Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Ik zie zojuist dat mijn S-AMOLED scherm van mijn Galaxy S is ingebrand, het betreft alleen de notificatie balk. Maar toch, zoiets mag toch niet kunnen?

Komt dit vaker voor, en moet de winkel dit vervangen voor mij?
( Ik vind zelf van wel, maar weet niet of ik in mijn recht sta verder ).

Is dit ook een bekend probleem bij S-AMOLED? Ik dacht dat dit alleen altijd bij Plasma was?

Zucht...

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het klopt dat je het verschil tussen zwart en wit nog even blijft zien op je scherm. Wacht bijvoorbeeld maar eens 10 seconden met het invoeren van je pincode. Hierna zul je zien dat de toetsen nog zichtbaar zijn op je scherm na het invoeren. Als het goed is trekt dit ook weer weg.

Of het bij jou een defect is kan ik niet beoordelen, maar het is in ieder geval normaal dat het scherm iets nagloeid. Het is ook afhankelijk van welke kleuren je gebruikt. Meestal valt het namelijk helemaal niet op.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
Waarom zou dat weg moeten trekken? AMOLED's branden gewoon in, inherent aan de techniek. Niks raars aan.

Nickname does not reflect reality

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 15:45
Wel raar gezien de notificatie balk zwart is, dat zou niet in moeten branden. Kan je er een foto van maken?

[ Voor 16% gewijzigd door Team-RiNo op 28-03-2011 10:36 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• SgtElPotato
Team-RiNo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:18:
Wel raar gezien de notificatie balk zwart is, dat zou niet in moeten branden. Kan je er een foto van maken?
Het is meer de tijd, en het batterij icoontje, en van de wekker.
En nee, het is niet dat het na 10 seconden weg is. Het valt vooral op als ik aan het internetten ben, en de telefoon in landscape mode hou. Ik zal zo dadelijk eens proberren om een foto te maken!

Zucht...

• Brad Pitt
SgtElPotato schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:55:
Ik zal zo dadelijk eens proberren om een foto te maken!
Had er hier ook al een paar geplaatst, alwaar het ook al niet geloofd werd ;)

Brad Pitt in "Het Samsung Galaxy S II-topic - deel 1"

• SgtElPotato
Brad Pitt schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:58:
[...]

Had er hier ook al een paar geplaatst, alwaar het ook al niet geloofd werd ;)

Brad Pitt in "Het Samsung Galaxy S II-topic - deel 1"
Daar zag ik het inderdaad, en toen ik er op ging letten viel het ook best wel op!

Zucht...

• Brad Pitt
SgtElPotato schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:02:
Daar zag ik het inderdaad, en toen ik er op ging letten viel het ook best wel op!
Welnee, dat ligt aan jou, AMOLED's zijn perfect, zoek maar op Google, weinig over inbranden te zien ;)

• SgtElPotato
Op foto's die ik maak is het vrijwel niet te zien. En het is wel iets minder te zien dan in jouw foto's in het GS2 topic. Maar toch is het wel een beetje hinderlijk nu ik weet.

Maar is dit een garantie kwestie?

Zucht...

• Brad Pitt
SgtElPotato schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:17:
Maar is dit een garantie kwestie?
Volgens de experts in dat andere topic heb je twee jaar garantie en kan je het toestel zo omruilen. Ik denk daar iets anders over, maar goed, probeer het? Nee heb je...

• SgtElPotato
Brad Pitt schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:20:
[...]

Volgens de experts in dat andere topic heb je twee jaar garantie en kan je het toestel zo omruilen. Ik denk daar iets anders over, maar goed, probeer het? Nee heb je...
Ben ik benieuwd hoe jij er over denkt!

Zucht...

• Brad Pitt
SgtElPotato schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:24:
Ben ik benieuwd hoe jij er over denkt!
Ik zou als fabrikant zijnde het toestel hiervoor niet omruilen omdat het gewoon hoort bij de gebruikte techniek, het je normaal gesproken ook geheel niet stoort (je zag het pas toen je er over las notebene) etc. Als je het echter wel voor elkaar krijgt vanwege zoiets futiels als dit zou ik dat een bijzonder nette service vinden.

