sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Mastercard of PayPal?

Pagina: 1
Acties:

• 4ppl3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2017
Hi all,

Ik gebruik nu een tijdje PayPal en vind het erg handig.

Nu heb ik ook een Mastercard alleen hier betaal ik elk jaar 12,50 euro voor en wil deze eigenlijk opzeggen... De laatste tijd doe ik veel online aankopen (Met PayPal) en twijfel nu of ik mijn Mastercard nog wel moet opzeggen.

Op Google heb ik een beetje uitgevogeld waarmee je het best beschermd bent en het lijkt dat je met beide prima beschermd bent (Als je iets niet ontvangt kan je bij PayPal in ieder geval je geld gewoon terugeisen en is de verkoper de verantwoordelijke)

Met Mastercard is mij dat een beetje onduidelijk.. Zal ik mijn opzegformulier invullen en opsturen of niet, met het oog op veiligheid en verzekering?

wat is jullie mening?

bedankt :)

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 16:48
Als je vaak reist dan zou ik je cc houden, anders kan je hem weg doen want Paypal's kopersbescherming is net zo goed geregeld als bij Mastercard.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
mastercard zijn je aankopen toch verzekerd?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mastercard icm met paypal :) 'scam' acties met je CC via Paypal, aankopen (niet digitale versies) heb je aardige vorm van zekerheid via Paypal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 4ppl3
Ik denk dat ik hem indd weg doe...
SinergyX schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:00:
Mastercard icm met paypal :) 'scam' acties met je CC via Paypal, aankopen (niet digitale versies) heb je aardige vorm van zekerheid via Paypal.
jij bedoeld Paypal gekoppeld aan je creditcard? Waarom heb je dan meer zekerheid?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Een creditcard is natuurlijk wel wat anders dan PayPal, beiden hebben een overlappende functie waar je PayPal aan een creditcard kunt koppelen, maar een creditcard is wel heel wat meer dan PayPal. Als je reist zou ik een creditcard toch wel aanbevelen, ik zou niet zonder kunnen.

* gambieter heeft drie creditcards en een paypal account ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• 4ppl3
Ik reis heel weinig. Het is voor mij puur voor online aankopen. Dus ik heb er dan niet veel aan.

En bij paypal ben je dus minstens even goed vezekerd.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

4ppl3 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:05:
jij bedoeld Paypal gekoppeld aan je creditcard? Waarom heb je dan meer zekerheid?
Voordeel zie ik meer uit het principe dat een CC wereldwijd inzetbaar is, ook op sites/aankopen die geen paypal ondersteunen (of bv enkel 'US-resident' accounts accepteren). Ik koop veel via Paypal, maar toch ook nog steeds veel dingen direct via mijn creditcard, zou je je CC wegdoen, ben je 100% afhankelijk van paypal-geaccepteerde websites.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Anoniem: 22659

Houd er rekening mee dat je vanaf volgend jaar een VISA/Mastercard debit card hebt ipv het huidige PIN systeem; dat zou je online aankopen moeten ondervangen (zeg ik dat goed?NL gaat toch over in 2012?).

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:12
Sorry, met MasterCard en PayPal even goed beschermd?

En hoe zit dat dan met een oplichter die je paypal betaling heeft ontvangen en vervolgens z'n paypal rekening heeft leeggehaald? Dan krijg jij van paypal enkel de melding dat zodra de oplichter ooit weer een rekening aanmaakt én hij er genoeg geld op zet, dat je dan dat geld terugkrijg. €0,- krijg je dus.

Een creditcard bied vele malen betere bescherming.

Dit zeg ik btw als webwinkel die paypal accepteerd en er hele goeie ervaringen mee heeft, maar zo mooi als paypal het doet lijken is het echt niet.

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kassa heeft pasgeleden een leuk item over PayPal gehad, bekijk het eens en neem die info mee in je afweging:

http://kassa.vara.nl/tv/a...g-niet-zo-veilig/speel/1/

• thaan
Bartoz schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:56:
Kassa heeft pasgeleden een leuk item over PayPal gehad, bekijk het eens en neem die info mee in je afweging:

Afgelopen zaterdag inderdaad, al moet ik zeggen dat het extreem overdreven is.

