Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GT5, hoe het simpelweg beter had gekund

Pagina: 1
Acties:

• disguisedpotato
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-04 19:00
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een fan van GT, maar:

Stel dat gt5 gerenderd werd in 720p, zoals uncharted 2 en killzone 3, dan hadden we geen plat gras gehad, geen blokkerige schaduwen, geen flikkeringen, geen low res textures en dat soort verschijnselen die de grafische kwaliteit zwaar naar beneden halen.

Stel dat de premium auto's iets minder gedetailleerd waren, dit zie je toch alleen in photomode. Dan was er tijd geweest voor misschien wel 400 premium cars, alsnog mooier dan de auto's in Forza 3. Als er ook nog is geen standard cars waren, was 400 premiums al helemaal haalbaar geweest, bovendien snappen veel mensen het principe standard car niet. Als ze een standard zien denken ze meteen dat gt5 een lelijk spel is.

In 5 jaar tijd had er meer tijd gestoken kunnen zijn in het tunen van auto's, en er hadden wat meer locaties ingekund. Dingen zoals nascar zijn eigenlijk overbodig en kosten alleen maar tijd, het merendeel van de mensen vindt de nascar special saai.

Bovendien vraag ik me af, waarom ziet Rome circuit er zo mooi uit, maar ziet de top gear test track eruit als een ps2 track? Net als de Nordschleife is best mooi, maar de GP is dan weer heel lelijk. Special stage route is volgens mij echt gewoon een kopie vanuit gt4, zijn er soms ook standard circuits?

En waarom, als er toch al dynamisch weer is, kan je niet gewoon de tijd van de dag en het type weer instellen als je een practice race doet, hoeveel moeite is dit nou om te maken, als dit toch al door de makers instelbaar is voor de events.

En als ze dan toch per se standards en premiums moeten, waarom een veyron als standard en een prius als premium. Ze gebruiken in A-spec ook meer standards dan premiums!

Dan nog een van de gaarste dingen: je kan je auto wassen, maar dit heeft helemaal geen effect! Waarom kan het dan in hemelsnaam, en waarom kan je in arcade niet al je auto's gebruiken. Vragen, vragen...

Weet iemand misschien waarom dit zo is gedaan door PD, het lijkt zo onlogisch :P. Is Kaz de weg kwijt geraakt? Verpest een manager de boel? Druk van Sony? wie weet het..

• jhonno
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-08-2013
er is er maar 1 die daar het antwoord op weet en die woont in japan

• bdalenoord
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-04 16:11
Het ging om druk van de spelers... en beperkingen met betrekking tot de hardware... de PS3 kan veel beter niet aan... Verder is er heel veel gekopieërd uit GT4 omdat wanneer ze alles op nieuw zouden gaan zijn vormgeven konden ze de release niet meer halen voor de PS3, en voor de PS4 was het spel dan weer niet mooi genoeg geweest.

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Ik mis vooral de uitdaging; óf je bent verreweg underpowered, óf overpowered. Het kostte mij meer tijd om een ideale auto qua uitdaging te vinden voor een race, dan het daadwerkelijk racen. Erg jammer imho.

• disguisedpotato
Ja ik ben vooral op het grafische aspect in gegaan, maar A-spec is idd niet echt ideaal, en B-spec laat ook een beetje te wensen over, het is gewoon letterlijk A-spec maar dan rijdt er en AI voor je, het had veel leuker gekund dat je meer commando's had, je kan nu echt alleen maar afremmen, harder, inhalen en tempo vasthouden kiezen.

Maar grafisch had het volgens mij dus wel beter gekund, als ze minder detail in de auto's hadden gestoken en het op 720p zouden draaien. Hiervoor terug krijg je dan misschien mooie schaduwen, minder hoekig landschap en misschien zelfs 3d bomen.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
quote:
disguisedpotato schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:27:
en waarom kan je in arcade niet al je auto's gebruiken. Vragen, vragen...
ook niet als je al je wagens als favoriet instelt?

