Ik ben nog steeds bezig met een applicatie waarbij je smsjes kunt versturen via een website. Wat ik nu probeer is via de Android applicatie de contacten te laden uit het telefoonboek op je Android telefoon.
Op het moment heb ik dit:
Nu heb ik bij het if statement de volgende code:
Maar op dat ik dit uitvoer krijg ik de volgende fout:
Ik heb al al op diverse sites gezocht hoe dit werkt, maar ik krijg het niet werkend en / of opgelost. Heeft één van jullie toevallig een oplossing hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb dit ook al gevolgd:
http://stackoverflow.com/...d-contacts-on-android-2-0
Alvast bedankt
Op het moment heb ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| public void ReadContact(){ Cursor people = getContentResolver().query(ContactsContract.Contacts.CONTENT_URI, null, null, null, null); while(people.moveToNext()) { int nameFieldColumnIndex = people.getColumnIndex(PhoneLookup.DISPLAY_NAME); int contactIdColumnIndex = people.getColumnIndex(PhoneLookup._ID); String contact = people.getString(nameFieldColumnIndex); String contactId = people.getString(contactIdColumnIndex); String hasPhone = people.getString(people.getColumnIndex(ContactsContract.Contacts.HAS_PHONE_NUMBER)); String een = "1"; if(hasPhone.equals(een)){ } System.out.println(contactId); //System.out.println(hasPhone); System.out.println(contact); } } |
Nu heb ik bij het if statement de volgende code:
code:
1
2
| int nummmerindex = people.getColumnIndex(PhoneLookup.NUMBER); String nummer = people.getString(nummmerindex); |
Maar op dat ik dit uitvoer krijg ik de volgende fout:
code:
1
| java.lang.IllegalStateException: get field slot from row 0 col -1 failed |
Ik heb al al op diverse sites gezocht hoe dit werkt, maar ik krijg het niet werkend en / of opgelost. Heeft één van jullie toevallig een oplossing hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb dit ook al gevolgd:
http://stackoverflow.com/...d-contacts-on-android-2-0
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 294160 op 28-03-2011 14:28 ]