Spammer mailt op een email adres 'namens paypal' dat er geld is overgemaakt, consument is dom genoeg om product op te sturen, product kwijt en geen geld. Dat gaat dus helemaal buiten paypal om. Geen issue van paypal dus.

• Rated
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 17:37

HIer wordt het inderdaad erg in overdreven.

Die vrouw laat die man niet eens uitpraten en onderbreekt wel erg veel.
Nu moet ik wel zeggen dat ze op een hoop punten wel gelijk heeft.

Met paypal kan je bijna overal mee betalen
Met mastercard kan je ook vrijwel overal betalen (Dus ook op de websites die paypal accepteren en meer)

Als je toch dat extra stukje beveiliging wilt hebben zou ik dus voor mastercard kiezen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 22659 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:25:
Houd er rekening mee dat je vanaf volgend jaar een VISA/Mastercard debit card hebt ipv het huidige PIN systeem; dat zou je online aankopen moeten ondervangen (zeg ik dat goed?NL gaat toch over in 2012?).
Doel je op de EMV chip die dan steeds meer ingeburgerd moet zijn? Want een VISA/MC debit card is toch gewoon een credit card maar dan aan een bankrekening gekoppeld zoals onze PIN-pas is. Dat wil zeggen, zonder krediet. PIN-passen zijn anders en volgens mij zijn we hier in Nederland niet voornemens de PIN-pas an sich te vervangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Met een creditcard kan je toch echt een stuk meer dan met alleen een Paypal account.
Ik weet niet precies hoe het bij m'n Mastercards zit, maar bij m'n Visa zijn alle aankopen een jaar lang verzekerd tegen verlies/schade/diefstal. Nog meer zekerheid dus :Y)

En als ik af en toe verhalen hoor van mensen die via Paypal proberen hun geld terug te krijgen nadat ze opgelicht zijn :X Paypal doet er iig een hoop aan om je een veilig gevoel te geven :P

[Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 29-03-2011 02:03]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Zolang je geen geld hoeft te ontvangen en 't je alleen om betalingen te doen is, is het hebben van een PayPal-account overbodig als je een Mastercard hebt. Je kunt immers altijd middels je creditcard via PayPal betalen zonder account.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn creditcard gebruik ik trouwens nog het meeste voor de parkeergarage. Gewoon in en uitrijden en nooit in de rij voor de automaat. Verder zijn er nog steeds webshops die wel CC accepteren, maar geen paypal.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Room42
  • Niet online
Rated schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 01:54:
[...]

HIer wordt het inderdaad erg in overdreven.

Die vrouw laat die man niet eens uitpraten en onderbreekt wel erg veel.
Nu moet ik wel zeggen dat ze op een hoop punten wel gelijk heeft.

Met paypal kan je bijna overal mee betalen
Met mastercard kan je ook vrijwel overal betalen (Dus ook op de websites die paypal accepteren en meer)

Als je toch dat extra stukje beveiliging wilt hebben zou ik dus voor mastercard kiezen.
Helaas bleek Brecht van Hulten der mate weinig kennis van het onderwerp te hebben dat ze niet de juiste vragen kon stellen en vaak langs de geïnterviewde heen praatte. Ze had vaak geen idee waar die mannen het over hadden en zij grepen niet op tijd en daadkrachtig in om haar daarop te wijzen. Jammer want hierdoor was het onderwerp minder krachtig dan het had kunnen zijn.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• thaan
Room42 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 02:23:
[...]

Helaas bleek Brecht van Hulten der mate weinig kennis van het onderwerp te hebben dat ze niet de juiste vragen kon stellen en vaak langs de geïnterviewde heen praatte. Ze had vaak geen idee waar die mannen het over hadden en zij grepen niet op tijd en daadkrachtig in om haar daarop te wijzen. Jammer want hierdoor was het onderwerp minder krachtig dan het had kunnen zijn.
Sterker nog, het werd bloedirritant omdat het zo overduidelijk was dat de presentatrice niet wist waar ze het over had. Zij had het over oplichting buiten PayPal om, en vroeg vervolgens wat PayPal daar aan ging doen.