Fujifilm X-T2 || 23mm f/2 || 35mm f/2 || 50mm f/2

• disguisedpotato
Volgens mij is er een maximum aan favorieten. Maar stel dat dat niet zo is, dan nog is het irritant om al je wagens als favoriet in te moeten stellen.

edit: favortieten is favorieten :p

disguisedpotato wijzigde deze reactie 30-03-2011 00:14 (11%)

• Marando
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-04 23:32

Marando

Muziekje?

En toch... ziet GT5 er veel mooier uit dan NFS:Shift2, zo, dat is echt een tegenvaller, niet normaal!

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:47

MrBubbles

Ik mis je

quote:
bdalenoord schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:49:
Het ging om druk van de spelers... en beperkingen met betrekking tot de hardware... de PS3 kan veel beter niet aan... Verder is er heel veel gekopieërd uit GT4 omdat wanneer ze alles op nieuw zouden gaan zijn vormgeven konden ze de release niet meer halen voor de PS3, en voor de PS4 was het spel dan weer niet mooi genoeg geweest.
Volgens mij ging het vooral om de druk die ze zichzelf opgelegd hadden. Iedereen kan bedenken dat als je veel opties in een game stopt met de huidige consoles dat die beperkingen aan een andere kant heeft. Dus weerseffecten met dikke graphics werkt gewoon nog niet, net zoals dat enorm slecht uitgewerkte dag en nacht ritme in de game.
Zo wilden zelf veel te veel, hebben gamers daar lekker mee gemaakt door zo nu en dan wat nieuwe opties de wereld in te slingeren en uiteindelijk is het gewoon niet haalbaar op een fatsoenlijk niveau. Als er al druk geweest is van buitenaf dan is het Sony geweest die het ook wel eens welletjes vond.

Beter hadden ze minder auto's in de game kunnen verwerken, de photomode eruit kunnen halen en zich richten op bijvoorbeeld 200 premiums met cockpit, realistisch geluid en bijbehorend rijgedrag. Later hadden ze immers altijd nog extra carpacks uit kunnen brengen door dlc.

I didn't ask for this, I was chosen.

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:23
quote:
disguisedpotato schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:27:

Stel dat gt5 gerenderd werd in 720p, zoals uncharted 2 en killzone 3, dan hadden we geen plat gras gehad, geen blokkerige schaduwen, geen flikkeringen, geen low res textures en dat soort verschijnselen die de grafische kwaliteit zwaar naar beneden halen.
quote:
disguisedpotato schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:43:
Maar grafisch had het volgens mij dus wel beter gekund, als ze minder detail in de auto's hadden gestoken en het op 720p zouden draaien. Hiervoor terug krijg je dan misschien mooie schaduwen, minder hoekig landschap en misschien zelfs 3d bomen.
Mag ik jullie erop wijzen dat dingen die hier genoemd worden helemaal niks met de schermresolutie te maken hebben? :)

Schuey wijzigde deze reactie 31-03-2011 13:36 (39%)

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 28-11-2018
Ik heb geen verstand van deze game, maar op grafische power kan je op de ps3 de komende 5(of langer) jaar nog wel echt heel erg veel vooruitgang verwachten, simpel weg omdat het lang duurt voordat er optimaal geprogrameerd wordt.

Op al je GT5 vragen weet ik het antwoord niet, wel kan ik je zeggen dat ik dit gevoel bij teveel andere games heb gedaan. Dat dingen soms zo logisch en simpel lijken en dan doen ze het niet, onbegrijpelijk.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• yzx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-12-2017
Klagen over graphic van games, pfff
Crash bandicoot van op de PS1 waren ook niet top voor hun tijd en toch speelde ik hem gewoon grijs tot 3 maal toe gewoon voor de gameplay.

Als je de videos ziet van wat er maximaal van grafisch kracht uit gehaalt kan worden dan kost je Ps3 geen 400euro meer, de ps3 zit gewoon aan zijn maximum, het heeft gewoon teweinig geheugen enz.

En misschien moeten ze de PS4 voor jouw dan uitbrengen 1 voor de gewone consument en 1 voor de grafische fan boys zodat je hem elke maand kan upgrade :P

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Roadrunner
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-04 09:28
Ik heb een tijdje terug een interview gelezen met Kazunori Yamauchi waarin werd ingegaan op problemen met de performance van de PS3 tijdens de ontwikkeling van GT5. Sorry, kan het interview zo gauw niet meer vinden.
De framerate was niet constant waardoor ze uiteindelijk consessies hebben moeten doen om te zorgen dat het spel op een constante framerate van 60 fps zou werken. Met GT5 zit de PS3 dus zo'n beetje aan z'n max. Ze hadden de omgevingen wel iets meer diepgang kunnen geven maar dit had dan als gevolg dat de framerate zo nu en dan zou kunnen inzakken en dat wil je niet. Ze hebben er goed aan gedaan om ervoor te zorgen dat het spel gewoon soepel loopt. Ik ben dik tevreden met de graphics van GT5.

Steam Profiel / World Of Trucks

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:09
quote:
yzx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:20:
Klagen over graphic van games, pfff
Crash bandicoot van op de PS1 waren ook niet top voor hun tijd en toch speelde ik hem gewoon grijs tot 3 maal toe gewoon voor de gameplay.

Als je de videos ziet van wat er maximaal van grafisch kracht uit gehaalt kan worden dan kost je Ps3 geen 400euro meer, de ps3 zit gewoon aan zijn maximum, het heeft gewoon teweinig geheugen enz.

En misschien moeten ze de PS4 voor jouw dan uitbrengen 1 voor de gewone consument en 1 voor de grafische fan boys zodat je hem elke maand kan upgrade :P
Het gaat niet om de graphics an sich, maar het gaat over de belachelijke hypocracy (weet het NL woord niet) dat de ontwikkelaar heeft en de enorm lange ontwikkeltijd en de verhalen over dat ze het mooiste spel wilden maken en dat het daarom 5 jaar heeft geduurd en over de rare verhoudingen dat sommige tracks of auto's supermooi zijn en anderen weer niet. Ik sluit me wat dat betreft aan bij de topicstarter.

• themac1983
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-01 11:52

themac1983

www.4xracing.co.uk

Ik moet toch echt zeggen dat ik het met de aardappelman eens ben.

Als er 5 jaar lang wordt geroepen dat het de vetste game ooit word, met onvoorstelbare graphics EN detail, met uitgebruide tuning opties en Nascar/WRC etc... Dan is GT5 een tegenvaller.

Als er gezegt was, we maken GT5, dit is GT4 maar dan upscaled naar PS3 graphics met wat extra opties en premium uitgewerkte auto's. Dan is het een goed geslaagd iets.

Dit spel maakt de (belachelijk hoge) ver wachtingen niet waar helaas.

Blijft in mijn ogen wel het beste racegame voor de SP3 tot nu toe en ik vermaak me er ook zeker mee trouwens.

I-racing Profile

• Voxalizer
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Over de graphics ben ik nog wel tevreden, ik vind het probleem meer dat het in mijn ogen zo'n simpel klinisch spel is. En dan niet simpel als in makkelijk, maar simpel als in beperkt. De AI zit zo op rails dat het geen AI kan worden genoemd, het schademodel is zo beperkt dat het net zo goed had kunnen worden weggelaten. Het racen op zich draait meer om het kiezen van de juiste auto dan echt racen, wil je het spannend maken dan moet je voor jezelf restricties bedenken... Kom op zeg!

Het gevoel van het rijden an sich is prima. Er zit een goed gevoel van snelheid in de game, en de physics tijdens het rijden zijn ook prima voor zover ik het kan beoordelen.

