Strijd der titanen: GTX 590 versus HD 6990

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hey!

Als ik reviews: Strijd der titanen: GTX 590 versus HD 6990 bekijk, zie ik dat de kaarten gelijkwaardig zijn, waar de Ati af en toe de voorsprong pakt.

Bekijk ik echter http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html, dan zie ik toch een aardig verschil opduiken tussen die twee.

Nu ben ik geen expert op het gebied van harde waren, dus vroeg ik mij af of iemand mij kon vertellen waar dit grote verschil vandaan komt. Mede omdat nVidia daar bovenaan staat, en goed ook.

Verder noemt men voor de GTX
Last Price Change: $504.99 USD (2011-03-27)

En de HD
Last Price Change: $722.99 USD (2011-03-27)

Ook dit is niet in verhouding met Tweakers' review.
Zie ik ergens een versieverschil over het hoofd?

Tweakers meet natuurlijk zelf. Deze website lijkt hiervoor gebruik te maken van anderen:
Price and performance details for the GeForce GTX 580 can be found below. This is made using thousands of PerformanceTest benchmark results and is updated daily.
Maar dan nog vind ik het verschil wel erg groot.

[ Voor 32% gewijzigd door Eagle Creek op 28-03-2011 01:55 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 15:16
De gtx 590 staat daar toch helemaal niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog: Geen van beide kaarten staat hiertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ze er allebei tussen staan met een marginale voorsprong voor de HD6990?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Eagle Creek schreef op maandag 28 maart 2011 @ 01:53:
Hey!

Bekijk ik echter http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html, dan zie ik toch een aardig verschil opduiken tussen die twee.

Verder noemt men voor de GTX
Last Price Change: $504.99 USD (2011-03-27)

En de HD
Last Price Change: $722.99 USD (2011-03-27)

Ook dit is niet in verhouding met Tweakers' review.
Zie ik ergens een versieverschil over het hoofd?

Tweakers meet natuurlijk zelf. Deze website lijkt hiervoor gebruik te maken van anderen:

[...]

Maar dan nog vind ik het verschil wel erg groot.
2 dingen, Passmark meet alleen een core als ik dat zo bekijk en is dus geen volwaardige vergelijking! Daarnaast noem je een prijs van 504 dollar maar dat is niet voor de gtx 590 maar voor de 580. Voor de rest is mij een raadsel hoe je nou net deze review er tussenuit kan pakken, er zijn 20 reviews die het juist laten zien, met mrginale verschillen tussen de 2 highend kaarten. Laat deze review links liggen..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je hebt het nu over de resultaten van één benchmarkprogramma. Dat kan natuurlijk afwijken van de gemiddelde snelheid in andere programma's. Vandaar dat in een review meerdere tests worden gedaan om zo niet in de uitschieters te trappen, de resultaten van één programma zeggen niet zoveel. Zeker niet bij een onbetrouwbare benchmark als passmark, zoals millman al zegt maakt passmark helemaal geen gebruik van crossfire of SLI.

De HD5870 trager dan HD6850 en de HD6970 trager dan de HD6950 boezemt mij ook geen vertrouwen in. :)

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 28-03-2011 09:22 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAZEMANIA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06-2011
Ik vind sowieso dat Nvidia met deze duel GPU card zwaar heeft verloren van ATI. Misschien denken jullie er anders over maar ik zie dit

590gtx is duurder. Kwam later uit dan de 6990. De 6990 presteert overal beter. En Nvidia heeft de GPU's meer terug moeten klokken dan ATi dat deet. Ik zie 0 redenen om de 590GTX over de 6990 te kiezen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Je kan jezelf al af gaan vragen waarom bijvoorbeeld een GTX580 en 480 al boven de 590 en de hd6990 staan... of een hd5970 onder een hd6850. Die cijfertjes zien er niet echt juist uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAZEMANIA schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 03:08:
Ik vind sowieso dat Nvidia met deze duel GPU card zwaar heeft verloren van ATI. Misschien denken jullie er anders over maar ik zie dit

590gtx is duurder. Kwam later uit dan de 6990. De 6990 presteert overal beter. En Nvidia heeft de GPU's meer terug moeten klokken dan ATi dat deet. Ik zie 0 redenen om de 590GTX over de 6990 te kiezen:)
590 is duurder dat klopt
Hij kwam later uit dat klopt
De 6990 presteerd niet overal beter, de gtx590 lijkt in veel revieus te winnen net als de hd6990
het is dus stuivertje wisselen. Als iemand zo'n kaart dus koopt zal het meer afhangen van welk merk
diegene fan is. Voor mij persoonlijk zou de stillere gtx590 de doorslag kunnen geven want ik game niet met
een headset op. Echter schrikt de gtx590 mij ook weer af vanwege de warmte en omdat er 2 keer zo veel data door het pcie slot heen komt. Ik denk dat dit nog wel eens een bottlenek kan zijn?

HD 6990 zou ik zelf ook niet nemen verder om de zelfde redenen als hier boven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 09:46 ]

Pagina: 1