-
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2016 15:13 ]
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
d:)b :henk d:)b
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Voorbeeld 3 is hier toch (omgekeerd) van toepassing? En dan zou het antwoord 'Nee' zijn, de vorige werkgever hoeft geen bijtelling te betalen (tenzij je dus omgerekend boven de 500km uit zou komen).L-VIS schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:21:
Je kan alleen wisselen per kalenderjaar of bij wissel van de werkgever. Zie dit voorbeeld: http://www.belastingdiens...uik_auto-03.html#P52_6355
[ Voor 17% gewijzigd door ACM op 28-03-2011 12:24 ]
[ Voor 46% gewijzigd door MegaTronics op 28-03-2011 12:31 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 13:24 ]
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Dat. Tenminste, dat maak ik op uit de site van de belastingdienst.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:20:
Oftewel: ik moet kijken wat ik van jan t/m mrt prive heb gereden, dat doorrekenen naar een heel jaar en als dat boven de 500km komt moet ik bijtelling betalen?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Volgens mijn interpretatie van de belasting mag je ook switchen als je van werkgever wisselt.cypher21 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:24:
Het gaat over het aantal privé kilometers per kalenderjaar.
Aangezien je die 500km vanaf nu overschrijdt (gok ik) moet je over het HELE kalenderjaar bijtelling betalen
Dit dus.....cypher21 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:22:
Voor zover ik weet kun je alleen per kalenderjaar wisselen tussen wel of geen bijtelling (wel of niet privé)
Als je nu wisselt, zul je dus inderdaad met terugwerkende kracht bijtelling moeten gaan betalen vanaf 1-1-2011 over de cataloguswaarde van de auto die je bij je vorige werkgever reed.
Vriend van me heeft het andersom gehad, hij wilde niet privé meer gaan rijden bij een nieuwe auto maar moest wachten tot 1-1 van het volgende kalenderjaar
[ Voor 42% gewijzigd door Naboo op 28-03-2011 13:44 ]
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Ja zo staat het ook op de site van de belastingdienst, zoals ik al eerder had gepost.Naboo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:29:
[...]
Moment; ik heb even verdergezocht en kwam bij een "salarisexperts" site uit waar staat:
Bij het wisselen van een auto in het kalenderjaar zal de situatie niet veranderen. De 500 kilometer grens is niet per auto, maar per werknemer per kalenderjaar.
En aangezien TS dus van werknemer wisselt zal hij dus alleen over de nieuwe auto bijtelling betalen.
http://www.burad.eu/nl/ac...l_jaar/?cid=53&news_id=91
Dat is mooi. (500 / 12)x3 = 125. Daar blijf je dus netjes binnen.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:19:
Even resume voor mezelf.
Ik heb in 3 maanden tijd 100 kilometer gereden in mn 107'tje.
Nee, je kunt in de nieuwe auto privé gaan rijden. Omdat je van werkgever wisselt, is dat een soort breekpunt. Het privérijden bij de nieuwe werkgever staat los van je oude werkgever. Als je bij je nieuwe werkgever niet wilt betalen voor privékilometers zul je binnen de (500/12)x9 = 375km moeten blijven.Als ik straks in mn nieuwe auto ga rijden mag ik dus eigenlijk de komende 3 maanden niet meer dan 100 kilometer prive rijden. Doe ik dat wel moet ik bijtelling betalen over de eerste 3 maanden.
Áls je met terugwerkende kracht bijtelling zou moeten betalen, zou dat inderdaad over de cataloguswaarde van de je vorige auto zijn.Lijkt me dan dat dat de kosten van een 107 zullen zijn en niet van de andere wagen?
Nee. De regeling is dat je per jaar 500KM privé mag rijden zonder bijtelling. Dat wordt gewoon netjes naar rato verrekend.Overigens een compleet belachelijke regeling dit. Je moet gaan betalen voor iets wat je niet meer hebt. Dit is letterlijk uitzuigen van iemands portomonnee.
[ Voor 3% gewijzigd door ralpje op 28-03-2011 14:24 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq