Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik ben een Master student die momenteel een scriptie wil gaan doen over verborgen kosten van internet diensten. Zoals iedereen weet zijn de diensten van bijvoorbeeld Facebook en Google zonder extra kosten te gebruiken. Maar deze diensten zijn niet gratis wat niet de gehele internet bevolking weet. Wij betalen allen met persoonlijke informatie, we delen onze foto's, zoektermen, emails etc.

Ik vraag mij af of mensen daadwerkelijk hun gedrag veranderen wanneer zij bewust worden van de "kosten" (delen van informatie voor reclame doeleinden) van de voorgenoemde "gratis" internet diensten.

Enkele voorbeelden:
  • Facebook heeft het recht om foto's te gebruiken die gedeeld worden en te zien zijn voor iedereen.
  • Google combineert verworven informatie van verschillende diensten om een profiel te maken voor gerichte reclame.
  • Google slaat zoektermen op en kan deze aan IP adres linken, Google kan dit zelfs linken aan Gmail account of Youtube account wanneer ingelogd.
  • Google heeft het recht om toegang tot een dienst te weigeren, zonder aankondiging
  • Facebook heeft het recht om een account te verwijderen of toegang te blokkeren, zonder aankondiging
Mijn vraag is daarom welke maatregelen nemen mensen om dit tegen te gaan. Ik heb een lijst met enkele acties maar deze is niet compleet. Ik wil daarom vragen of jullie kunnen vertellen wat je vind van de lijst, of je meer voorbeelden weet of wat je denkt van het onderwerp.

Lijst met mogelijke acties:

Informatie ter beschikking stelling:
  • Weigeren om mee persoonlijke informatie te verstrekken
  • Valse persoonlijke informatie verstrekken (bijv. het invullen van nep gegevens facebook account)
Prive actie:
  • Verwijderen account
  • Negatieve mond-tot-mond reclame
  • Meerdere browsers gebruiken
  • Privacy settings aanpassen (facebook)
  • Uitloggen van gmail of andere Google diensten voor gebruik van Google zoekmachine
  • Minder vaak gebruik maken van de dienst
  • Belangrijke informatie opslaan
Publieke actie:
  • Direct klagen tegenover de organizatie (Google, Facebook)
  • Klagen bij een derde (instantie zoals Truste)
Deel je mening, bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Beruel, hoewel het een interessant onderwerp is, past het niet echt in Wetenschap & Levensbeschouwing. Bovendien valt dit onder het kopje "huiswerkvraag/enquête/onderzoek", waarvoor vooraf toestemming van een moderator nodig is; in dit geval is niet vooraf om toestemming gevraagd.

Ook zou ik van een Masterstudent wat minder grammaticale fouten verwachten!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Dit topic is gesloten.