Partitie niet meer zichtbaar / bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een volgend raar probleem, ik heb in mijn laptop een schijf van 500gb zitten, die is in 2 partities opgedeeld van beiden +-225gb.

Nu stond op de laptop een of andere (rare) bootloader, die is er in het begin opgekomen, en daarin kon ik kiezen tussen windows en linux.
afgelopen donderdag was laptop aan het opstarten, en ik lette niet op, dus toen de bootloader naar voren kwam drukte ik niet op enter, maar drukte mijn (cijfer) wachtwoord in, sindsdien is die bootloader eruit, maar is mijn D partitie ook weg.

Het rare is, dat met schijfbeheer zie je onderaan de balk c: +-450gb ziet, maar aan de bovenkant zie je dat de C: schijf +-225gb groot is.

Ik kom er niet meer uit, al een aantal programma's geprobeerd, maar niets werkt. en op de D partitie stonden wel een veel belangrijke bestanden, van veel heb ik een goede back-up, maar van de bestanden die veel veranderen heb ik geen actuele back-up.

(foto van schijfbeheer voor duidelijkheid)
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/ejesm0.jpg

Heeft iemand een idee wat ik kan proberen, kom er zelf niet meer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Windows kan geen Linux partities zien. Maar met drivers lukt dat wel: http://www.fs-driver.org/extendeddl.html hier kan je " Ext2IFS_1_11.exe " downloaden en kan je hem wel zien binnen Windows. Hoe je je opstart menu kan herstellen weet ik niet, sucsess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ow, dat dual boot menu is niet belangrijk, dat gebruikte ik in de praktijk nooit want werk alleen maar virtueel.

edit: programma geprobeerd, maar krijg foutmelding omdat ik win-7 draai.. ;(

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 14599 op 28-03-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
wat gebeurt er als je een linux live cd gebruikt? Kan je dan de partitie zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Met "compatibility mode 'aan'" werkt het gewoon bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ manzonderdas: Als ik de linux live cd erin stop zie ik de partitie ook niet

@ larsiano: aangezet, dan kom ik wel iets verder maar blijf de melding houden.
Pagina: 1