De verschillende license tests en specials vond ik leuk om te doen, iig leuke uitdaging (met DS3). Rally vond ik wat simpel arcade-achtig uitgewerkt en kwam op mij over als "het zit iig in de game". Nascar was tof, had ik graag meer van gezien.
Aspec is qua uitdaging echter bijna net zo spannend als het kijken naar een groeiende grasspriet. Hetzelfde geldt voor bspec vind ik. In beide gevallen knal je met de juiste auto moeiteloos naar plek 1. Leuk dat ze verschillende typen coureurs bedacht hebben, maar de verschillen zijn wel heel erg minimaal.

Oh, en arcade mode splitscreen alleen mogelijk in 1vs1? WTF!

Ik kan nog wel even doorgaan over in mijn ogen te lange laadtijden tussen menu's (probeer maar eens 10 auto's achter elkaar te kopen bijv.), gebrek aan leaderboards, omslachtig garagesysteem, beperkt replay-systeem (fastforward, rewind?), te weinig content om lvl 40 te worden zonder hersenloos grinden, de onzin van standard en premium cars, meh.

En toch is het de beste racegame voor de PS3, lol.

PSN / Steam: Voxalizer // Common sense isn't very common.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:32
quote:
Als er 5 jaar lang wordt geroepen dat het de vetste game ooit word,
Dat is iets wat de fanboys hebben geroepen maar niet het dev team. Het enige wat ze gezegd hebben is dat ze poogden er het best mogelijke uit te halen. Dat de fantasie er daarmee aan de wandel is gegaan moet je niet als argument gebruiken om het eindresultaat onderuit te halen.

GT5 heeft ontegenzeggelijke zwakke punten, maar uiteindelijk heb je gewoon ongelooflijk veel value for money, heel wat meer dan met de gemiddelde FPS waar je evenveel centen voor neertelt.

Elk spel kan altijd beter. Misschien komt het in GT6, misschien nooit. In de tussentijd kan je je bekocht voelen over GT5 of gewoon accepteren dat je een hele hoop dingen in het spel hebt zitten waar je wel blij mee kan zijn :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Op grafische power is de PS3 enigszins beperkt, je ziet dat het duidelijk achter begint te lopen op de X360. Het ziet er bij tijd en wijlen nog leuk uit maar daar is alles ook mee gezegd. Op gameplay, het is best een leuk spel maar na alle storm van kritiek snap ik niet waarom er niets mee gedaan is. Er is immers tijd genoeg voor geweest. Wat dat betreft vrees ik ook het ergste voor GT6, de stijfkoppigheid van de ontwikkelaars en wellicht onvermogen (zie schademodelverplichtingen, welke fabrikant vindt 't leuk dat z'n auto aan prak kan worden gereden) geven mij genoeg reden tot zorgen.

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:01
quote:
Wat dat betreft vrees ik ook het ergste voor GT6, de stijfkoppigheid van de ontwikkelaars en wellicht onvermogen (zie schademodelverplichtingen, welke fabrikant vindt 't leuk dat z'n auto aan prak kan worden gereden) geven mij genoeg reden tot zorgen.
Wat een onzin, als iedere andere developer schade weet toe te voegen aan zijn spel (en dat al jaren) dan moeten ze niet aan komen met het mag niet.

Ik kan me nog een interview met Audi herinneren ontremd Forza 3, en die zeiden dat het nu eenmaal bij racen hoorde. Het enige wat ze niet wilde is dat het doel was om de auto kapot te rijden.

Verder zitten er auto's van heel veel fabrikanten in van hele dure auto's die allemaal schade op lopen.

Bij GT5 vond ik het erg jammer dat het aanbod vooral bestond uit Japanse auto's. Die ballans is bij Forza ook beter.

• Dr. Strangelove
quote:
LOTG schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:05:
[...]

Bij GT5 vond ik het erg jammer dat het aanbod vooral bestond uit Japanse auto's. Die ballans is bij Forza ook beter.
Procentueel gezien misschien wel, maar in absolute getallen heb je echt niet te klagen over het aantal niet-Japanse wagens. Ik betwijfel of Forza er meer heeft.

Ook zo'n terugkerende klacht: het aantal premium cars is te weinig. Tja, het aantal premium cars is procentueel gezien maar een klein deel van het totaal, maar GT5 heeft gewoon meer premium cars dan de meeste andere racespellen in totaal hebben.

• LOTG
quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:30:
[...]

Procentueel gezien misschien wel, maar in absolute getallen heb je echt niet te klagen over het aantal niet-Japanse wagens. Ik betwijfel of Forza er meer heeft.

Ook zo'n terugkerende klacht: het aantal premium cars is te weinig. Tja, het aantal premium cars is procentueel gezien maar een klein deel van het totaal, maar GT5 heeft gewoon meer premium cars dan de meeste andere racespellen in totaal hebben.
Forza heeft 400 auto's en GT 5 1000.

Forza maakt geen onderscheid tussen premium en niet premium dus dat zijn er dan 400.
GT5 heeft +- 20% premium auto's en dat zijn er dan ongeveer 200.
(Deze getallen zijn van officiële cijfers)

Nu schat ik dat daar 70% Japans van is. Nu is het een Japans spel, maar het is wel een beetje lullig voor de rest van de wereld. Iedereen wil in zijn/haar favoriete auto rijden, en als het een redelijk betaalbaar exemplaar is dan heb je al snel pech als het geen japanner is. Er zitten van sommige japanse auto's 18 verschillende versies in. Een beetje overkill is dat wel.

• mr_zippey
  • Laatst online: 18-04 15:10
De uitdaging om het spel verder te spelen is voor mij weg..
Er zijn m.i. veel onlogische keuzes gemaakt tijdens de ontwikkeling, gelukkig al wel een paar storende zaken opgepakt met patches zoals bijvoorbeeld het door drukken in het upgraden..

Vorige week SHIFT2 aangeschaft, moet eerlijk zeggen dat daar (voorlopig) meer uitdaging in zit..
Misschien niet zo mooi als GT5, maar kan bijv. 'realistischer' tunen/upgraden. probeer je remmerij maar eens te upgraden in GT5.

Zeg dus niet dat ik GT5 niet meer zal spelen, maar ben absoluut teleurgesteld in de hoge verwachtingen die men heeft gegeven voor deze game.. en zal 'm duidelijk minder vaak/lang spelen dan GT4.

W211 E200K - GSF 600 Bandit

• Aardschok
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07-11-2017
Vergeet in ding niet

Die Jap die dit spel ontwikkeld heeft, stelt zelf dat GT5 geen "racing simulator" is, maar een "Driving simulator"
Mischien hoort tunen gewoon niet helemaal thuis in zijn opvatting van een driving sim.

maar als ze iets minder Pokemon hadden gedaan, en iets meer aan de handling en consistentie...
zou het wel wat leuker zijn geweest.
Let wel, ik heb dit slechts 5 keer gespeeld bij de buren...

"Death is the greatest kick of all, thats why it´s saved for last"

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

quote:
LOTG schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:05:
[...]

Wat een onzin, als iedere andere developer schade weet toe te voegen aan zijn spel (en dat al jaren) dan moeten ze niet aan komen met het mag niet.
Daarom vind ik het ook een kul-reden.

• Dr. Strangelove
quote:
LOTG schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:44:
[...]

Nu schat ik dat daar 70% Japans van is. Nu is het een Japans spel, maar het is wel een beetje lullig voor de rest van de wereld. Iedereen wil in zijn/haar favoriete auto rijden, en als het een redelijk betaalbaar exemplaar is dan heb je al snel pech als het geen japanner is. Er zitten van sommige japanse auto's 18 verschillende versies in. Een beetje overkill is dat wel.
Ik ben zo vrij geweest de carlists van Forza en GT5 even te raadplegen.

Forza: 499 auto's in totaal, 126 daarvan Japans, oftewel 25%. 373 niet-Japans wagens.
GT5: 1031 auto's in totaal, 630 daarvan Japans, oftewel 61%. 401 niet-Japanse wagens.

Lijkt me dus wel duidelijk dat dit argument gewoon loos is. GT5 heeft ook voor Japan-haters meer te bieden dan Forza.

• Aardschok
quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:44:
[...]

Forza: 499 auto's in totaal, 126 daarvan Japans, oftewel 25%. 373 niet-Japans wagens.
GT5: 1031 auto's in totaal, 630 daarvan Japans, oftewel 61%. 401 niet-Japanse wagens.

Lijkt me dus wel duidelijk dat dit argument gewoon loos is. GT5 heeft ook voor Japan-haters meer te bieden dan Forza.
Vergeet niet dat er heel veel autos "dubbel" zijn in GT5, het aantal is iets wat betrekkelijk.
plus van die 1031 zijn er natuurlijk ook vele standaard en niet premium
Kun je ook de aantallen opgraven van de premium modelen zonder de "dubbele"?

• LOTG
Dan zat ik er niet ver naast.

Maar hoeveel daarvan zijn dan premium cars, minder dan 100 denk ik.

Ik vind het juist leuk om vanuit cockpit view te racen (achter de auto is leuk maar dan voor arcade racers). Mede de reden dat ik Shift 2 heb aangeschaft, dat ziet er gewoon bruut uit.

Edit: Overigens vind ik de term japan-haters nogal overdreven. Ik zou het niet erg vinden om een Nissan GTR op de op rit te hebben staan, of een 370z.

LOTG wijzigde deze reactie 06-04-2011 17:00 (21%)

• Aardschok
quote:
LOTG schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:57:

Edit: Overigens vind ik de term japan-haters nogal overdreven. Ik zou het niet erg vinden om een Nissan GTR op de op rit te hebben staan, of een 370z.
Offtopic,
Als er een Honda NSX-R op mijn oprit zou verschijnen zou ik ook even een "persoonlijk momentje" moeten inlassen

Ontopic,
iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur voor wat juist goed of juist niet is.
In mijn ogen is het wel een beetje jammer dat het ze duidelijk GT4 hebben gepakt.
Dat hebben opgeleukt met de gedachte, is makkelijk te doen en ruim voor de PS3 release klaar.
Maar dat het eindproduct pas zo ontzetend laat in de winkel ligt, en al meteen gedateerd aanvoelt (maar weer zeg ik, heb het 5 keer gespeelt, is slechts mijn eerste indruk)

• Dr. Strangelove
quote:
Aardschok schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:56:
[...]

Vergeet niet dat er heel veel autos "dubbel" zijn in GT5, het aantal is iets wat betrekkelijk.
plus van die 1031 zijn er natuurlijk ook vele standaard en niet premium
Kun je ook de aantallen opgraven van de premium modelen zonder de "dubbele"?
Van de 500 auto's in Forza zitten er ook tientallen 'dubbele' tussen, kijk zelf maar eens hoeveel Golfjes, A4s, Impreza's en Supra's daarin zitten.

Ik heb niet zo'n zin om in een discussie rond premium of niet te verzeilen, daar zal je toch nooit uit komen. Het is een niet-kwantificeerbaar argument omdat de waarde van een premiummodel in GT5 door mensen als heel verschillend wordt ervaren, en als je dan de vergelijking met de modellen in Forza er ook nog bijtrekt is het helemaal een mijnenveld :)
quote:
LOTG schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:57:
Dan zat ik er niet ver naast.
Als je het feit niet meerekent dat je (i.t.t. wat je post lijkt te suggeren) in GT5 meer keuze hebt in niet-Japanse wagens dan in Forza, nee, dan zat je er niet ver naast ;)
quote:
Maar hoeveel daarvan zijn dan premium cars, minder dan 100 denk ik.
Je hoeft het niet te bedenken hoor, je kan het gewoon even googlen ;) 140 van de 220 Premium cars zijn niet-Japans.

Dr. Strangelove wijzigde deze reactie 06-04-2011 18:18 (28%)

• LOTG
Mag ik dan ook even u quoten.
quote:
[...]
GT5 heeft gewoon meer premium cars dan de meeste andere racespellen in totaal hebben.
[...]

