http://www.teknohaber.com/userfiles/000000056671eg5.jpg
Zou je misschien iets kunnen aangeven wat ik dan waar moet aansluiten? _/-\o_
Even in het boekje van je moederbord kijken, er zitten meerdere sata aansluitingen op je moederbord. waarschijnlijk 4 zwarte en 1 of 2 rode. zwart zal waarschijnlijk van de intel chipset zijn (ICH) en de rode van de Jmicron. ikzelf heb aardig goede ervaringen met Jmicron , maar dat kan wisselen inderdaad.

Let wel op dat je niet de sata-kabel van de harde schijf op een andere controller aansluit , dikke kans dat je dan blauwe schermen gaat krijgen en Windows niet meer wil opstarten. wees daar dus voorzichtig mee.

Of jouw probleem door een bios instelling kan komen weet ik niet. het kan wel een indirect gevolg zijn van een combinatie van instellingen , dat is altijd lastig te bepalen.

Je kunt smart waardes van je harde schijf met meerdere tools uitlezen , een daarvan is speedfan (http://www.filehippo.com/...bd70a0aa567049543e0ef60f/ S.M.A.R.T tab in het programma) , een ander is bijvoorbeeld HDtune (http://www.hdtune.com/files/hdtune_255.exe, onder het kopje health in het programma, rood kruis).

Kijk ook even of die linksys adapter een of ander network-tooltje op de achtergrond laat draaien. kijk even in je taakbeheer of daar iets van Linksys bij staat, of rechts onderin het scherm als je op het pijltje drukt (verborgen pictogrammen weergeven). als hier een tootlje van Linksys of zo staat wat met wireless te maken heeft , sluit dat programma af of verwijder het om te testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Visgek82 op 03-05-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ik heb geen idee waar je het over hebt met de controllers. Wat doet het precies? ik ben er al wel achter gekomen dat ik 3 zwarte heb(waar van 1 apart staat van de andere, dat is de Jmicron serial ata connector) en 2 rode. De rode moet ik gebruiken voor de Boot disk en de zwarte voor data. Dus ik moet mijn 2de Harddisk(zonder OS) en Dvd drive in de zwarte doen en de Hard disk met OS in de rode. Dat is het eerste wat ik ga veranderen zo.

Ik heb speedfan al op mijn PC staan. Hoe moet ik de SMART waardes formuleren? Door mijn boot Disk te kiezen en een extended test te doen? of een short? En moet ik dan de Fitness en Performance doorgeven of de values?
Er staat inieder geval nergens een rood of geel icoontje(alleen een paar groene)
Bij een short test geeft hij aan ''No error''

Bij het veranderen van de SATA haal ik meteen de wireless kaart er even uit. Hij werkt op de standaard drivers in windows 7, dus zonder extra tools.

EDIT: alleen de SATA kabels goed zetten is niet genoeg. Ik probeer morgen zonder wireless kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door psvpas op 04-05-2011 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
psvpas schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:19:
Ik heb geen idee waar je het over hebt met de controllers. Wat doet het precies? ik ben er al wel achter gekomen dat ik 3 zwarte heb(waar van 1 apart staat van de andere, dat is de Jmicron serial ata connector) en 2 rode. De rode moet ik gebruiken voor de Boot disk en de zwarte voor data. Dus ik moet mijn 2de Harddisk(zonder OS) en Dvd drive in de zwarte doen en de Hard disk met OS in de rode. Dat is het eerste wat ik ga veranderen zo.

Ik heb speedfan al op mijn PC staan. Hoe moet ik de SMART waardes formuleren? Door mijn boot Disk te kiezen en een extended test te doen? of een short? En moet ik dan de Fitness en Performance doorgeven of de values?
Er staat inieder geval nergens een rood of geel icoontje(alleen een paar groene)
Bij een short test geeft hij aan ''No error''

Bij het veranderen van de SATA haal ik meteen de wireless kaart er even uit. Hij werkt op de standaard drivers in windows 7, dus zonder extra tools.

