Toon posts:

wat is beter zwaardere voedig of zwaardere peltie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een waterkoeling gebouwd met 80 watt peltier element.Tussen coldplate en proc.zit een koperen spacer.Mijn tec is aangesloten op een oude at voeding die 12 volt met 8A stroom levert.Ik heb mijn duron 700 overgeklokt naar 1000mhz vcore 1.7 temp idle
40 celsius.Eerlijk gezegd valt dit me een beetje tegen,had verwacht dat de temp lager zou zijn .Wat is nu beter een zwaardere voeding aan te schaffen of een zwaardere peltier op bestaande voeding aan te sluiten.
zou proc koeler worden als ik de spacer zou verwiideren?

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De spacer kan je idd het beste verwijderen, anders gaat de kou van de peltier ook naar de zijkanten van de cpu (die helemaal geen koeling nodig hebben), waardoor je meer kans hebt op condens, en er is minder koeling over voor de core.

Verwijderd

Ik dacht juist dat sapcer goed was om alle kracht te verdelen, maar bij peltier kan je dat dus beter niet doen?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Tuurlijk kan je die dingen wel gebruiken als je een peltier gebruikt. Maar ik denk dat deze tegenvallende resultaten worden veroorzaakt door de kleine pelt. Een 80Watt pelt kan waarschijnlijk op 15/16 volt pas 80Watt aan energie wegpompen, en op 12V een stukje minder. Je duron produceert ongeveer 60 Watt oid wat als gevolg heeft dat de peltier maar net alle warmte kan wegpompen, en er geen ruimte meer over is om een flinke Delta T te halen tussen de cold en hot side van je peltje.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
peltiers van boven de 80W hebben 2 dingen nodig: hele goede koeling (waterkoeling is de enige realistische oplossing) en een krachtige PSU, zowiezo van meer dan 8A. Het een gaat niet zonder het ander.

Als je wilt upgraden wordt dat dus in extremere mate dan wat je voorsteld. Jouw voorstel gaat je niethelpen.

Verder heeft Hielko idd gelijk volgens mij. De warmte-afgifte van de proc is te hoog voor een 80W peltier., daardoor heb je nu die hoge temperatuur. Je bent op dit moment beter af zonder de peltier denk ik.

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 maart 2001 09:26 schreef hielko het volgende:
Tuurlijk kan je die dingen wel gebruiken als je een peltier gebruikt.
Click here now to enlarge your penis!.

Hangt er dus vanaf wat voor koeling je hebt. Probeer t uit zou ik zeggen :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Strange...

Maar de testen zijn daar alleen uitgevoerd met Intel CPU's, dus voor AMD bezitters kan het weer heel anders zijn.

Verwijderd

Als je het goed wilt doen koop je een 122 of 156 of 172 watt peltier ( of nog een ander wattage :) ) En je koopt een nieuwe PSU dan haal je zo wie zo een veel lagere temp. Ik haal met mijn 80watt TEC idle in Windows -25C omdat ik een Intel heb die veel minder warmte af geeft dus heb je zo wie zo een veel lagere temp. Ik heb hem nu ook niet zo ver mee overgeclocked omdat om een of andere manier niet verder wil... ik baal er goed van. :(

Greetz

offtopic:
worsie ik ga vanmiddag die 667 van die vriend van mij proberen ik laat je nog wel even weten wat die presteerd.
Pagina: 1