Een gratis muziek programma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo allemaal
weten jullie en muziek programma waarmee je nummers kunt maken en beats kunt toevoegen en muziek kunt bewerken en maken ?
Ik deed het eerst met audiocity maar dat is heel tijdrovend!
Alvast Bedankt

Mvg
TimTed3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Wat voor soort muziekprogramma zoek je? Een sequencer? Een Tracker? Bedoel je dat je Audacity gebruikt hebt?
Wikipedia: Categorie:Muzieksoftware

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:44
ik denk zoiets als acid music? (als dat nog bestaat) ik had vroeger versie 3 ofzo:P

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ik bedoel een muziek programma dat je een nummer kan maken en beats kan invoegen enzo bijv waarmee je muziek, Nummers, Mixtapes enz... Bijv Magix music maker En audiocity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De betere jongens daarvan zijn toch de betaalde versies, er zijn wat gratis spin-offs geweest maar waren kwaliteit ook bizar stuk slechter. Zelf jaren gewerkt met de fasttracker-series, skale-tracker is de enige windows-draaibare versie nog van het orgineel.

En audacity (neem aan dat je die bedoelt), is meer een bewerkingsprogramma, dan echt een 'music creator'.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2011 12:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ja ik kan kijken wat ik er aan wil uitgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Maar is skale tracker wel goed zij u en die draait op windows 7 ? dan ga ik kijken wat ik kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewiind
  • Laatst online: 18-02 16:50
Fruity Loops en Apple's Logic Studio zijn beide betaalde maar veel gebruikte en goede programmas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fasttracker series (komt van de mod-trackers) zijn wel goed, mits je er mee kan werken. Het principe erachter is heel anders dan hoe die 'magix music maker' programma's werken.

Wikipedia: Module tracker
Hier staat er een berg, modplug is de bekenste windows versie op het moment, zelf vond ik skaletracker beter werken (al ligt daar ontwikkeling al jaren stil).

Het is maar wat je uiteindelijk wil gaan maken, al zal je met 'remixen' van bestaande nummers toch vaak dit in combinatie moeten gaan doen met programma's zoals audacity (timeshift ipv pitching)

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2011 12:54 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ehhh Skale is wel vrij dood, mag ik Renoise aanraden? Demo-versie is gratis en kan bijna alles wel. Als je dan toch een tracker in gaat zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Dus als ik house dance enzo zou willen maken dan zou ik moeten kiezen >?, ik ben nog niet zo thuis in al die programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
House en dance is wel heel erg goed te doen met een tracker, sowieso. Maar je kunt het weer niet vergelijk met Fruity Loops geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Zou ik dan Renoise moeten gebruiken ? Of zou ik zoeken voor meer gespecialiceerde voor house en dance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflexus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Je zou eens de trail versie van Ableton Live kunnen downloaden en kijken of dat wat voor je is.
Zit volgens mij ook een ingebouwde tutorial in.

Ableton Live 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 15:34
Misschien moet je eens naar een lokaal cultureel centrum gaan en informeren welke programma's ze hebben op gebied van muziek. Ze schijnen vaak van die groepjes te hebben waar je zelf nummers kan maken en eventueel ook een drumstel waarmee je beats kan toevoegen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cyphax schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:54:
Ehhh Skale is wel vrij dood, mag ik Renoise aanraden? Demo-versie is gratis en kan bijna alles wel. Als je dan toch een tracker in gaat zetten...
Ik ben beetje blijven hangen in de oude trackers, ben bijna opgegroeid met de oude trackers (waar je zelf je conventioneel geheugen gebruikte om mods te maken :P). Mischien toch eens bekijken, ziet er wel erg netjes uit :)
probleem wat ik vaak bij de windows-based trackers had, de scrolling liep nooit sync met precies afspelen van de muziek, zeker modplug had daar erg veel last van. Plus dat finetuning niet compatible was met onderlinge trackers, bouw je een nummer in 1 programma, werkte die amper in een andere - XM of mod format).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ik heb een beetje rond gekeken en ik ga kijken of het lukt om met Ableton te werken Heel erg bedankt iedereen !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ja de abalton was me een beetje te duur ik ga toch maar kijken naar Magix music maker! Daar zitten ook heel veel beats in die je nog niet eerst zelf moet toevoegen!!

Mvg
T!mm!e timted3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SinergyX schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:09:
[...]