EDIT: alleen de SATA kabels goed zetten is niet genoeg. Ik probeer morgen zonder wireless kaart.
Ja, je zult dan de HD moeten testen waar het OS op staat. en dan het liefst een extended test, al zal deze wel wat langer duren. gooi maar een screenshotje van de resultaten van deze test hier neer, dan kijk ik wel even :)

Ik zou de schijf waar je OS op staat niet zomaar van sata poort veranderen (van kleur iig) , dat kan voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Nou ik heb em laten draaien, de extended test op mijn OS schijf. Screenie Klik hier

Had trouwens al van SATA poort gewisseld. Niks aan de hand.
Ik had nog een idee. Er stonden nog wat bestanden op andere partities van oude windows installaties die ik niet kon verwijderen. Ik heb die partitie leeg gehaald van wat ik wilde houden, en toen geformatteerd. Ook stond er dat er 50 gig in gebruik was zonder dat er iets op stond(en ik kan mijn verborgen mappen gewoon zien). Maar nu is hij geformatteerd. Op een andere schijf staat ook nog wat bestanden van de vorige windows installatie, die ben ik momenteel ook aan het leeg halen.
Btw, momenteel heb ik geen last van haperingen tijdens die test. Maar ik wil niet (weer) te vroeg juichen:P
EDIT: eerste haperingen weer gesignaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Niet om het een of ander, maar is het niet toevallig alleen je muis ? heb je toevallig een draadloze muis die op 2,4GHz zit en je hebt er bijvoorbeeld een wifi zender ernaast ? Dat was mijn probleem in elk geval. Mijn muis stotterde constant en zover ik kan zien heb jij het ook alleen met je muis ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
SanderPS3 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:20:
Niet om het een of ander, maar is het niet toevallig alleen je muis ? heb je toevallig een draadloze muis die op 2,4GHz zit en je hebt er bijvoorbeeld een wifi zender ernaast ? Dat was mijn probleem in elk geval. Mijn muis stotterde constant en zover ik kan zien heb jij het ook alleen met je muis ? :)
Bedankt voor je reactie,
Nee het is niet mijn muis. Mijn geluid hapert namelijk ook mee.
Btw, Mn muis is een Logitech MX Revolution.

[ Voor 4% gewijzigd door psvpas op 04-05-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
psvpas schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:10:
Nou ik heb em laten draaien, de extended test op mijn OS schijf. Screenie Klik hier

Had trouwens al van SATA poort gewisseld. Niks aan de hand.
Ik had nog een idee. Er stonden nog wat bestanden op andere partities van oude windows installaties die ik niet kon verwijderen. Ik heb die partitie leeg gehaald van wat ik wilde houden, en toen geformatteerd. Ook stond er dat er 50 gig in gebruik was zonder dat er iets op stond(en ik kan mijn verborgen mappen gewoon zien). Maar nu is hij geformatteerd. Op een andere schijf staat ook nog wat bestanden van de vorige windows installatie, die ben ik momenteel ook aan het leeg halen.
Btw, momenteel heb ik geen last van haperingen tijdens die test. Maar ik wil niet (weer) te vroeg juichen:P
EDIT: eerste haperingen weer gesignaleerd
Ok, ik denk dat we nu al het makkelijk te testen spul wel zo ongeveer hebben gehad. ik weet ook niet alles, maar het begint nu wel vervelende vormen aan te nemen, zeker voor jou.

Eh... ff denken hoor..

Had je veilige modus al geprobeerd? en zoja, wat waren je bevindingen?

Anders zou ik toch wellicht het moederbord gaan verdenken... Oh, er is nog wel iets wat je kunt proberen..je zou eens een linux live-cd kunnen downloaden, die ff branden, en daar vanaf opstarten. dit zijn OS-cd's die draaien vanaf CD. vaak een beetje traag, maar kijk daar eens mee of je met zo'n CD ook die haperingen hebt.

Hier kun je zo'n Live-CD downloaden : http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

Ik hoor het wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ja het is vrij lastig, en ik waardeer je hulp enorm!!!