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 21:21

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Wat is dan precies de technische reden dat een AMOLED altijd zou inbranden? Is dat slijtage van de lichtbronnen?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• SgtElPotato
Brad Pitt schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:27:
[...]

Ik zou als fabrikant zijnde het toestel hiervoor niet omruilen omdat het gewoon hoort bij de gebruikte techniek, het je normaal gesproken ook geheel niet stoort (je zag het pas toen je er over las notebene) etc. Als je het echter wel voor elkaar krijgt vanwege zoiets futiels als dit zou ik dat een bijzonder nette service vinden.
In principe ben ik pas een half jaar in het bezit van een SGS. Als het er bij hoorde had het binnen de eerste 5-10 weken moeten gebeuren. En als ik er van uit ga dat het zich gelijkmatig opbouwd, dan zou ik het 10 weken geleden niet hebben gezien. Het is mij toen niet opgevallen. En nu valt het me wel op, en ja dat kwam omdat ik het toevallig las. Maar dat is met zoveel dingen je ziet het pas als je er over leest.

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 28-03-2011 12:46 ]

Zucht...

• Brad Pitt
Jeroen schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:36:
Wat is dan precies de technische reden dat een AMOLED altijd zou inbranden? Is dat slijtage van de lichtbronnen?
O.a. omdat niet elke kleur van de subpixels even snel verouderd. Vandaar ook helaas een Pentile matrix.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 28-03-2011 15:32 ]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:09
Valt gewoon onder garantie zoiets. Dus inleveren bij een SP o opsturen voor reparatie

• SgtElPotato
verkeerde topic...

[ Voor 65% gewijzigd door SgtElPotato op 28-03-2011 13:46 ]

Zucht...

• SgtElPotato
Werd niet erkend bij de Belcompany.

Ga samsung eens een mailtje sturen om te vragen hoe zei er over denken.

Zucht...

Verwijderd

Het is niet echt inbranden. Het gaat erom dat elke pixel in principe uit meerdere kleine ledjes bestaat. En een led gaat ook na een aantal branduren minder fel branden.

Sommige amoledjes in je display branden vaker als anderen. Dus worden deze minder fel. In de praktijk heeft bijna niemand hier last van omdat het niet zo opvalt.

De blauwe kleur is het meest vatbaar omdat elke kleur een andere levensduur heeft. De blauwe gaat het minst lang mee. Nou is bij android net de klok waarbij hij het meest witte licht uitzend op steeds dezelfde plek. Dan krijg je inderdaad dit effect.
Leuke Tweakers nieuws artikel over de blauwe kleur vind je hier: http://tweakers.net/nieuw...uw-voor-oled-display.html

Leuke test hiervoor is bijvoorbeeld de app "Color flashlight" Daar kun je zien dat je bij de blauwe kleur het meeste zoals jullie dat noemen "inbrand" verschijnsel heeft. Voornamelijk bij de klok.

Maar dit valt alleen op als je erop let. Als je er nooit van gehoord hebt zul je het ook nooit zien.
De rode en groene kleur hebben amper last van degradatie..

Dus je kan het beter degradatie van amoledjes noemen in plaats van inbranden.. Het is immers geen plasma!

Daarnaast zit Amoled nog in een behoorlijke groei. En alleen samsung pusht Amoled echt..

De Super Amoled Plus is gewoon weer een evolutie sprong op de Super Amoled display.. Ze worden beter en beter. Zuiniger met energie, betere levensduur, betere kleur echtheid.. noem het maar op.
De Samsung Galaxy S2 zal daarom ook weer minder last hiervan hebben.

Daarnaast heeft Samsung op LCD gebied ook een killer technologie namelijk PLS dat weer een evolutie is op IPS. Deze schermen komen in de nieuwste galaxy Tabs.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 00:42 ]

Pagina: 1