Ik ben beetje blijven hangen in de oude trackers, ben bijna opgegroeid met de oude trackers (waar je zelf je conventioneel geheugen gebruikte om mods te maken :P). Mischien toch eens bekijken, ziet er wel erg netjes uit :)
Yes, Fasttracker II-fan hier. Jaren mee gespeeld. Heerlijk programma. Skale is ook gaaf, ik heb zelfs ooit een topic gestart erover, maar als het zo dood blijft liggen en Baktery weigert de source te openbaren zodat het project een nieuwe kans kan krijgen, dan is dat voor mij genoeg om het de rug toe te keren. :)
En toen kwam ik Renoise tegen; springlevend, de makers luisteren erg goed naar de community. Enige nadeel: daar zul je voor moeten betalen. Enkele tientjes. Maar dan heb je ook wat. De demo-versie kan alleen niet wegschrijven als wav of mp3, maarja.
probleem wat ik vaak bij de windows-based trackers had, de scrolling liep nooit sync met precies afspelen van de muziek, zeker modplug had daar erg veel last van. Plus dat finetuning niet compatible was met onderlinge trackers, bouw je een nummer in 1 programma, werkte die amper in een andere - XM of mod format).
Probeer het maar eens met Renoise. Kan zijn dat ie prima voldoet. Sowieso kan dat programma wel heel veel volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, voor een goed product (zeker als het de basics van fasttracker heeft) wil ik zeker betalen.

Ik heb bergen zelfgemaakte nummers, zal vanavond ze eens door Renoise gooien, eens kijken hoe de sync loopt :P En als dat ding timeshift heeft, zou het helemaal perfect zijn (het dat zo? Versnellen van een sample zonder dat pitch omhoog gaat).

Probleem later werd hoog kwaliteit samples te vinden, beat-paterns waren makkelijk uit die 'music creators' te halen, maar losse samples in juiste formaat werden schaars of werd wel een erg duur grapje.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-07 11:11
Niemand LMMS? Heb ik een tijdje gebruikt... is met wat extensies zeer goed te doen... maar het werkt niet naar behoren out-of-the-box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Kijk hier eens tussen:
https://secure.wikimedia..../wiki/Free_audio_software

[ Voor 59% gewijzigd door blobber op 28-03-2011 15:47 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Nou Magix music maker is heel erg onhandig enzo, zou ik nu abandon proberen >?

Mvg
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
NEEEEEEEE!!!! Wat je ook doet, niet iets anders proberen!!!! Ik bel vast 112!

:+

(ja tuurlijk, wij kunnen niet voor je beoordelen wat je fijn gaat vinden denk ik, dus: probeer alles een keer uit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat een topic weer, abalton?

Via Google zijn er overigens legio voorbeelden te vinden, maar dat terzijde.

Ik zou zeggen; download de trial van Fruity Loops anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

ooit hammerhead geprobeerd?
is misschien wat simpel maar werkt snel en prima

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-07 14:46
timted3 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:59:
Nou Magix music maker is heel erg onhandig enzo, zou ik nu abandon proberen >?

Mvg
Tim
Ik zou als ik jou was lekker een paar maandjes blijven klooien in Magix. Daar ben ik zelf ook jaren geleden in begonnen. Als je dit al onhandig vind, laat Ableton wtf? abandon? dan nog meer even links liggen.

Oh ja, neem er ook een cursusje spelling er bij :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Als ie Magix al onhandig vind denk ik niet dat Fruity Loops iets voor hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Tja, het is maar net wat je niveau is (beginner / gevorderd).
Wat sampletjes (geluidsbestanden) heen en weer slepen dat kan in iedere sequencer/daw wel.
Als je op den duur toch het betere werk wil gaan proberen, kan ik je echt aanraden om eens met Reaper aan de gang te gaan (er is een trial versie).
Ik gebruik het nu zo'n 2,5 jaar en wil echt nooit meer terug naar Cubase of Ableton! Daar komt nog eens bij dat het voor zover ik weet de goedkoopste DAW is die je kan aanschaffen... 40 Dollar (30 wanneer de actie loopt)...tel uit je winst.

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 28-03-2011 22:38 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timted3
Ik heb nu ableton gedownload en ik vind het wel werken maar het is MOEILIJK maar nu ik de heele dag op school tuturials kijk op youtube hoop ik vanmiddag iets te kunnen maken ik zal wel proberen mijn eerste creaties te posten en jullie meer vragen alvast bedankt voor alles!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timted3
Ik heb fruity loops gekocht ben er heel tevreden mee... dit topic kan gelsoten worden, Bedankt voor jullie advies en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nice! Als je eens wat maakt, post dan vooral een linkje ofzo in je signature, of nog leuker, kijk eens rond in [Muziek] Eigen producties :)

Pagina: 1