Ik ga zo even veilige modus proberen. Ik heb zojuist ook een tijd zitten computeren zonder problemen. Maar toen ik een spel startte, begon hij al weer heeel af en toe te haperen. Overigens was mn PC wel met 70 MB/s van Hardisk 1 naar hard disk 2 aan het kopiëren.

Zodra hij zo klaar is met kopiëren, formatteer ik die partitie nog even, gooi alles terug, en probeer ik vanavond veilige modus.

Heb op dit moment het gevoel dat er niets aan de hand is zo lang ik niets 'zwaars' doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-07 13:34
Ik heb hetzelfe probleem bij al mijn computers, na het updaten van windows. Ik denk dat het gewoon een bug is in de windows update. Mensen die een wat remover gebruikt hebben hier ook last van. Zoals ik bvb. Maar voorheern met mijn windows ligitiem nog (nu niet meer want ik heb al 3x opnieuw windows geactiveerd) had ik dit zelfde probleem na enkele updates ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
wel raar dat jij ook dit probleem hebt met je samsung 750gb ( HD753LJ ) en verder heb ik nog een samsung hdd 1TB ( HD103UJ )

later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
@NiTrOcx
Dus jij hebt dezelfde 750 gig HDD?
NiTrOcx schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:06:
[...]

Ja ik denk het wel, ik heb de: HD753LJ

Deze: http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

Check anders eens met HDTune wat je read/write snelheid is. En check ook zeker je Random Access/Health van je hdd misschien is daar iets mis mee. En mijn anderen hdd ook samsung 1TB HD103UJ
deed ook raar en bleek bad sectors te hebben en niet zo'n beetje. (Maar die zijn nu weg geschreven met CHKDSK naar de MBR)

Mvg NitrOcx
Ik heb inderdaad dezelfde Harddisk (HD753LJ)
Ik zal eens Hdtune runnen. Hopelijk komt er wat uit, wordt er helemaal gek van hahahaha.
Tnx voor de tip man;-)!

[ Voor 89% gewijzigd door psvpas op 05-05-2011 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
psvpas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:41:
@NiTrOcx
Ja ik denk het wel, ik heb de: HD753LJ

Deze: http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

Check anders eens met HDTune wat je read/write snelheid is. En check ook zeker je Random Access/Health van je hdd misschien is daar iets mis mee. En mijn anderen hdd ook samsung 1TB HD103UJ
deed ook raar en bleek bad sectors te hebben en niet zo'n beetje. (Maar die zijn nu weg geschreven met CHKDSK naar de MBR)

Mvg NitrOcx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_AllocStarByte
psvpas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:41:
@NiTrOcx
PM me maar als je HDTune niet hebt.. Dan geef ik je de download link wel.

Mvg NiTrOcx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ik heb inderdaad dezelfde Harddisk (HD753LJ)
Ik zal eens Hdtune runnen. Hopelijk komt er wat uit, wordt er helemaal gek van hahahaha.
Tnx voor de tip man;-)!

Edit: bij Health staat er wel een warning.
(c7) Ultra DMA CRC Error Count
Description: Number of interface communication errors: 4
Status There were communication errors. This may be caused by a damaged cable.
Zal ik de kabel vervangen en kijken wat het doet? Het zou wel heel erg sneu zijn als dit de oplossing is:P

EDIT2: Kabel vervangen, en niet veranderd. En mijn andere Harddisk is gewoon goed.
Dus het ligt toch aan de hard disk....
Nog een keer de kabel vervangen van mn andere harddisk(die geen fouten aangaf) en nogsteeds die warning.
Andere SATA poort maakt ook niet uit.

Is het misschien een idee om heel die hard disk leeg te halen en dan geheel te formatteren?

[ Voor 26% gewijzigd door psvpas op 05-05-2011 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
psvpas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:26:

Edit: bij Health staat er wel een warning.

[...]

Is het misschien een idee om heel die hard disk leeg te halen en dan geheel te formatteren?
Lijkt me dat je de schijf beter kan vervangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Reepje op 05-05-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 21:56

epic_gram

undercover moderator

Of probeer een linux live CD, vanaf je DVD/CD speler. Daarmee gebruik je je HDD niet, dus als het echt je HDD is zou je daarmee geen problemen moeten krijgen. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ik ben nu bezig de Linux Live cd te downloaden. Daarna ff op een usb stickie zetten, kan dat ook? Of moet het persee cd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

psvpas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:47:
Ik ben nu bezig de Linux Live cd te downloaden. Daarna ff op een usb stickie zetten, kan dat ook? Of moet het persee cd zijn?
als je vanuit je bios vanaf een usb stick kan booten kan dat ook inderdaad. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
epic_gram schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:56:
[...]

als je vanuit je bios vanaf een usb stick kan booten kan dat ook inderdaad. ;)
Oke tnx, ben nou bezig met de iso op mn usb stick te instaleren.

Ik ben benieuwd!

En mocht het de harddisk zijn, niet heel erg, het is toch de 'kleine' 750 gig. Dan koop ik de 2 Tb van samsung voor een kleine 70. Kost echt geen drol meer tegenwoordig. Alleen die SSD schijven zijn nog erg duur. Maarja weer OT...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Bij mij kwam het door mijn 2e videokaart die ooit overhit was geraakt en daarna half kapot was.

Het ging zo:
1. Pc opgestart en ben aan het werk
2. Muis begint te haperen
3. Geluid begint te haperen
4. Beeld en geluid bevriesd

Dit allemaal gebeurde in zo n 15 minuten en kwam random voor. Ga niet zomaar hardware vervangen. Dat deed ik wel en het bleek dat een videokaartje van 20 euro(geforce 210) kapot was terwijl ik het onderstaande heb gedaan:
1. WIndows 3x opnieuw geinstalleerd
2. SSD van 120 gb gekocht voor 200 euro
3. Voeding van 1000 watt voor 160 euro gekocht

En het kwam allemaal doordat de videokaart niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

com2,1ghz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:42:
Bij mij kwam het door mijn 2e videokaart die ooit overhit was geraakt en daarna half kapot was.

Het ging zo:
1. Pc opgestart en ben aan het werk
2. Muis begint te haperen
3. Geluid begint te haperen
4. Beeld en geluid bevriesd

Dit allemaal gebeurde in zo n 15 minuten en kwam random voor. Ga niet zomaar hardware vervangen. Dat deed ik wel en het bleek dat een videokaartje van 20 euro(geforce 210) kapot was terwijl ik het onderstaande heb gedaan:
1. WIndows 3x opnieuw geinstalleerd
2. SSD van 120 gb gekocht voor 200 euro
3. Voeding van 1000 watt voor 160 euro gekocht

En het kwam allemaal doordat de videokaart niet goed was.
met alle respect hoor, maar waarom in hemelsnaam een voeding van 1000 watt voor een geforce 210?

En die SSD is juist een hele goede investering, kan ik iedereen aanraden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
epic_gram schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:55:
[...]

met alle respect hoor, maar waarom in hemelsnaam een voeding van 1000 watt voor een geforce 210? :')

En die SSD is juist een hele goede investering, kan ik iedereen aanraden. d:)b
offtopic:
Omdat dit mijn setup is:
Asus p6t se
I7 930
3x 2 gb ddr3
Geforce GTX260
Geforce 210(nu draait mijn gebakken 8800GTS ipv 210)
5 harde schijven

Mij werd daardoor ook aangeraden om een ander voeding te halen. Een voeding gaat niet zo gauw kapot en heb daarom meteen de Coolermaster SilentPro1000 watt gekocht. Mijn Corsair HX520W ligt daardoor in de kast te rotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Zojuist 2 uur met ubuntu gedraaid van mn usb stick.
Niks aan de hand, VLC geinstalleerd en muziekje gedraait. Muziek was niet top kwaliteit, maar t ging mij om die haperingen. Geen 1.

