There is no sadder sight than a young pessimist.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
[ Voor 54% gewijzigd door D4NG3R op 28-03-2011 12:56 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Welk merk heb je, en waarom 36 weken, staat er niets in hun policy over RMA.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Dat een betreffende HD niet voorradig is kan. Dat het bedrijf in japan staat en nu problemen heeft wil ik ook nog wel geloven. Maar waarom het dan 36 weken zou moeten duren. En ook ook specifiek 36 weken ipv ivm leverings problemen kan het langer duren. Gaat er bij mij niet in.
Ze zouden ook een andere (grotere) HD kunnen aanbieden waar je bv iets voor bij zou moeten leggen.
Zou er iig niet zomaar mee akkoord gaan.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat is inderdaad onzin en je hoeft er inderdaad niet mee akkoord te gaan. Er zijn meerdere grote fabrikanten van harde schijven naast Hitachi die schijven maken die bijna exact gelijk zijn aan die van de modellen van Hitachi.
- Mail de verkoper (RMA) en stel dat je 36 weken een zeer onredelijke termijn vind en dat je hier niet mee akkoord gaat. Stel dat de verkoper eindverantwoordelijk is voor de reparatieafhandeling en dat hij zich niet mag afschermen achter de fabrikant/het reparatiebedrijf. Vraag de verkoper daarom zelf met een redelijk voorstel te komen waarbij de laptop binnen 3/4 weken vanaf schrijven gerepareerd is. Bijvoorbeeld door de verkoper zelf een nieuwe hardeschijf te laten plaatsen (hun kosten uiteraard, want binnen garantie) of een nieuw dan wel vervangende laptop te leveren. Mocht dit niet mogelijk zijn vraag dan uiteindelijk om de koop te ontbinden.
- Komt de verkoper hierin niet tegemoet kijk dan of deze is aangesloten bij een branchevereniging/waarborgfonds en neem daarmee contact op.
Succes
Verwijderd
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Laatst ook een probleem met een HD gehad. Van Acer. Deze is gewoon naar Acer nederland gestuurd (meen eindhoven) en daar een nieuwe HD gekregen. Laptop ook 3 weken weg.
Is te verwachten. Ik breng hem naar de winkel. Die controleren de RMA. Sturen hem op naar de fabrikant. Die plannen de RMA in. Vervangen eea. Sturen hem terug naar de winkelier. En deze stuurde hem (kosteloos) op naar mij. Dit is overigens wel mooi geregeld. Had namelijk een bericht verwacht dat ik hem kon ophalen.
In totaal 18 dagen kwijt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Heel komisch. Heb zo iets nog nooit gehoord. Zou vast en zeker wel een typ fout zijn!ik222 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:55:
Lol is dit serieus?
Dat is dan het slechtste antwoord van een rma afdeling wat ik ooit gehoord heb
Gewoon doorforceren, dit mogen ze wettelijk gezien niet eens doen namelijk.WDF schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:21:
nee 36 weken is egt wat er stondben er ook langs geweest maar ze kunnen niks doen :O:O
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Vorige week nog een Fujitsu Laptop, 3 werkdagen heen en weer.DarkSide schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:41:
Ook vanuit een ander land is 3 tot 6 weken OK.
Laatst ook een probleem met een HD gehad. Van Acer. Deze is gewoon naar Acer nederland gestuurd (meen eindhoven) en daar een nieuwe HD gekregen. Laptop ook 3 weken weg.
Is te verwachten. Ik breng hem naar de winkel. Die controleren de RMA. Sturen hem op naar de fabrikant. Die plannen de RMA in. Vervangen eea. Sturen hem terug naar de winkelier. En deze stuurde hem (kosteloos) op naar mij. Dit is overigens wel mooi geregeld. Had namelijk een bericht verwacht dat ik hem kon ophalen.
In totaal 18 dagen kwijt.
scherm vervangen en moederbord.
kom op zeg, 36 weken, dat is eventjes 9 maanden wachten
Mocht je perse de laptop willen houden, dan zou ik hem terugvragen en er zelf een HDD inknallen, jammer van de garantie maar dan hoef je niet 9 maanden te wachten....
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Verwijderd
Dan kunnen wij ook niets voor je doen. Succes.WDF schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:21:
nee 36 weken is egt wat er stondben er ook langs geweest maar ze kunnen niks doen :O:O
Dit topic is gesloten.
![]()