Je zegt zelf dat Forza 499 autos heeft (allemaal premium dus) maar zoals de maker zelf aangeeft is maar 20% van GT5 premium. Ruim minder dan de helft van Forza.
quote:
Van de 500 auto's in Forza zitten er ook tientallen 'dubbele' tussen, kijk zelf maar eens hoeveel Golfjes, A4s, Impreza's en Supra's daarin zitten.
In Forza zien die golfjes er wel ook anders uit, in GT5 word een auto al geteld als er een andere motor in ligt,

Voor je gaat zeuren, ik heb hier GT5 liggen en ik had er nogal wat van verwacht. Helaas de muziek in het menu was al onheilspellend en dat bleek terecht.

Forza 4 in het najaar, hopelijk kan die het wel weer waarmaken.

Edit: Ook geweldig, auto's die er zowel premium als standaard in zitten, waarom????

LOTG wijzigde deze reactie 06-04-2011 21:30 (3%)

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:52

v8power67

Seat leon 1m 20vt 180pk!!

zeggen dat forza 3 premiums heeft is niet waar, de kwalitieit tussen gt5 en forza qua auto's is echt een wereld van verschil. forza 3 zn auto's zijn vergelijkbaar met bv shift, maar de wagens van gt5 zijn letterlijk 1op1 met de echte versies. zelfs sommige standaard wagens zien er beter uit dan in forza 3, bv de dodge charger uit 1970, die ziet er in gt5 als standaard model, accurater uit dan fm3 zn zogenaamde premium model.(uiteindelijk is ie qua textures en polycount uiteraard in nadeel maar qua acuracy is het veel beter)
Gt5 heeft gewoon veel meer aandacht besteed aan de details van de auto's en hellemaal aan de handling ervan.
ook zie je in fm3 veel verschil tussen auto's die hergebruikt zijn en nieuwe modelen, bv auto's uit fm2 zijn net minder mooi, iets hoekiger bij de wielkasten en je ziet dat de details lager zijn dan nieuwe auto's.
Dus ook hier is er dan een soort van sprake van standard/premium verhaal.

Ik ben het verder wel overeens dat gt5 veel gemiste kansen heeft, en dat fm3 soms leuker is.
Fm4 gaat gewoon fm3 met meer features worden, is opzich niets mis mee, maar met fm3 hebben ze al zoveel belooft wat niet waargekomen is dat ik lekker de kat uit de boom kijk.

Zelf denk ik dat gt5 met toekomstige patches zeker wel een toekomst heeft, maar dan moeten ze het wel goed aanpakken. dus leuke en goede toevoegingen die je wil blijven gebruiken.

En nieuwe auto's of desnoods standaard naar premiums omzetten, want ik wil wel een premium supra RZ :D
Ow en motor swaps zou ik leuk vinden, maar dan wel realistisch swaps. bv een rb26 in een s13/s14/15.
maar niet een v10 in een golf ofzo, zoals in fm3. dat zal het tunen wel ten goede komen, nu heb je teveel wagens die wel flink vermogen kunnen handelen maar het niet kunnen krijgen.
en bredere banden upgrades, dus lekkere dikke sloffen achter voor veel grip :D(of voor :P), en downforce op de voorkant, dit is echt nodig bij veel auto's. en verder zijn er nog heel veel dingen die toegevoegd kunnen worden maar kan even niets meer bedenken :P

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• Dr. Strangelove
quote:
LOTG schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:27:
Mag ik dan ook even u quoten.

[...]

Je zegt zelf dat Forza 499 autos heeft (allemaal premium dus) maar zoals de maker zelf aangeeft is maar 20% van GT5 premium. Ruim minder dan de helft van Forza.
Tja, als je echt claimt dat Forza's 499 autos allemaal gelijkwaardig zijn aan GT5 premium auto's dan houdt het snel op hoor, daar kan ik echt niks mee :p Ik heb zelfs de meest verstokte Forza fan dat nog niet horen zeggen...

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True