Ik start Windows op, en het eerste wat ik hoor is het haperend opstart geluidje van Windows 7.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Windows installeren op die 2e schijf en die andere afkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

je hebt nu inderdaad wel de HDD uitgesloten. Zonder HDD werkt het immers prima. Je zou het nog even kunnen testen met HDtune oid om het ECHT zeker te weten maar ik zou inderdaad een andere HDD proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
epic_gram schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:56:
je hebt nu inderdaad wel de HDD uitgesloten. Zonder HDD werkt het immers prima. Je zou het nog even kunnen testen met HDtune oid om het ECHT zeker te weten maar ik zou inderdaad een andere HDD proberen. :)
Welke test moet ik draaien bij HDtune?
alavst bedankt;-)
Zal daarna meteen eventjes windows op die andere HD draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3nn0M3nn0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 09:39
Ik heb een soortgelijk probleem gehad op een wat oudere PC.

Ik had toen nooit geluid, hij werd alleen maar gebruikt als internet/tekstverwerker. Maar toen ik een muziekje wou luisteren, deed het geluid raar! Maar toen de PC nog 'nieuw' was, deed hij dat niet!

Het eerste wat ik deed was een BIOS-reset (het was toch een rommelbakkie) en voila, alles werkte weer. Het bleek een probleem te zijn met de CPU en de memory, iets met hoe de memory bepaalde dingen verwerkte.

Ik had namelijk ooit 2 extra RAM stickjes van 256mb toegevoegd, die andere timings en snelheden hadden.

Een BIOS-reset is zeker aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

psvpas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:59:
[...]

Welke test moet ik draaien bij HDtune?
alavst bedankt;-)
Zal daarna meteen eventjes windows op die andere HD draaien.
HDtune is gewoon een benchmark. :) Je moet dan even kijken of je rare afwijkingen hebt in je grafiekje. Als je daar rare dingen in ziet is het duidelijk dat je HDD problemen geeft, maar aan de andere kant, als die grafiek er wel gewoon normaal uitziet is het denk ik nogsteeds je HDD. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
psvpas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:30:
Zojuist 2 uur met ubuntu gedraaid van mn usb stick.
Niks aan de hand, VLC geinstalleerd en muziekje gedraait. Muziek was niet top kwaliteit, maar t ging mij om die haperingen. Geen 1.

Ik start Windows op, en het eerste wat ik hoor is het haperend opstart geluidje van Windows 7.

Wat denken jullie?
Lijkt dan inderdaad aan de HD te liggen.. Ik zou de HD clonen of gewoon een nieuwe HD kopen en daar windows eens vers op installeren, kijken of het dan wèl goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOEBI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 07:12
Tijdje geleden hetzelfde probleem gehad. Nieuwe install Win 7 HP x64 gedaan, nog hetzelfde probleem. :(
Bleek dat sommige drivers niet met elkaar overweg konden 8)7 . Een her-installatie van de ICH9-drivers, een oudere versie, heeft toen uiteindelijk mijn probleem opgelost! :)

Check 's met dit tooltje: klik

I hope I didn’t brain my damage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ik ben er uit. Ik heb een SSD harddisk besteld bij Mycom. OCZ 60 gig op aanraden van mijn oom.
Ik ga alles even overkopieren naar mijn 1,5 TB harddisk van wat ik wil houden. Morgen meteen windows instaleren daarop

Mn oom zei ook dat er nog iets 'moest' worden ingesteld om het maximale uit je SSD schijf te halen. Weet iemand dan waar hij het over heeft?

En een Bios reset, moet ik hem dan CMOS clearen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
psvpas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:54:
Ik ben er uit. Ik heb een SSD harddisk besteld bij Mycom. OCZ 60 gig op aanraden van mijn oom.
Ik ga alles even overkopieren naar mijn 1,5 TB harddisk van wat ik wil houden. Morgen meteen windows instaleren daarop

Mn oom zei ook dat er nog iets 'moest' worden ingesteld om het maximale uit je SSD schijf te halen. Weet iemand dan waar hij het over heeft?

En een Bios reset, moet ik hem dan CMOS clearen?
Hij bedoeld waarschijnlijk de Trim functie. Deze staat automatisch ingeschakeld in windows 7.
Je moet alleen nooit defragmenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
com2,1ghz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:05:
[...]

Hij bedoeld waarschijnlijk de Trim functie. Deze staat automatisch ingeschakeld in windows 7.
Je moet alleen nooit defragmenteren.
Ok de Trim functie, maar das mooi dat die automatisch staat ingesteld.
Nooit defragmenteren. Nooit vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
psvpas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:10:
[...]

Ok de Trim functie, maar das mooi dat die automatisch staat ingesteld.
Nooit defragmenteren. Nooit vergeten :)
Ik heb het voor de zekerheid opgezocht. Wanneer windows je opslag apparaat als een SSD herkent, DAN schakelt hij trim in.
Je kan dit controleren door Disk Defragmentor te starten en Select Disk te gaan doen. Wanneer windows je SSD gedetecteerd heeft, dan zie je hem niet in de lijst staan.
Stel dat je hem wel ziet, dan denkt windows dat het een gewone hdd is.Je ziet hem iig wel als drive letter maar niet wanneer je dus op Select Disk drukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
com2,1ghz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:17:
[...]

Ik heb het voor de zekerheid opgezocht. Wanneer windows je opslag apparaat als een SSD herkent, DAN schakelt hij trim in.
Je kan dit controleren door Disk Defragmentor te starten en Select Disk te gaan doen. Wanneer windows je SSD gedetecteerd heeft, dan zie je hem niet in de lijst staan.
Stel dat je hem wel ziet, dan denkt windows dat het een gewone hdd is.Je ziet hem iig wel als drive letter maar niet wanneer je dus op Select Disk drukt :)
Oke, bedankt voor de uitleg! Zal het morgen vanzelf allemaal zien! Kan niet wachten tot die vervelende hapering weg is hahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
psvpas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:19:
[...]

Oke, bedankt voor de uitleg! Zal het morgen vanzelf allemaal zien! Kan niet wachten tot die vervelende hapering weg is hahahah
Ik heb toevallig gister mijn pc helemaal opnieuw in elkaar gezet omdat mijn pc uitviel als de videokaart 1 tikje kreeg(vast een aarding probleem)

Dus nadat ik hem in elkaar had gezet, had ik het probleem weer dat hij ging haperen. Dit keer conflicte mijn geluidskaart met de onboard IDE controller. Ik heb de drivers van de IDE controller geinstalleerd en opeens kreeg hij een ander IRQ en waren mijn problemen opnieuw opgelost(zonder dat ik een USB controller uit moest schakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
com2,1ghz schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:30:
[...]

Ik heb toevallig gister mijn pc helemaal opnieuw in elkaar gezet omdat mijn pc uitviel als de videokaart 1 tikje kreeg(vast een aarding probleem)

Dus nadat ik hem in elkaar had gezet, had ik het probleem weer dat hij ging haperen. Dit keer conflicte mijn geluidskaart met de onboard IDE controller. Ik heb de drivers van de IDE controller geinstalleerd en opeens kreeg hij een ander IRQ en waren mijn problemen opnieuw opgelost(zonder dat ik een USB controller uit moest schakelen)
Ik snap niet precies hoe het zit met die controllers. Ik sluit gewoon mn sata harddisk aan op een sata poort en het is goed... neem ik aan? Raid IDE AHCI en ga zo maar door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Je moet je sata controller op AHCI zetten voor SSD en windows 7. Het beste voordat je begint met (quick) formatteren en installeren.

Hier staan nog een berg tips :)

http://www.ocztechnologyf...E-amp-FAQ-ABC-for-OCZ-SSD

[ Voor 121% gewijzigd door luckyjan op 06-05-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Dankje voor de link.

Inmiddels Windows erop staan. Bizar snel. Waar iTunes normaal zo'n 5 minuten over deed. stond er in 1 minuut op.
Van het moment dat Windows begint te laden, tot ik alles kan doen en het eset logo weg is, 35 seconden.
En het beste komt nog: Geen haperingen meer! tenminste, tot nu toe.... :P

Ben nu bezig met een low level format van die vorige os harddisk...

[ Voor 10% gewijzigd door psvpas op 06-05-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0ob0o
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Als je windows op je ssd installled kan je het beste je andere schijven los koppelen en natuurlijk je sata controller voor dat je windows erop zet op AHCI instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Heb ik gedaan. Eerst loskoppelen van de andere schijven. Toen de ssd aan gesloten(zit nu in de Jmicron aansluiting). Die heb ik op AHCI gezet.(Stond ie eigenlijk al...) Toen windows geinstaleerd, wat drivers erop. Toen de andere sata aangesloten. En nu die 'kapotte aan het formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/9742/benchmarku.png

Klopt dit wel?

[ Voor 19% gewijzigd door psvpas op 06-05-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Oei, ik hoorde zojuist een hapering :|

Latency tooltje van DOEBI zegt het volgende:
Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.

[ Voor 83% gewijzigd door psvpas op 07-05-2011 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOEBI
Toen ik dus last had van de "haperingen" heb ik uiteindelijk de drivers voor de IHC9 gedeïnstalleerd en een oudere versie geïnstalleerd. Toen was het probleem verholpen. Was op een Asus P5E mobo, misschien dat je er iets aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Dankje voor de tip!

Ik ga dalijk eerst de Jmicron driver instaleren, een van de eerste tips van dit topic. Aangezien ik nu wel jmicron zit aangesloten.
Pak dan gelijk de nieuwste chipset drivers mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Nu ziet mn apparaat beheer mn SSD disk als SCSI, is dat wel goed?
Volgens benchmarks 'slechts' 117 mb/s lezen...

EDIT:
Ongelooflijk, ik weer nu eindelijk wat het veroorzaakt!
Programmas die ik heb draaien:
DPC Latency checker (checkt de haperingen)
OCZ Technology toolbox
iTunes
Apparaat beheer.

Als ik alles standaard heb staan, en in het OZC programma op drives druk, dan komt er een haperingen en geeft Latency check dat aan. Als ik dan mn Wireless internet kaart uitschakel in Apparaatbeheer. en dan op drives druk, NIKS. Dus het ligt aan de wireless kaart drivers!
Volgens mij was het Visgek24 die dat ook al voorstelde, maar ik vergat om dat nog te proberen. Maar nu eindelijk weet ik wat het veroorzaakt.

Aangezien de nieuwste stuurprogramma's ervoor zijn geinstaleerd, wat kan er helpen? Een ander PCI slot?

EDIT2: Op dit moment lijkt een ander PCI slot het te verhelpen. Geen rare hapering meer als ik de handeling die hier boven sta doe.
Het mooie is dat ik hier wel een SSD schijf heb aan overgehouden:D

[ Voor 86% gewijzigd door psvpas op 07-05-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOEBI
Probeer 's oudere drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
DOEBI schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:10:
Probeer 's oudere drivers...
Oude Jmicron drivers?
EDIT: gelukt om de Jmicron drivers te unisntallen. Ook de firmware van de SSD geupdate.
Geeft nu een minimum van 114,7 MB/s en Max 160.0 MB/s en een gemiddelde van 143.1 MB/s!

Windows opstarten in 25 seconden is ook niet echt slecht denk ik... :>

Ik wil ook iedereen die heeft geholpen heel erg bedanken! Echt super dat jullie hebben geholpen! Bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door psvpas op 07-05-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOEBI
Voor je wireless. Op een of andere manier hebben deze drivers een conflict met één of meerdere drivers. Dus als de nieuwste driver niet goed werkt, probeer dan een andere versie.

EDIT: En? Zijn de haperingen weg?

[ Voor 9% gewijzigd door DOEBI op 07-05-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ja het is helemaal weg, lag dus aan het PCI slot :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
psvpas schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:14:
Ja het is helemaal weg, lag dus aan het PCI slot :o
Gefeliciteerd :)

Het is jammer dat ik het schijnbaar toch in de verkeerde richting zocht en je zoveel hebt moeten doen wat uiteindelijk toch geen resultaat had, maar ben blij dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik heb trouwens ook behoorlijk last van dit probleem. Door alleen al de wireless pci kaart uit te schakelen in apparaatbeheer lijkt het probleem nu al 10 minuten opgelost!
Pagina: 1