• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:13
Ik ben momenteel mijn PC aan het demonteren, omdat mijn moederbord moet worden opgestuurd, zodat ik een P67-GD55 B3 revisie terug krijg. Nu heb ik ondertussen de verpakking niet meer van de processor (i5 2500K) dus ik zou mijn god niet weten waar ik het nu veilig kan bewaren en waarin, zodat het geen beschadigingen oploopt. Waar mag dit soort spul in gedaan worden? Ik heb het momenteel even op een klein kleedje liggen met de grijze kant naar onder (waar de koelpasta op gaat) Kan ik het eventueel zo een week laten liggen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon in een paar stukjes pleepapier wikkelen en dan ergens neer leggen waar je zeker weet dat niemand er aan komt. Een processor gaat niet stuk van ergens liggen, gaat vooral stuk als mensen hem laten vallen en er op gaan staan stampen.
Zorgen dat er geen statische elektriciteit bij komt en voila.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 12:25
Als een aardappel, droog koel en donker bewaren (en stofvrij)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hebt toch nog wel antistatische zakjes bewaard van de overige hardware? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• vinom
Dan zal ik diep moeten zoeken, maar maybe heb ik die inderdaad nog wel. Thanks iedergeval voor de replies :)
Nu ik toch alles aan het demonteren ben wil ik ook graag mijn GPU onstoffen, want die fan zit echt helemaal vol zie ik. Nu verwacht ik ook dat er aan de binnenkant aardig wat stof zit, maar als ik de 'kap' eraf haal, moet er dan iets van nieuwe koelpasta of pads op? Heb nog nooit een videokaart opengemaakt namelijk.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou met wat perslucht aan de slag gaan, dat zal het grootste deel wel weghalen. Als je de koeler los haalt zou ik er wel nieuwe pasta op doen ja.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• vinom
Maargoed dat ik hem er even af heb gehaald, want dit tref ik aan: Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/4640/1301300545420.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door vinom op 28-03-2011 14:58 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Niet te zuinig! :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• vinom
Maarja, die komt regelrecht vanaf de fabrikant en dan smeren ze het zo erop...dat is toch waardeloos.

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Welke fabrikant hebben we het over?

Maar schijnbaar maakt het niet zoveel uit, aangezien je geen problemen hebt gehad met die kaart...

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

willem900 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:00:
Maar schijnbaar maakt het niet zoveel uit, aangezien je geen problemen hebt gehad met die kaart...
Het maakt wel degelijk uit. Zoveel koelpasta kan je temps zonder moeite 5 tot 10c omhoog duwen :+ .. Een rijstkorreltje in het midden is voldoende. Door de druk van de koeler spreid dit zich netjes uit, slechts bij enkele koelpastas moet het anders. Bijv bij pricewatch: Coollaboratory Liquid Pro, dit spul spreid bijna niet uit onder druk, en moet je dus uitsmeren.

On Topic: Gewoon netjes in een anti-statisch zakje doen. Heb je die niet? In een niet-rafelende katoenen doek leggen (Bijvoorbeeld een -droge :P - vaatdoek) en opvouwen. Deze doek laat je dan ergens droog met een temperatuur niet (veel) hoger als kamertemperatuur.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 28-03-2011 15:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• vinom
Ik heb een Asus GTX275 en die is volgens mij bijna twee jaar oud nu.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zoals hierboven al geschreven even kijken of je nog anti statische zakjes van bv een harddisk nog liggen hebt en daar de cpu eventjes in bewaren. Stofdoekjes en dergelijke ben ik nooit zo'n voorstander van want die kunnen door het wassen nog wel eens statisch geladen zijn. Of trouwens een gewoon stukje karton en dat er omheen vouwen is ook al voldoende want karton geleid verder niet. En wat je videokaart betreft moet je je wel realiseren dat je nu geen garantie meer erop hebt wanneer je zelf de koeler eraf gaat halen.

[ Voor 29% gewijzigd door Roel1966 op 28-03-2011 17:18 ]

• vinom
Ik heb mijn CPU in een statisch zakje gedaan en daaronder ligt een stoffen kleedje en erboven op ook nog, aangezien mijn GPU, RAM en geluidskaart er ook nog bij liggen. Dat de garantie nu verlopen is vind ik niet erg, want dat ding was echt aan een grote schoonmaak toe, man man.Ik heb er nu gewoon een grote rijstkorrel op gedaan. Jammer genoeg kan ik pas de temps checken als mijn nieuwe moederbord binnen is...ik ben iedergeval zeer benieuwd.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 21:49
CPU's kunnen veel hebben, zeker diegene met een heatspreader en zonder pinnetjes zoals een 2500K. Kan je gewoon zo in de kast leggen, anti statische zak/wc/papier andere fratsen is helemaal niet nodig mits je er niet met je statische tengels aan gaat zitten.

Heb hier stapels P3/Athlon XP's open en bloot op tafel liggen, werken allemaal nog. Door stof gaat een CPU echt niet kapot. Wel even afstoffen voor de installatie ofcourse 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:15

EXX

EXtended eXchange

IIn de tijd dat CPU's nog pinnetjes (DIP/PGA) hadden nam ik gewoon een stukje piepschuim, wikkelde dat in aluminiumfolie en prikte daar de CPU op. Men de tegenwoordige LGA's gaat dat wat moeilijker.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
vinom schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:54:
Maargoed dat ik hem er even af heb gehaald, want dit tref ik aan: [afbeelding]
Koelpasta krijg je bij elke goeie pc boer :3
Pagina: 1