Dat antwoord kan iedereen je van tevoren geven: niks, PayPal heeft er niks mee te maken en kan er dus ook niks aan doen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 19:53

Wildfire

Joy to the world!

Bij het item in Kassa ging het er meer om dat als je een PayPal account aanmaakt je niet of niet duidelijk wordt gewezen op de diverse PayPal-scam varianten. En dat PayPal enkel beveiligd is met een wachtwoord, ipv met een dubbel systeem zoals bij de banken met een reader of SMS-systeem.

Maar goed, dan klopt er nog niets van dat men PayPal aansprak op de complete stupiditeit van die vrouw. Kom op zeg, een superhoog bod krijgen en dan ook nog eens richting Afrika moeten sturen. How stupid can you be?

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Room42
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:39:
[...]
Maar goed, dan klopt er nog niets van dat men PayPal aansprak op de complete stupiditeit van die vrouw. Kom op zeg, een superhoog bod krijgen en dan ook nog eens richting Afrika moeten sturen. How stupid can you be?
Ja, dat is voor jou en mij gesneden koek, maar wij zitten dan ook genoeg op internet om dat te weten. Maar verplaats je even in een leek. Die leest dat soort ervaringen niet en moet het hebben van wat Marktplaats en PayPal hun vertellen. Tuurlijk, een beetje naïef is het wel om zomaar zaken met het buitenland te doen, maar dat ze in de spoofing mail trappen, snap ik wel.

Daarom ben ik faliekant tegen het verbergen van e-mail adressen in mailclient (zoals outlook dat doet door alleen de naam te tonen). Dat maakt het veel te makkelijk om je voor te doen als een ander. Maar dat is een andere discussie ;)

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
thaan schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:11:
[...]

Afgelopen zaterdag inderdaad, al moet ik zeggen dat het extreem overdreven is.

Spammer mailt op een email adres 'namens paypal' dat er geld is overgemaakt, consument is dom genoeg om product op te sturen, product kwijt en geen geld. Dat gaat dus helemaal buiten paypal om. Geen issue van paypal dus.
Om het kort te zeggen

Bij Paypal heb je alleen een username+wachtwoord nodig wat ik niet echt veilig vind ;)

• thaan
Rockvee2 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:32:
[...]

Om het kort te zeggen

Bij Paypal heb je alleen een username+wachtwoord nodig wat ik niet echt veilig vind ;)
Als je er veilig mee om weet te gaan, kan er weinig mee fout gaan. Natuurlijk kan er altijd wel iets mis gaan, maar hey, zo heeft iDeal bijvoorbeeld ook z'n flaws. Bij PayPal heb je bijvoorbeeld tenminste nog een kans iets van je geld terug te zien, zodra je met je bank een overboeking/iDeal transactie hebt gedaan weet je zeker dat je het niet meer terugkrijgt.

(Even er vanuitgaande dat je geen openstaand wifi netwerk hebt en/of susceptible bent voor een man-in-the-middle attack oid)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rockvee2 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:32:
[...]

Om het kort te zeggen

Bij hotmail, gmail, tweakers, noem eigelijk maar iets op, is een username+wachtwoord vereist. Natuurlijk, dat heeft niet te maken met geld, maar wat denk je wat er achter menig emailadres hangt? password resets voor gameaccounts, usenetaccounts, telefoon/televisie-accounts, alles op hetzelfde principe.

Veiligheid heb je ook zelf in de hand, net zoals mensen die 100% blind vertrouwen moord en brand gillen als ze dan toch zijn 'gehackt', je moet je eigen gezonde verstand ook een beetje gebruiken. Mensen die blind vertrouwen in 'nepmailtjes' (zoals Kassa voorbeeld), mensen die doodleuk overal maar hun naam/wachtwoord invullen zonder uberhaubt te kijken op welke site ze zitten.. sorry, maar dan verdien je het gewoon.

