[W2K3] TS licenties per account of per verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Hallo Tweakers

Ik heb hier een Windows omgeving met verschillende computers waar iedereen (>200 mensen) inlogt op 2 accounts. Er is een ruimte waar thin clients staan, die nu verbinden naar enkele VMs met XP pro en XPunlimited. Als ik die thin clients laat verbinden naar een terminal server, zijn er dan enkel voor die 2 accounts CALs nodig, of wordt er ook een "per user" CAL gerekend als hetzelfde account tegelijkertijd ingelogd is op verschillende computers?
Een antwoord op mijn vraag heb ik zelf nog niet kunnen vinden op internet, waarschijnlijk omdat het systeem waarbij verschillende personen inloggen op hetzelfde account gewoon geen goed idee is (dat weet ik zelf ook wel).

Hopelijk kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

terminal servers gaan per device dat verbinding maakt of per user die inlogt. (device of user call). Als al je medewerkers uitsluitend via een aantal computers lopen in te loggen (devices) ben je goedkoper uit met device calls. Echter als de users ook vanaf andere computers inloggen op de terminal server en dit aantal overstijgt de 200 (jou aantal opgegeven gebruikers) ben je goedkoper af met user calls. hopenlijk beantwoord dat jou vraag.