Net als een bankpas, ik heb maar een pas+pincode nodig (wie geeft dat nu zomaar weg? Nou, genoeg mensen) en ik kan alles met jouw bankrekening, nog erger als ik jouw creditcard weet te bemachtigen, dan kan ik gewoon alles. De vroegere rabo-rekeningmachine had een 'eigen' pincode bovenop de pincode van je pas.

Kennis van me recent nog, er werd vanuit zijn hotmail spam verstuurt (stonden ook in zijn sent-items), ik diverse malen aangegeven zijn wachtwoor per direct te wijzigen. Maar nee, gewoon zijn hotmail gebruiken voor nieuwe accounts, who cares dat er iemand anders in de wereld mee kan kijken met jouw email.

[Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 29-03-2011 16:53]

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:53
En bij Visa/Mastercard is het beter geregeld dan een wachtwoord en username?

Als je een ander zijn kaart in handen krijgt kan je al direct online gaan bestellen (tot de limiet van die kaart bereikt is). Omdat de meeste websites het systeem van de card reader voor Visa/Mastercard nog niet gebruiken en nog steeds met de 3 cijferige code achterop de kaart werken als bevestiging. Natuurlijk hebben deze dan wel een goed beleid ivm oplichting etc, maar je bent je geld wel even kwijt voordat ze je terug betalen

(Ik gebruik echter zelf ook vaak mijn Visa kaart met deze code, vooral wel zorgen dat je over een beveiligde verbinding gaat, dat is wel het minste.)

• Denzeltje
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Yohsoog schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:00:
En bij Visa/Mastercard is het beter geregeld dan een wachtwoord en username?

Als je een ander zijn kaart in handen krijgt kan je al direct online gaan bestellen (tot de limiet van die kaart bereikt is). Omdat de meeste websites het systeem van de card reader voor Visa/Mastercard nog niet gebruiken en nog steeds met de 3 cijferige code achterop de kaart werken als bevestiging. Natuurlijk hebben deze dan wel een goed beleid ivm oplichting etc, maar je bent je geld wel even kwijt voordat ze je terug betalen

(Ik gebruik echter zelf ook vaak mijn Visa kaart met deze code, vooral wel zorgen dat je over een beveiligde verbinding gaat, dat is wel het minste.)
Mastercard heeft nu een half jaartje die securecode, hierdoor moet je een zelf opgegeven wachtwoord invoeren online voordat een aankoop op je cc gebeurd.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:57

Lulukai

God's gift to women

Ik ben absoluut geen fan van Paypal (understatement), maar in deze reportage hebben ze echt absoluut geen schuld. Wat er gebeurt is is eigenlijk een vrouw die een nagemaakte brief van de bank in de brievenbus krijgt waarop staat dat ze geld heeft ontvangen. In plaats van haar bankrekening dan echt te controleren, vertrouwt ze erop dat de brief niet vals is. Hier kan Paypal niets aan doen, dit is gewoon domheid van de gebruiker.

.

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ruyckske schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:35:
[...]

Ik ben absoluut geen fan van Paypal (understatement), maar in deze reportage hebben ze echt absoluut geen schuld. Wat er gebeurt is is eigenlijk een vrouw die een nagemaakte brief van de bank in de brievenbus krijgt waarop staat dat ze geld heeft ontvangen. In plaats van haar bankrekening dan echt te controleren, vertrouwt ze erop dat de brief niet vals is. Hier kan Paypal niets aan doen, dit is gewoon domheid van de gebruiker.
Los van de domheid van de gebruiker vind ik dat er beter gewaarschuwd kan worden voor phising en dat soort praktijken. Verder gaat het er in kassa ook om dat mensen bewust worden van de gevaren bij online betalen via paypal. Helaas wordt het niet altijd even goed gebracht maar het is aan Paypal het vertrouwen van de klanten te winnen door goed te luisteren en daar iets mee te doen.

• Freaky_Revolt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05-2019

Freaky_Revolt

I Block ø

Na deze uitzending hebben ze zoveel commentaar en verwijten gekregen dat ze zelfs hun eigen site hebben gecensureerd om er vanaf te komen. Dus als een link niet op tweakers past is het deze wel 8)7
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee